REKLAMA

 

REKLAMA

 

ZDIEĽAŤ TÚTO STRÁNKU NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

 

SKSaPA

« naspäť na zoznam tém
Autor: Andrej  E-mail
Dátum: 19.02.2007 - 15:27

Slovesnská Komora Sestier a Pôrodných Asistentiek má novú internetovú stránku >link<

Reagovať na úvodný príspevok

najstaršie hore najnovšie hore

STRÁNKOVANIE
začiatok | 2 |

Autor: zdravotny pracovnici
Dátum: 24.09.2014 - 15:23

Dobry den chodte pracovat do liečebni na ZOBOR v Nitre tam je prace vela a podmienky pod uroven s platom to nie je plat ale žebračenka Sanitari minimalny plat sestra trošku viac a lekari... infekčne priplatky žiadne pridte sa presvedčit ake podmienky tam maju

Autor: mima
Dátum: 18.03.2012 - 20:48

Dobry vecer mile kolegynky, tak pekne nas dostali, pani Levayova, mozme vam gratulovat, co este robite na funkcii? Nie zvysenie, ale platy isli dole, pretoze ak nahodou ste sa nedajboze starali na materskej o svoje deti, tak mate smolu ... hamba! Clenske viac nezaplatim, kredity si mozu strcit a davam vypoved, fuj!

Autor: Janulik
Dátum: 02.04.2014 - 17:27

No nič si z toho nerobte, ja mam malo kreditou, velmi vela služieb, nestiham sa starat o svoju rodinu, kedze som sama z dvomi detmi, plat je stale nižsi a nižsi, a nikto na mna nebere ohlad, a ked mam aj nejake to volno urcite ho chcem stravit so sovjou rodinou, a nie nahananim nejakých sprostých kreditou. stale sa ohanaju europskimi normami, tak nech nam aj daju take platy, je mi s toho na grcanie už.

Autor: Ľudmila E-mail
Dátum: 06.02.2012 - 18:15

Som sestra s 35ročnou praxou. Po zrušení oddelenia v nemocnici a následným prepustením z práce som nastúpila pracovať k obvodnej lekárke so súkromnou praxou. Dala mi minimálnu mzdu - dostávam okolo 270 EUR. Týka sa zvýšenie mzdy aj mňa? Ako to dosiahnem, keď lekárka tvrdí, že jej sa to netýka? Je mi ľúto, že 4 roky pred dôchodkom som takto dopadla. Prosím o odpoveď.

Autor: muc
Dátum: 13.02.2012 - 15:43

Ano, tyka sa to aj sukromnych lekarov. Zakon plati rovnako aj na nich. Platnost je az od aprila.

Autor: Paťa
Dátum: 27.02.2012 - 11:58

Dobrý deň, ja pracujem v pracovnej zdravotnej službe ako sestra. Týka sa nový zákon o vyšších platoch aj mňa? Vopred ďakujem za odpoveď.

Autor: Stanislav Peterej
Dátum: 10.10.2010 - 15:27

Vážená komora sestier, som manžel jednej zdravotnej sestry, ktora zarobí 400 eur za mesiac s nočnými aj sviatočnými príplatkami. Po službách chodí tak vyčerpaná, že zaspáva posediačky. To sa má ešte venovať nahánaniu kreditov. Kto sa má starať o naše deti, milé predstaviteľky Komory sestier. Ukážte rodinným príslušníkom zdravotných sestier jedinú výhodu z tejto organizacie.

Autor: Andrea Vargova E-mail
Dátum: 11.11.2010 - 18:22

Tak to ste napísal super. Ja som zamestnaná sestra, tiež tažko pracujem so starými a postihnutými ľudmi, chodím z práce totálne vyčerpaná, fyzicky aj psychicky, chodím 2 roč. na vysokú školu, mám manžela, 2 deti, nestíham sa venovať rodine, lebo je toho na mna vela, a oni si vymyslia nejaké kredity, to kedy mám toto stihnúť?

Autor: lesanka
Dátum: 13.11.2010 - 23:35

Nechapem, co to tu dookola tocite o kreditoch a vycitate to komore. Kredity nezaviedla predsa komora, ale su nariadene europskymi normativmi. Takze nasmerujte svoju nespokojnost na Brusel.

Autor: Iveta E-mail
Dátum: 25.08.2011 - 15:55

Píšem ako predstaviteľka Slovenskej komory sestier a pôrodných asistentiek, na ktorú ste adresovali svoju otázku. Je mi ľúto, že vaša manželka zarába 400 eur, práve za zvýšenie platov sestier bojuje komora aj napriek skutočnosti, že to nie je jej úlohou ako "stavovskej" organizácie. Komora by mala totiž mať poslanie len "kontolovať" povolanie, v našom prípade je to ošetrovateľstvo a pôrodná asistencia. Je to spolutvorba zákonov týkajúcich sa ošetrovateľstva a pôrodnej asistencie, vzdelávanie, regulácia spolu s orgánmi štátnej správy, reprezentovať sestry a pôrodné asistentky SR na medzinárodnej úrovni, podporovať vykonávanie kompetencií- to znamená, aby sestry a pôrodné asistentky mali právo vykonávať činnosti na ktoré majú vzdelanie a naopak, nemuseli vykonávať tie, na ktoré nemajú dané kompetencie, je to množstvo činností o ktorých nemá každý informácie. Myslím si však, že práve popri ťažkej práci v zamestnaní a tiež starostlivosti o rodinu a deti aj ja ako členka rady Komory chápem, aké ťažké je získavanie kreditov ... Nemyslím si však, že záujmy sestier a pôrodných asistentiek zastupuje v SR ešte niekto, nejaká organizácia lepšie ako Komora. A na to je potrebné mať kvalitných ľudí, priestory, technické vybavenie. Toto všetko stojí peniaze a verte mi, že z členských poplatkov sa dá pokryť iba minimum nákladov na takúto činnosť... My sme si ani registráciu, ani vzdelávanie nevymysleli, je to súčasť nášho povolania tak, ako všade inde vo svete. Bohužiaľ všade vo svete sestry a pôrodné asistentky sú podľa toho aj ohodnotené a majú patričné spoločenské postavenie, čo sa u nás darí ťažko. Ale ak si nebudeme vážiť samy seba a navzájom, iba ťažko dosiahneme, aby si nás vážili iní... Preto som hrdá na Komoru a na prácu, ktorí v nej ľudia robia, lebo ju robia dobre a s presvedčením, že aj keď to práve jednotlivec- vy, alebo vaša manželka takto nevníma, pre celú armádu sestier a pôrodných asistentiek má naša práca veľký prínos.

Autor: bea
Dátum: 27.09.2010 - 17:20

Pracujem ako zdravotná sestra v školstve, vie mi niekto povedať, kde na akých stránkach nájdem dátum seminárov v trnavskej nemocnici. Ďakujem.

Autor: martina
Dátum: 07.09.2010 - 10:05

Dobrý deň, som dipl. zdrav. sestra, školu som skončila v 2002 zaregistrovala som sa v roku 2003 a bola som aj členka, členstvo som ale potom zrušila a odvtedy nemám s komorou žiadny kontakt. Ako som sa pred nedávnom dozvedela, všetky sestry, ktoré sa registrovali v rokoch 2002-2004 sa museli preregistrovat. Ja teraz ani netuším, či som preregistrovaná, fakt si to nepamätám, a či sa mi teda začal ten hodnotiaci 5 ročný cykus. Kde získam o tom informáciu, či mám "papiere" v poriadku a kedy mi začal ten cyklus? Na komoru sa proste nedá dovolať. Tiež je na ich stránke uvedené, že každej sestre v prvej polovici tohto roka bude zaslaný informačný list. Ja som od nich dostala poslednú korenšpondenciu asi v roku 2004, aj to iba šek s členským. Načo nás združujú, keď nie sú schopní nás informovať? Predsa každej sestre mal prísť list, že tým a tým dňom začína hodnotiaci 5 cyklus, musíte sa vzdelavať lebo po 5 rokoch bude zhodnotenie. Ale takto to nefunguje. Ja som napr. až do posledných 3 mesiacov o tomto ani netušila, že je nejaký 5 ročný hodnotiaci cyklus, pracujem v sukromnej praxi, mimo zdravat. strediska, s inými sestrami do kontaktu neprichádzam, takže som sa to nemala odkiaľ dozvedieť. Ako je to možné, že ma neinformovali, že bud nemám papiere v poriadku alebo že mi začal hodnotiaci cyklus? A ich podmienky určite spĺňat ani nebudem, lebo ča som bola na pár školeniach, čo ma poslala doktorka, nemám odtiaľ žiadne papiere. Čo ma vyhodia?

Autor: Ivka
Dátum: 08.09.2010 - 21:16

Pošli mail do Blavy na komoru a tam sa spýtaj, iste ti dajú odpoveď.

Autor: ludmila
Dátum: 26.08.2010 - 14:45

Dobrý deň! Potrebujem vedieť, či sa započítava aj bakal. štúdium, ktoré som ukončila v roku 2009. Prax sa mi započítala ale škola nie. Poslala som aj diplom na SKSaPA. Som len registrovaná. Pracujem 36 rokov z toho 20 rokov ako zdrav. setra. Nakoľko som si doplnila vzdelanie, mala som to od riaditeľa do roku 2010. Ďakujem.

Autor: tina
Dátum: 31.08.2010 - 12:31

Bakalárske štúdium sa Vám sa započítava. Za každý ukončený rok bakalárskeho štúdia máte 20 kreditov, samozrejme záleží od toho, od kedy do kedy máte hodnotiace obdobie.

Autor: danka
Dátum: 28.07.2010 - 13:26

Dobrý deň, ako sa zaratáva rizikové tehotenstvo, materská a rodičovská dovolenka do praxe pre zápočet kreditov?

Autor: salamandra
Dátum: 23.07.2010 - 12:39

Vazena komora, ani ked som bola clenkou ani teraz, ked som uz len registrovaná sestra, nie su z vasej komory ziadne vyhody, ani vobec nic, ani casopis neposielate pre clenov, ani zoznam seminarov, ktorych bz sme sa mohli zucastnovat na ziskanie kreditov, tak mi prosim napiste naco vlastne komora sluzi!

Autor: Tomáš
Dátum: 21.07.2010 - 13:24

Dobrý deň, moja mama pracuje ako zdravotná sestra 23 rokov (prácu miluje - inak by ju nerobila, kvôli platu určite nie). Teraz je v situácii, kedy ju nútia absolvovať vysokú školu. V opačnom prípade sa z nej stane "sanitárka". Mama je momentálne v situácii, ktorá jej neumožňuje sa zúčastniť štúdia na vysokej škole - nedisponuje finančnými prostriedkami, pomáha sestre so starostlivosťou o svoju vnučku, sanuje vyhrotenú porozvodovú situáciu. Popri tom všetkom rada vykonáva svoje zamestanie. Pochybujem, že absolvent vysokej školy s "potrebnými" teoretickými vedomosťami je plnohodnotnejší ako osoba so stredoškolským vzdelaním a 23-rokmi praxe v povolaní zdravotná sestra. Argumentácia pani Lévyovej je primitívna a určite nieje vyjadrením názorov prevahy členov príslušnej komory. Zosúladenie legislatívy EÚ a SR je možné aj za iných podmienok, pri rešpektovaní tradičného vzdelávania sestier na Slovensku. Obmedzená "šéfka komory sestier" sa môže hambiť, že sa živí príspevkami ľudí, ktorých podkopáva! Dúfam, že jej to členovia komory spravodlivo zrátajú. S pozdravom Tomáš.

Autor: Marta E-mail
Dátum: 20.07.2010 - 18:09

Chcela by som sa spytat, co mam robit, ak ma primar neuvolni napr. na celoust. seminar, pretoze je nedostatok sestier, nema kto robit a ja by som sa velmi rada zucastnila odbornych prednasok. Pracujem 34 rokov ako PA na gyn. por. ood. Kde vlastne mam ziskat tie spominane kredity?

Autor: Anna Piešťany
Dátum: 13.07.2010 - 15:33

Pracujem 34 rokov pri lôžku, v tomto období som získala aj ďaľšie vzdelanie, ktoré doteraz nebolo finančne ohodnotené. V zdravotníctve vraj niet peňazí. Na zmenu systémov, platoviek, ktoré nás staršie postavili na úroveň začiatočničok na to máme. Pýtam sa, kto mi a mne podobným pridelí kredity za to, že sme systém neopustili ako mnohé pred nami. Nie každá sestra pracuje vo fakultnej nemocnici. Kto mi pridelí kredity za samovzdelávanie, ktoré je dnes pri našej profesii samozrejmé? Kto v našej spoločnosti má ten patent na rozum?

Autor: Jana E-mail
Dátum: 16.07.2010 - 09:45

Anka velmi dobre si to napisala s pozdravom

Autor: Daniela
Dátum: 24.09.2014 - 12:26

To je ono.

Autor: aniko E-mail
Dátum: 05.07.2010 - 10:33

Registrovaná som od 30. 4. 2003. Od 27. 9. 2007 som bola na PN kvôli rizikovému tehotenstvu. Následne som od 1. 2. 2008 nastúpila na materskú dovolenku. Teraz som na rod. dovolenke do 10. 3. 2011. Chcela by som vediet, kedy sa mi končí 5 ročný hodnotiaci cyklus? Mám túto skutočnosť niekde nahlásiť? Ďakujem

Autor: zlata.hudecova E-mail
Dátum: 05.07.2010 - 20:39

Milé kolegyne, niektoré príspevky nechápem? Napríklad, jak si mýlite registráciu a členstvo. Veď to sú základné veci a hlavne tie, ktoré pracujú viac ako 30. rokov.

Autor: maca
Dátum: 04.07.2010 - 10:05

Pracujem v zdravotníctve 33 r. a naše kolegyne húfom začali chodiť do škôl. museli mať však povolenie od nemestn. pre oš. Keď som sa opýtala, či aj ja mám podať žiadosť do školy, odpoveď znela:" Nie, tam kde robíš, stačí, keď bude mať jedna špecializáciu". To rnamená, že môžem byť skúsená, ale menej ohodnotená?

Autor: Gaba
Dátum: 01.07.2010 - 09:16

Po starom som mala byť už na dochdku. Mám odrobených 36 rokov pri lôžku pacienta, doma muža na inv. vozíku a ešte mi pridali 5 rokov niekedy padám dole nosom, myslím, že komora by sa mala zaujímať aj o iné problémy.

Autor: mata
Dátum: 30.06.2010 - 22:40

Súhlasím so vzdelavaním, ale prečo v dnešnej modernej dobe je povinné zúčastňovat sa seminárov fyzický / na úkor voľna, ukracovanie vlastnej rodiny, finančných nákladov, prečo komora nám nevyjde v ústrety v dnešnej tak uponahľanej dobe a neumožňuje nám to vzdelávanie formou intranetových prednášok, bolo by to výhodné ako aj pre zamestnávateľa, ale zároveň aj pre nás. / už teraz je problém zabezpečiť chod prevádzky nehovoriac o dovolenkovom období / A tak počas pracovnej doby, by sme mali aj hodiny a zároveň aj kredity / body.

Autor: Sestrička na MD
Dátum: 30.06.2010 - 23:52

Je super, že komora pošle nejaký "dôležitý papier! " s paragrafmi o registrácii platnými zákonmi ale tá stránka sa T. č. nedá otvoriť, lebo bla, bla, bla. Takže skade si mám vytlačiť to slávne tlačivo z roku 2005, podľa nového paragrafu? No des...

Autor: Andrea Vargova E-mail
Dátum: 11.11.2010 - 18:29

Plne z vami súhlasím, napísala ste to veľmi múdro, len som zvedavá, či to vôbec niekto z komory číta, či ich zaujíma aj náš názor.

Autor: marcela
Dátum: 30.06.2010 - 18:46

No neviem, ale mne sa nijako neda na novu stranku prihlasit a ani na ten portal, kde treba registrovat tie kredity.

Autor: smiskova E-mail
Dátum: 30.06.2010 - 19:45

Na hodnotenie sústavného vzdelávania sa môžeme prihlasovť až od 6. 7. 2010, je to v informáciách, ktoré sme obdržali listom. Portál ani stránka sksapa, nie sú momentálne dostupné, zrejme z technických príčin.

Autor: danka
Dátum: 29.06.2010 - 12:35

Dobrý deň, chcela by som vedieť koľko kreditov sa získava za bakalárske štúdium?

Autor: majka
Dátum: 30.06.2010 - 20:29

Milá kolegyňa, za každý ukončený rok bakalárskeho štúdia získaš 20 kreditov. Ak ešte študuješ, treba na zhodnotenie prísť s indexom, a ten ti slúži ako doklad o štúdiu.

Autor: zuzana
Dátum: 26.06.2010 - 11:40

Milé kolegyne! Od r. 2003 som na dôchodku, v 2005 r. som ukončila členstvo v komore a teraz mi poslali papiere, že nie som registrovaná podľa nového zákona z r. 2004! Aby som poslala čo treba. Nuž nemáte pocit, že vedenie regionál. sekcie nemá dostatočný počet kreditov na túto prácu? A po Vás chcú, aby ste ich zbierali a platili členské! Som rada, že som tento humbug opustila. Pracujem v súkrom. sektore a nikoho nezaujíma, či som v komore, hlavne že robím spoľahlivo. Asi áno, keď mi dávajú aj odmeny! K čomu je taká orgaqnizácia?

Autor: Alba
Dátum: 28.06.2010 - 11:18

Zuzka, naozaj kazdej sestre vyplyva registracia zo zakona. To znamena, ak pracujes ako sestra - je uplne jedno ci v sukromnom, al. statnom sektore, musis byt registrovana. Nemusis byt ale clenkou komory. To su dva rozdielne veci. Clenstvo je dobrovolne, registracia povinna, aj lekari musia byt registrovani. Ide o to, aby sa do takeho sektoru nedostali nepovolane osoby. Na Slovensku su este niektore dalsie povolania, pre ktore plati povinna registracia.

Autor: Nataša E-mail
Dátum: 28.06.2010 - 09:59

Všetky informácie o komore, práva, povinnosti nájdete na stránke sksapa.sk. To že robíte v súkromnom sektore a ich nezaujíma, či ste v komore, alebo nie je záležitosť Vášho zamestnávateľa, ale keby mu prišla kontrola, je to na pokutu, podľa zákona môžu byť zamestnané iba registrované sestry. A to že Vám prišli papiere z komory je na základe toho, že podľa zákona sa všetky sestry mali preregistrovať.

Autor: jana E-mail
Dátum: 30.10.2009 - 08:23

Dobrý deň. Chcela som sa poinformovať,či aj vzdelávacie akcie,ktoré máme mesačne na našom pracovisku ,len vrámci nášho oddelenia sú hodnotené kreditmi.

Autor: Nataša
Dátum: 28.06.2010 - 14:00

Áno, sú hodnotené, aktívna prednáška 10 kreditov, pasívna 1 kredtit - podľa dĺžky trvania vzdelávania.

Autor: Ľudmila
Dátum: 04.07.2010 - 14:55

Na nasom pracovisku nam veduca sestra povedala ze narok na kredity mame iba vtedy ak je na vzdelávacom seminari pritomny niekto z RKSaPA Má pravdu?

Autor: diplom.sestra
Dátum: 10.07.2010 - 17:51

Ludmila a Anna, pred nedavnom som bola na schodzi o zberaní kreditov a sustavnom vzdelavani a tam nam bolo povedane, ze? Kredity nam patria aj za oddelenske seminare, ale nik nepovedal, ze tam musi byt pritomny člen RK alebo prezidentka, neviem odkial vzalo vase vedenie take dezinformacie! Takze pravda to nie je.

Autor: Anna
Dátum: 04.07.2010 - 13:34

Nám na našom pracovisku bolo povedané, že nárok na kredity máme iba vtedy, ak je na internom seminári prítomná prezidentka komory.

Autor: melania E-mail
Dátum: 02.06.2009 - 22:24

Chela by som vedieť koľko sa platí členské do komory, dokedy môžem zaplatiť ak som sa s platbou omeškala a či si to môžem platiť individuálne, nakoľko ešte nie som prehlásená do inej regionálnej komory.Ďakujem.

Autor: nnina
Dátum: 23.05.2009 - 13:51

chcem len povedať ,že pracu som si obhajila na A.Oponentka bola interna PhDr.učiteľka na fakulte a vychadzala s vysledkov môjho prieskumu.Odpovedala som podobne ako Vy tu.Ešte len dodam ,že každy ma slobodnu voľbu či bude pre takeho zamestnavateľa kt.ho znevažuje a nepodrži pri moralnych konfliktoch s lekarmi robiť alebo nie.
Ja som odišla prechodne zo zdravotnictva,ale ak sa vratim tak ku takemu zamestnavateľovi,ktory si važi členov pracov. tymu a je zaroveň pristupny aj k pacientom,zistila som že inak nie som spokojna so svojou a ani sama zo sebou a byť spokojna sama so sebou je pre mňa viacej.

Autor: jedna
Dátum: 02.06.2009 - 23:25

a kto je ten zamestnavatel, ha? vsak riaditelia nemocnic su samy lekari, tak teda ti ta nezastanu v ziadnom konflikte s inymi lekarmi. stavias si vzdusne zamky, asi si mlada a neskusena... prid dole na zem, tu je realita ina. podmienky stanovuje chlebodarca....

Autor: nnina
Dátum: 18.05.2009 - 17:48

Kolegyne sestričky chcela by som Vas poprosiť o spolupracu a odpovedať na otazku :Prečo sestry maju nedostatočne informacie o svojich pravach a kompetenciach.Taku otazku mi dal oponent bakalarskej prace na štatnice.Veľmi by ma zaujimal aj Vaš nazor.

Autor: sestra
Dátum: 20.05.2009 - 11:14

a na zaklade coho dosiel k takemuto zaveru?
ak nemaju info, tak je to v 1. rade zalezitost sestier samotnych, ze info same nevyhladavaju. dalsi zdroj tychto info su aj sesterske seminarne vzdelavanie a studium osetrovatelstva. ak by sestry mali zaujem o tieto vzdelavacie aktivity, tak by sa dozvedeli viac. ale realita je taka, ze pocas seminaru si "nasilu" odsenia tu cca hodinu, ale duchom su celkom inde a nevnimaju ani o com je rec... dalsia vec je nejednotnost sestier. kazda je rada, ze ma zamestnanie a "drzi hubu a krok" a vykona nariadene prace casto aj take, ktore by mal vykonavat pomocny personal, alebo naopak lekar, lenze sa to na danom odeleni tak zauzilo, tak sa to aj robi...sestry po dlhe roky az desatrocia boli akymi si vykonavatelmi prikazov lekarov a ich "sluzkami". dnes, ked ma sestra VS vzdelanie, tak jednanie zo strany lekarov by malo byt ine. lenze na to su aj vrchne a veduce sestry, aby si ustrazili o.i. aj sposob jednania lekar vs. sestra a tym prispeli k zvyseniu statusu sestier. lenze ruku na srdce: ktora vrchna bude celit lekarom a vsemozne sa zastavat svojich podriadenych? ak sa taka najde, tak patri jej vsetka cest.
dalej kompetencie su problemom zamestnavania. dnes, ked sa v zdravot.setri, tak sa zamestnava minimalny pocet sestier. a v takychto podmienkach si delit a urcovat kompetencie je nemozne. kto ma ruky, nohy, robi vsetko co treba. to jejedno ci to je sestra so SS, alebo VS vzdelanim. pacienta treba poumyvat tak ci tak...takze kludne oponentovi povedz, ze chyba je tak v samotnych sestrach, ako aj v celom systeme

Autor: sestrička
Dátum: 22.05.2009 - 21:53

sestra-prečo hadžeš všetky do jedneho vreca? ja na seminare idem rada a idem tam z vlastnej iniciativy a aj si rada temu vypočujem iste sa stale niečo nove dozviem a čo sa tyka ostatneho čo pišeš s tebou iste suhlasim ,všetko zaleži od vrchnosti ale je velmi tažke bojovat ak si sama proti svorke viacerych!bud s nimi "suhlasiš"alebo možeš ist lebo to nevydržiš!

Autor: sestra
Dátum: 23.05.2009 - 19:52

ak ty sa zaujimas o seminare, tak ok. hoc by takych bolo viac...
a co sa tyka tej vrchnosti- co pises, ze by isla proti svorke, tak teda nech ide!!! aj za to berie veduca/ vrchna sestra svoj plat. funkcia to nie je len nechat sa oslovovta "pani vrchna", ale to su v prvom rade povinnosti a casto neprijemne, ale dost bolo lebedenia na teplej, dobrej "stolicke". je cas, aby vo vedeni boli sestry, ktore pomozu zvysit status sestier.

Autor: vrchna E-mail
Dátum: 28.10.2009 - 11:20

Ako mozes pvedat, ze niet vrchnej,ktora by si nepriala vyssi spol. status sestry.Teraz ty ruku na srdce, kazda vs vzdelaná sestra je aj mudra a inteligentna?Lekari budu vedla seba akceptovat len sestry, ktoré vedia o viac o anatomii, fyziologii, ...Ako ma respektovat sestru, ked jej vedomosti aj s vysokoskolskym titulom ostali na urovni szš ;prepacte kolegyne s maturitou, vase vedomosti su mnohokrat lepsie ako vs vzdelanych sestier.Darmo sa ucia na fakulte etiku, komunikaciu - co z toho vedia pouzit v praxi? Aky je pristup lekarov k nam je len nasa vec,ako si vieme svojim vystupovanim, vedomostami respekt ziskat.Ten sa s vs titulom neziskava;vs vzdelanie popri zamestnani je tiez len rychlokvasne; kde je hrdost sestier na svoj status? precitaj si komentare ani jedna nie je hrda, nepotrebuje profesnu organizaciu na zastresenie a ide sa kazda potrhat, aby mohla panu doktorovi vyhoviet,kto z nas prinasa osobne obete na zlepsenie statusu?A v akom odbore sa ziskavaju Mgr. tituly?Manazer a pedagog, tak nech vsetky tie pedagogicky idu ucit ako byt hrdi na svoj status a nemozu byt na oddeleni len same manažerky - kto potom poumyva toho pacienta?Len aby sme pri samom vzdelavani sa sestier nezabudli na to, ze aj zdr. asistentky sa vzdelavaju a o chvilu nas nahradia - su pre zamestnavatela lacnejsie a priznajme si , že gro nasej osetrovateľske prace spociva v osetrovani, v uspokojovani zakladnych potrieb pacienta a to asistentky v pohode zvladaju, k tomu nepotrebuju vysoke skoly.Ak este presadia pre seby rozsirenie kompetencii, kde potom budu pracovat vsetky tie vs vzdelane sestry?Co budu vsetky menezovat? Robim vrchnu sestru a akykolvek pokus presadit kompetencie na pracovisku zlyhavaju nie pre lekarov ale pre samotne sestry - nadalej posluhuju lekarom, poucovanie o kompetenciach beru ako mudre reci vrchnej;aj ked maju podporu nemaju osobnu odvahu lekarovi odmietnut v uvodzovkach službu , o ktoru ich poprosi.

Autor: sestra
Dátum: 28.10.2009 - 13:21

prepac vrchna, no z tvojho prispevku vyplyva, ze sama VS vzdelanie nemas a teraz mas pocit, ze tie, co ho maju, su tvoji nepriatelia....
s tym uplne suhlasim, ze gro prace je uspkojovanie potrieb pacienta. ale vsak to je naplnou prace sestry s Bc vzdelanim, nie? a ze su take, co maju Mgr no a? ale najprv presli SZS a BC a teda maju mat vedomosti o osetrovatelsve a osetrovani- t.j o uspokojovani potrieb pac. a ze maju statnu skusku z manazmentu? tak taka patri na miesto sestry manazerky- teda aj na tvoje sorry.a ked ma aj pedag. minimum, tak samozrejme nech chodi aj ucit, preco nie? ak to stiha, tak nech.
a ze sestry odmietaju zmeny v ich kompetenciach? je to individualne, urcite sa to neda povedat globalne. ale v prvom rade sa so zmenenymi kompetenciami musi oboznait samotne vedenie oddelenia- t.j prednosta, primar, zastupca a oboznamit ich s tym napr. ze sestra nie je na oddeleni na to, aby do ruk podavala panovi doktorovi chorobopisy, pricom on si ich vie zobrat sam, len sa musi natiahnut, tak taketo a podobne prkotinovske zmeny musia byt predostrete vedeniu prave vrchnou sestrou. ta radova sestra musi si byt ista, ze vrchna stoji za nou a ju podrzi napr. aj pri takych trapnostiach s chorobopismi. pani doktori ak chcu mat sluzky, tak nech si ich prijmu na oddelenie. ale kym vrchna nebude preferovat zavedenie zmien, tak nikdy sa nicim nepohne.
a ze stacia asistentky? mila pani vrchna, pocula si o ISO normach a kontrolach kvality? ak ano, tak potom asi vies, ze si napisala hlupost.

Autor: zdr.ses.
Dátum: 14.11.2009 - 22:55

P. KOLEGYNA ,myslim si že praca sestier na odd. je rovnaka! je jedno či je SZš či Dipl. či Bc. či Mgr.ak robia všetky v trojsmenke ,len maju ine platy :))),ale pracu si urobit musia !
a zasa všetky Mgr. nemožu byt vrchne? nie? to by sme dopadli !kto by sa staral o pacientov?
a ty kolegyna už Mgr.s pedagog minim.bud chceš robit sestru alebo učitelku vyber si
! na "10-tich" stoličkach sa sediet da ale ropbota stoji za ..... a budu ti tolerovat služby tvoje kolegyne aj keby si to stihala ?prečo by mali doplacat na svoje volno alebo vymenou služby.lebo TY ideš učit! ?
a s tymi kompetenciami suhlasim ! ak si primar odd. stoji za svojimi lekarmi ,ma si stat aj vrchna za svojimi sestrami

Autor: monika
Dátum: 20.05.2009 - 16:14

Ahoj nnina. Chcela by som vediet odkial ma oponent taketo informacie.Kolko rokov ma osetrovatelskej praxe a kolko krat bol ponizeny lekarom, ktory nevie ani rozriedit liek v ampulke. Kolko spinavych zadkov utrel? Dnes mi primar povie, ze pracu si mame vazit a komu sa to nepaci, tak nech odide.
Doktor je velky pan a ty si mozes urobit aj 4 vysoke skoly a aj doktorat, tak ta budu volat ponizene ze PANI DOKTOR SESTRICKA. Budes sa ohanat mnichovskou deklaraciou, tak ti povie primar, ze rok 1938 bol uz davno, a protektorat uz tiez nie je. Tak co by na to oponent povedal.Zdravim

Autor: Lesia
Dátum: 18.05.2009 - 12:40

ha-ha...
ten kreditovy system je poriadna sranda. som zvedava, ak sa kredity budu sumarizovat, tak co sa bude diat s tymi, ktore nemaju dostatok kreditov. predsa nerobi kazda sestra v nemocnici na ranne smeny, ze bez problemov si vedia odskocit na seminarne vzdelavanie v ramci svojho prac. casu. sestry nestatnych lekarov takuto moznost nemaju, nakolko ich zamestnavatela nejake ich kredity nezaujimaju a neposkytuju volna na behanie po eminaroch... aj tak je malo sestier, ked na zaklade nedostatocnych kreditov este aj to malo, co je budu selektovat, tak slovenske zdravotnicke osetrovatelsvo padne na hubu

Autor: monika
Dátum: 17.05.2009 - 21:42

mila Wilma, vela povinnych veci nie je domyslenych.Zucastnila som sa viacerych seminaroch na Slovensku na roznych urovniach. Skoro vsetky prednasky su diplomove prace sestier z mg. alebo bc.studia. Je tam strasne vela teorie a nepresnych vyskumov. Nakoniec za 50 a viac korun dostanes certifikat zo seminara. Ja mam skusenost s takym vzdelavanim - povinnym. Myslim, ze sestre, ktora je 20 rokov denne pri lozku pacienta taketo vzdelavanie vela nehovori. Je to len moj nazor. Mne ta komora za tych 8 rokov nic nedala, je pravda, ze som ani nic necakala, ale viem kde sa vybavuju rozne potvrdenia a kolko to korun to stoji. pozdravujem

Autor: Wilma E-mail
Dátum: 12.05.2009 - 21:15

Ahojte, keď toto čítam, nechcem veriť očiam. Ak niečo napíšete, tak najprv si prečítajte zákon o poskytovateľoch ZS, potom zákon o komorách a stanovy a doplnky SKSaPA a potom kritizujte. Ano registrácia je povinná, všade vo svete musíš niekde patriť, členka nemusíš byť, ale zo zákona máš povinnosť sa vzdelávať, čo prislúcha aj SKSaPA, po 5.Rokoch podľa zákona o poskytovateľoch, musíš dokladovať svoje vzdelávanie. Toto prislúcha robiť SKSaPA, ak nie si členka, tak myslíš, že ti to urobia zadarmo? Z členstva ste sa mohli odhlásiť, ale ak ste tak neurobli k dnešnému dátumu ste nimi stále a ste neplatičky. Ja som sestra, platím si členské, aj keď už na SK dlho nerobím, ale bez komory by v tomto štáte ani nevedeli, že nejaké sestry majú. Mňa sa tu tiež nik nepýtal, či chcem byť v hospodárskej komore, stala som sa členkou automaticky a platím ročne členské a je trojnásobne vyšše ako v SKSaPA, ale ak si v nejakom odbore, tak mas svoj stav - komoru. A že nie si registrovaná, tým by som sa nechválila, neviem či pán doktor bude rád, ak príde o licenciu, že má neregistrovanú sestru , on je registrovaný určite. Asi ťa nezamestnáva ako sestru, si ňou , ale len akože. registráciu SKSaPA nerobí pre seba, ale pre ministerstvo zdravotníctva. A máme aj nejaký dohľad nad zdrav. starostlivosťou.

Autor: andy
Dátum: 08.04.2009 - 20:26

nie som sestra,som laborantka,ale tiež musíme byť registrované v komore.Zatiaľ z toho nevidím žiadne výhody a nič čo by pre nás komora robila.Akurát že ťahá peniaze.U nás nikto nesúhlasí s komorou,ale kedže je registrácia povinná zo zákona museli sme sa registrovať.A najnovšie vraj musia byť registrované aj sanitárky.

Autor: Wilma E-mail
Dátum: 12.05.2009 - 21:21

A prečo by nemohli byť registrované. Registráciou musíš dokladovať vzdelanie, ja keby som bola pacientka, radšej by som mala vdelanú sanitárku, ako len takú rýchlokysku z ulice. Registráciou vznikajú nejaké povinnosti a tie sa volajú vzdelávanie, alebo si myslíte, že sa nemajú v čom vzdelávať?

Autor: prac. sestra
Dátum: 17.05.2009 - 18:15

draha Wilma,tym že musi byt každy zdravot.registrovany ,nemyslim že sa bude každy vzdelavat, o vzdelavanie,učast na seminaroch , atd., musi mat v prvom rade zdravotník zaujem a chcelost a iste k tomuto povolaniu to bezpodmienečne patri ale asi ku každemu, zdravim

Autor: anicka E-mail
Dátum: 09.06.2009 - 20:00

nesúhlasím z rýchlokvaskami z ulice. sanitárka bez záujmu o túto prácu môže mať ukončené akékoľvek vzdelanie, ale ak nem vzťah k ľuďom a tejto práci, radšej ju vymením za tú z ulice, bez vzdelania(dočasne)

Autor: ada
Dátum: 08.04.2009 - 18:01

2 roky pracujem ako zdravotna sestra na ambulancii a nie som ani zaregistrovana, ani clenka?

Autor: odpoveď
Dátum: 12.05.2009 - 18:00

máš sa čím chváliť...

Autor: odpoved
Dátum: 17.05.2009 - 18:00

nehcvalim sa odpoved ale daj si okuliare ak dobre nevidiš čo čitaš a to čislo sme dostali každy či lekar či sestra či ošetrovatelka

Autor: jana
Dátum: 31.12.2008 - 19:22

ahoj, som tež dipl.zdr.sestra, a členka nemusiš byt ,členstvo je to dobrovolne ,ale registracia je povinna a vyhody!isteže ma !hlavne- BA! Ja som z ROH vystupila po revolucii a nikto odo mna nepyta žiadne peniaze, preto že nie som členkou !tak PREĆO pyta komora?????!!! toto nech niekto vysvetlí!

Autor: odpoveď
Dátum: 12.05.2009 - 17:59

všade sa plati za vedenie registu, obnovenie napr. zbrojného prevkazu...

Autor: Wilma E-mail
Dátum: 12.05.2009 - 21:27

Za register sa platí zo zákona, či si členka alebo nie, ale členské ak si sa písomne odhlásila, nik od teba pýtať nebude viac. Že si sa vyhlásila musíš mať potvrdenie, ktoré sa posiela každému osobne a kópia aj na regionálnu komoru. Takže je v tom poriadok, len to netreba pliesť dokopy.

Autor: odpoved
Dátum: 17.05.2009 - 18:08

ahoj vilma ja som register zaplatila z členstva som vystupila doklad mam a raz ročne som platila- 50sk a od 1.1.2009- 150sk-/ v poriadku,všade sa zdiera pracujuci lud/ ale ,asi si z tych radov ....ktore vedia prečo ak idem na seminar !idem sa JA OSOBNE- vzdelavat sa vo SVOJOM VOLNOM čase a ešte aj dochadzam a prečo - MAM PLATIT ZA SEMINAR??? /v niektorych pripadoch/- nie je to svinstvo!

Autor: kamarátka
Dátum: 21.05.2008 - 23:53

Netusim, o akom poisteni pises. Ja som z komory vystupila minuly rok a o ziadnom poisteni neviem.

Autor: zuzka
Dátum: 23.05.2008 - 12:31

Na tohtoročnom sneme sa rozhodlo, že sa k členskému ešte 200 Sk za poistenie na náklady s právnymi úkonmi. V mojom zamestnaní z Komory chcelo vystúpiť asi 50%. A myslím, že aj inde. Takže sa zvýšili poplatky a hlavne za preregistráciu, ktorú budú vykonávať reg. komory z 300 na 3000 Sk. Tým zaistili, že je výhodnejšie byť členkou a nedobrovoľne byť aj poistená a platiť, ako platiť poplatky ako nečlenka.

Autor: majka
Dátum: 30.06.2010 - 21:09

Ak si vystúpila z komory, poistné si neplatila, platili iba sestry čo sú členky.

Autor: zuzka
Dátum: 21.05.2008 - 20:53

Som zdravotná sestra, ale nepociťujem stavovskú čeť byť členkou tejto komory. Aký máte názor na členstvo a na povinné poistenie vo W....rote, bez možnosti výberu. Myslím si, že je niekto má z toho výhody. Dodnes som nepodpísala zmluvu s poisťovňou, napriek tomu, že som zaplatila členské aj za poistenie a poistená som vraj už od 1.4. Je tento krok komory sestier právne v poriadku? Čo poviete sestričky?

STRÁNKOVANIE
začiatok | 2 |

 

REAKCIA NA ÚVODNÝ PRÍSPEVOK

Meno:

E-mail:


email nie je povinný

Upozornenie, prečítajte si!

  • Používajte medzery, čiarky, bodky, nerobte gramatické chyby.
  • Nepíšte všetko veľkými písmenami, nepoužívajte vulgarizmy.
  • Vetu začnite veľkým písmenom, ukončite bodkou, otázku otáznikom.
  • Prečítajte si pravidlá prispievania. Príspevok by sa mal podobať na slušný list.
TEXT PRÍSPEVKU

Kliknutím na tlačidlo "Odloslať" súhlasím s pravidlami prispievania.