McDonald´s predstavil limitovanú edíciu dizajnérskych kávových kelímkov

McDonald´s predstavil limitovanú edíciu dizajnérskych kávových kelímkov
Zdroj: McDonald´s Slovensko
Bratislava, 15. jún 2017  – Obľúbená sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením McDonald´s Slovensko predstavila novú limitovanú edíciu kelímkov na kávu, za ktoré hlasovali českí a slovenskí fanúšikovia v rámci verejného hlasovania na Facebooku. Zákazníci si budú môcť vychutnávať 100 % arabicu z kelímkov v troch dizajnérskych prevedeniach z dielne českých grafikov a ilustrátorov. Na Slovensku ich uviedli do života talentovaní domáci ilustrátori Tina Minor, Adela Režná a Matúš Maťátko.
 
Pitie kávy už dávno nepatrí len k obyčajným ranným a poobedným rituálom. Ľuďom stále viac záleží na tom, akú kávu pijú, kde si ju môžu vychutnať a akým spôsobom je servírovaná. S príchodom sietí rýchleho občerstvenia a pouličných kaviarní sa tiež rozmohol trend „kávy so sebou“, ktorá ľudí sprevádza na ceste do práce, na stretnutie s priateľmi alebo len tak, keď si ju chcú vychutnať na čerstvom vzduchu pri chôdzi. Spokojnosť vždy zaručí jej intenzívna chuť, ale pekné servírovanie potešenie len znásobuje. McDonald´s reaguje na meniace sa potreby svojich zákazníkov a prináša úplne nový zážitok pre milovníkov kávy.
 
„Vo februári sme vyhlásili súťaž o najkrajšie kávové kelímky, do ktorej sa zapojili českí grafickí dizajnéri a ilustrátori. Návrhy kelímkov mali byť inšpirované kávovými zrnami 100 % arabici, ktorú v McDonald´s využívame na prípravu všetkých kávových nápojov. Z prihlásených 60-tich návrhov vybrali českí a slovenskí fanúšikovia prostredníctvom verejného hlasovania na Facebooku tri víťazné vizuály,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka PR a komunikácie McDonald´s pre Českú republiku a Slovensko.
 
Pri príležitosti uvedenia limitovanej edície kávových kelímkov na slovenský trh sa konalo ilustrátorské podujatie v reštaurácii McDonald´s v  Galérii Eurovea za účasti popredných slovenských ilustrátorov. Trojica talentovaných výtvarníkov Tina Minor, Adela Režná a Matúš Maťátko predviedli svoje ilustrátorské umenie, keď premenili vonkajšiu terasu na kreatívny ateliér. Na veľkoplošných plátnach zachytili svoje zážitky inšpirované pitím kávy a návštevníkov vtiahli do svojho farebného sveta. Umelcami sa na chvíľu mohli stať aj deti, pre ktoré si McDonald´s pripravil veľkú omaľovánku Bratislavy. „Sme veľmi radi, že sme zákazníkom mohli priniesť kus umenia priamo do reštaurácie a priblížiť im, ako vznikajú umelecké ilustrácie. Veríme, že naša kvalitná káva podávaná v krásnom kelímku poteší našich verných zákazníkov a že si získa aj novú cieľovú skupinu kávičkárov s umeleckým cítením,“ dodala Zuzana Svobodová.
 
Piatkové popoludnie si užili aj samotní umelci. "Kávu ľúbim pre jej neodolateľnú vôňu, chuť, a teraz som si ju zamilovala ešte viac kvôli farbe, s ktorou sa dá na bielom plátne nádherne čarovať. Myslím, že som objavila novú techniku, s ktorou budem pracovať ďalej," hodnotila Tina Minor. „Prvýkrát som tvorila moju ilustráciu vonku medzi ľuďmi a zostala som milo prekvapená, koľkí z nich sa ku mne pristavili s povzbudivou vetou. Poobedie plné kreslenia bolo pre mňa veľmi intenzívne a večer som so skvelým pocitom doslova padla do postele,“ priznala Adela Režná. Na záver Matúš Maťátko dodal: „Pri dobrom pohári ľadovej kávy som zvolil za inšpiráciu jej pôvod, ktorý som doplnil o miestny folklór v podobe opíc prezlečených za šamanov. Kresba bola obohatená o prvky, ktoré charakterizujú pitie kávy – kávové zrno a koťogo. Pohodovú a príjemnú atmosféru si neviem vynachváliť.“
 
Limitovanú edíciu dizajnérskych kávových kelímkov s vizuálmi českých ilustrátorov Yeve Drovossekovej, Karla Cettla a Dalibora Krcha, ktorí vyhrali v rámci súťaže Raw Art Wrestling pod organizátorskou taktovkou ateliéru DRAWetc., nájdu zákazníci vo všetkých 30 pobočkách slovenského McDonald´s do konca septembra.

Zdroj: McDonald´s Slovensko

Dátum zverejnenia: