Meniérov syndróm

Meniérov syndróm je ochorenie, ktorého príznakmi sú závrate, tinitus (šumenie v ušiach), postupná strata sluchu. Najčastejšie sa ochorenie vyskytuje vo veku 40-60 rokov. Je spôsobené patologickým procesom vo vnútornom uchu, kde je lokalizovaný sluchový aparát, ako aj vestibulárny (rovnovážny) aparát.

Rovnovážny aparát je za normálnych okolností vyplnený tekutinou s určitým obsahom elektrolytov. Pocit závrate je spôsobený dráždením rovnovážneho aparátu, ktoré nastáva pri zmene koncentrácie elektrolytov. Príčinou týchto zmien môže byť zápalové ochorenie, opakované infekcie postihujúce vnútorné ucho, ale aj úrazový mechanizmus- zlomenina kostí vnútorného ucha, uvažuje sa o možnom autoimunitnom podklade ochorenia.

Typický záchvat prebieha tak, že najskôr má pacient pocit tlaku a plnosti v uchu, zhorší sa mu sluch a objaví sa tinitus (šumenie v ušiach), čo je obvykle predzvesťou vlastného záchvatu. Samotný záchvat predstavuje závrat rotačného charakteru. Závrat má obvykle takú intenzitu, že pacient nie je schopný stáť a chodiť, má sprievodné príznaky vznikajúce dráždením vegetatívneho systému- má pocit na vracanie, vracia. Takýto záchvat obvykle trvá niekoľko hodín, potom odoznie, ale pocit nevoľnosti môže prevrávať aj niekoľko dní. Záchvaty sa vyskytujú v intervaloch niekoľko týždňov až mesiacov.

V medzizáchvatovom období pacient spočiatku nemá žiadne ťažkosti, ale po opakovaných záchvatoch pretrváva tinitus (šumenie v ušiach) a dochádza k postupnému zhoršovaniu sluchu.

Zhoršenie sluchu postihuje najskôr hlboké tóny, pri dlhšom trvaní ochorenia aj vyššie tóny a môže dôjsť až k úplnej strate sluchu.

Častejšie je postihnutie jednostranné, ale s dĺžkou trvania ochorenia má čoraz viac pacientov príznaky obojstranného postihnutia.

Stanovenie diagnózy vyplýva z klinických prejavov ochorenia, okrem neurologického vyšetrenia obvykle nie sú potrebné ďalšie vyšetrenia, rámci diferenciálnej diagnostiky prichádza do úvahy zobrazovacie vyšetrenie mozgu (CT, MRI) a vyšetrenie funkcie vestibulárneho (rovnovážneho) aparátu.

V liečbe sa podávajú antivertiginóza, antiemetiká, dobrý efekt je známy pri podávaní lieku Betaserc.

Autor článku: MUDr. Zuzana Kudziová
Dátum vydania: 06.03.2007

Vytlačiť (zobrazí verziu optimalizovanú pre tlač) Vytlačiť článokdiskusia (50)

Najnovšie články

DISKUSIA 

Reagovať na článok

najnovšie dole najnovšie hore
Autor: Peter,
Dátum: 01.11.2013 - 13:29

Neurol je droga na celý život, najvačšie svinstvo

Autor: Roman E-mail,
Dátum: 03.06.2013 - 11:22

Čítam uvedené články, pričom i ja mám problém, ktorý mi trvá asi jeden rok. Začalo to cestou na dovolenku v aute, kde mi nad ránom bolo zle od žalúdka. Na dovolenke sme boli 4 dni, a už pred cestou domov mi bolo opäť zle od žalúdka a mal som pocit točenia hlavy. Po príchode domov som navštívil lekára, ktorý ma poslal na neurovyšetrenie a ORL vyšetrenie. Taktiež som absolvoval rtg krčnej chrbtice, kde mi zistili statickú poruchu dynamiky C chrbtice. Je pravdou, že mám neustály pocit stuhnutia krku a často pri krúžení hlavou počujem i praskanie v krčnej chrbtici a niekedy mám bolesti, ktoré mi vystreľujú z krku do hlavy - zátilku. Tiež som bol na CT hlavy avšak nebolo mi nič zistené. Chcem ešte doplniť, že už asi 4 roky mám neustále svrbenie v ľavom uchu a v poslednej dobe mi v tomto uchu hučí a to väčšinou ráno, keď sa zobudím a v priebehu dňa toto ustúpi. ORL vyšetrenie som postúpil už dva razy ale lekárka mi povedala, že z jej strany problém nevidí. Dva razy mi predpísala Betaserc, prvý krát som hu užíval no nepomohlo to a teraz ho už neužívam, lebo mám problémy so žalúdkom. Mal som tri záchvaty, kedy som išiel na pohotovosť, resp. ma priviezli. Raz mi dali nejakú infúziu, druhý krát nič a tretí krát nejakú injekciu ale v podstate tu prešlo samo. Tieto záchvaty sa prejavovali najmä ťažobou na žalúdku a pocit na zvracanie, pričom som i pri jednom z týchto záchvatov vracal inak som mal točenie hlavy. Zdá sa mi, že mám problém so zrakom a to hlavne, keď pozerám televízor a sú tam zábery z idúceho auta a podobne alebo, keď sa pohybuje kamera dookola, pociťujem nepríjemné točenie hlavy a špatne zaostrujem a z tohto mám najväčšiu obavu aby som neprišiel o zrak. Lekár na neurologickou vyšetrení ma chcel dať na hospitalizáciu ale dohodol som sa s ním, že mi najprv urobia magnetickú rezonanciu ale povedal mi, že ak som mal CT v poriadku pravdepodobne bude v poriadku i MR vyšetrenie. Ospravedlňujem sa za svoj dlhý článok ale dúfam, že mi niekto z Vás poradí nejakého lekára, liek alebo niečo čo by mi ako tak pomohlo. Menierovu chorobu mi zatiaľ nikto nediagnostikoval ale obv. lekár mi povedal, že je to pravdepodobne Menierova choroba. Je pravdou, že som v neustálom strese, resp. vznikajú neustále problémy, ktoré musím riešiť a možno nie sú ani také zložité ako to vidím ja. Inak mám 42 rokov, som ženatý a mám 9 ročnú dcéru. Veľmi pekne ďakujem za pozornosť a ak niekto z Vám má podobné problémy ozvite sa mi príp. i na telefón 0915460601

Autor: Jana,
Dátum: 02.08.2013 - 13:54

Dobrý, mala som podobné problémy niekoľko rokov, absolvovala som niekoľko vyšetrení, všetko negat. , včetne CT. , prerastalo to až do úzkostí a potom nastali silné závrate, nemohla som ani poriadne chodiť. Veľmi mi pomohol zákrok na ORL oddelení v nemocnici, kde mi doktor vyvolal záchvat závrate s určitými polohami a ukázal mi aké cviky mám doma cvičiť asi 2-3 mes. , / Tie cviky sa dajú pozrieť aj na nete, BPPV- taktiež som navštívila psychológa / aj keď som si to nechcela pripustiť, že moje stavy môžu s tým súvisieť. / Bývalo mi zle od žalúdka, často som pociťovala slabosť, stuhnutie šije, pocity na odpadnutie, obavy z niečoho, niekedy som nevládala ani chodiť / Začala som brať seroxat na ukľudnenie a cítim sa oveľa ľepšie. Držím palce.

Autor: Jana,
Dátum: 27.09.2014 - 12:57

Roman,
pravdepodobne je to Menier, je jedno, ako sa to vola, vsetci, ktori sme to zazili, sa bojime zachvatov, u mna prvy trval asi mesiac, mala som narocne obdobie v praci, trvali cely oktober, mali roznu intenzitu, pocit na zvracanie a plavba ako na mori, zacinali uz rano, ono to pravdepodobne suvisi so stresmi v praci, ked clovek rano nevie, co ma ocakavat. Neurolog mi odporucil zmenu zamestania, ake jednoduche, menej stresu, este jednoduchsie. Toto leto som chodila z vysetrenia na vysetrenie, CT mozgu, RTG krcnej chrbtice, krcni lekari (2 rozne kliniky) , ocny, neurologia, pripadala som si ako horuci zemiak, ktoreho si posuvaju lekari. Nakoniec som sa v tomto lekarskom chaose prebojovala a som objednana na vestibulane vysetrenie na Antolsku v Petrzalke, na vysetrenie sa caka aj pol roka, trva vraj 2 hodiny, udajne len tam sa tymto stavom odborne venuju a rozumeju tomu. Odborne sa tomu venuje MUDr. Kabatová. Hoci som zatial cakatel na toto vysetrenie, uz viem, ze aj napriek tomu, ze poznam diagnozu, prevencia ci uplna liecba neexistuje, je nutne eliminovat stres a zmenit zivotospravu a prehodnotit mnohe osobne postoje. Kazdemu predpisuju ten isty na trhu uz dlho existujuci liek, udajne je to starecka choroba a 40tnikom neveria, ze ju uz ma, nie je zivot ohrozujuca, ale hodne zneprijemni zivot.

Autor: emikat E-mail,
Dátum: 02.06.2011 - 10:26

Poradi mi niekto? Pri lezani horeznacky mavam zavrat, hlavne ked som jemne nachladni, v minulosti som to sledoval, kazdy rok cca. v tom istom mesiaci a v tomto roku uz druhy krat, dakujem.

Autor: martina,
Dátum: 28.03.2011 - 18:03

Uz treti tyzden uzivam Empirin, stale mam mierne tocenie hlavy, bojim sa co dalej, mam 2 male deti, ako budem pracovat? Prosim radu, uzivam aj Neurol.

Autor: Miro,
Dátum: 04.04.2011 - 10:39

No Martina, tak ten Neurol je asi na to, aby si bola kľudnejšia a zbytočne sa nestresovala. To potvrdzuje moje poznanie, že stres a prílišné pozorovanie svojej choroby nie je dobré. Neviem odkiaľ si, ale ja chodím do BA na Kramáre k Dr. Šalingovi. Je to špecialista na závrate a tomu podobné problémy. Myslím si, že by bolo potrebné celkové vyšetrenie a presná diagnoza, lebo "točenie hlavy" je také všeobecné a treba zistiť príčinu toho točenia. Ak by sa malo jednať o Meniera, tak by si mala mať popri tom aj nejaké problémy s ušami, pískanie, zhoršený sluch a podobne. Bola si na takom nejakom vyšetrení, kde by to zistili? Nejaká tá MR alebo CT by tiež neškodila. Mala si už nejaký "točivý záchvat? " Toto sú veľmi dôležité veci, podľa ktorých by sa dalo presnejšie určiť o akú chorobu sa v tvojom prípade jedná. Alebo už máš nejakú diagnozu? Ale nezúfaj, zacitujem ti toho dr. Šalinga: "Na závraty sa neumiera, závraty vznikajú poruchou rovnovážneho centra a máme ich dve. Každé pre jedno ucho. Ak jedno nefunguje, tak je v hlave zmätok (točí sa hlava) a mozog sa to snaží vyrovnávať. Takže žiadne ležanie, ale trénovať a posilovať tieto centrá, to je cesta k čiastočnému úspechu! " A veru, osobne na mne sa potvrdili tieto jeho slová. Ak je to len trochu možné, tak neležať, ale chodiť, vykonávať nejakú činnosť, vyvarovať sa prudkým pohybom a hlavne "nestresovať sa"! Možno by si sa mala pýtať na "kalorimetrické vyšetrenie" tam sa presne ukáže, či máš porušené tie rovnovážne centrá. U mňa toto vyšetrenie ukázalo, že ľavé mi funguje len na 20% a pravé na 100%. Preto tie závraty. Verím, že všetko zvládneš a naučíš sa žiť aj s tým "motaním hlavy". No ale tiež to môžeš mať migrénu, všetko by mali prehodnotiť odborníci.

Autor: martina,
Dátum: 07.04.2011 - 17:15

Dakujem MIRKO, bola som na CT mozgu, tam nic nenasli, teraz v maji idem na mag. rezonanciu, a bola som na ORL, povedali, ze z ucha to nie je. Prvy krat, ked sa mi to stalo, mala som nejaku prechodenu anginu, ani som o tom nevedela, a kopu stresov, usi ma bolievaju, mam teraz sezonnu alergiu, neurolog mi dal Emperin 24, silnejsi je mi lepsie. Neurol neberiem, lebo ma viac nicil ako pomahal. Idem skusit po mesiaci pracovat, mam tazku fyz. pracu tak uvidim. Depresie uz nemam, len ked sa blizi to hojdanie v mojej hlave. Ale dufam, ze uz to bude len lepsie, mam dve deti a na tie musim mysliet. Boli ma dost krcna chrbtica.

Autor: Miro,
Dátum: 08.04.2011 - 12:28

Nie je zač, Martinka. Ja som "cestoval" po doktoroch tých 5 rokov, aby nakoniec ten doktor v BA konečne zistil, z čoho to konkrétne mám. Vieš ja si nerobím ilúzie, že niekto čarovným prútikom vyrieši tie nešťastné motolice, ale som kľudnejší, keď viem, z čoho sa mi motá hlava. Je skvelé, že už nemáš tie depky, tiež nie je moc dobré, že máš takú fyz. náročnú prácu, ale čo si dnes človek navyberá, že? Mňa si tých 5 rokov "pohadzovali" z ORL na neurologiu a nikto mi nič nepovedal, z čoho to mám. Stačili dve vyšetrenia v BA a ajhľa, diagnoza je na svete. V čakárni sa tam stretám s veľa ľuďmi, čo majú takéto trápenie a nie sú to len starší ľudia, inak ja mám 42r. Tak aj od nich som sa čo to dozvedel o tejto "zaujímavej chorobe" ako s ňou bojujú, čo im to zhoršuje a tak. A ten doktor v BA je stelesnením optimizmu a dobrej nálady a to ma vždy "vylieči" veľmi rád k nemu chodím, je to aj psychológ a to sa cení. Ani nemá túto chorobu a vie presne ako sa človek cíti, keď ho to drapne. Prajem mu veľa zdravia a nech ešte veľa ľuďom pomože. No možno sa niekedy u neho v čakárni stretneme! Prajem ti veľa toho optimizmu a čo najmenej "kolotoča" v hlave.

Autor: martina,
Dátum: 09.04.2011 - 08:29

Ahoj co prosim ta sposobuje a zapricinuje ten zachvat? Co ho moze vyvolat? Myslis, ze fyzicka namaha to moze byt tiez?

Autor: Miro,
Dátum: 09.04.2011 - 08:49

Ahoj, no myslím si že môže. Ja tiež manuálne pracujem, ale nie vždy sa fyzicky narobím. Ale keď tomu tak je, tak vždy sa cítim horšie, ako keď je v robote "veget". Takže podľa toho usudzujem, že je nejaká hranica, kedy už je to na škodu. S tým doktorom sme neprišli na nič konkrétneho, čo to môže spôsobovať. Ja som mal zachvat aj v noci, keď som ležal, aj pri pozeraní Tv, aj po prudkom vstaní zo stoličky, aj na ulici v meste. Ale tak už po mojich skúsenostiach sa záchvaty častejšie objavujú od októbra do mája. V lete mi to vždy dá pokoj, aj keď sa zabudnem a urobím nejaký "neuvážený" pohyb. Ale lepšie bude, ak mi napíšeš na moj mail miroslav.pacuch@azet.sk Tam ti možem podrobnejšie popísať moje skúsenosti s "motaním". Možno to u teba nebude presne také, ako u mňa, ale aspom budeš mať nejaké info o tom, ako to prebieha u iných.

Autor: Maja,
Dátum: 31.12.2013 - 17:21

Dobrý podvečer p. Miro 4 roky mám už tie isté príznaky aobtiaže ako Vy moja diagnoza Menierova choroba, moje záchvaty sú také silné, že neustojím neusedím, pomôžu mi vždy lem infuzie na ORL vraciam preháňa má... som dehydrovaná TK 80 / 40 skoro nemeratelný, krv sa mi nedá odobrať ani vyšetriť... píšu opakovať odber... ja si vždy myslím že už sú to moje posledné minúty v živote_býva mi neskutočne ZLE! a najhoršie na tom je že sa mi toto opakuje každé 3 mesiace... už mi moje PN-ky nechcú tolerovať ani v robote... bojím sa že prídem o ňu... velmi trpí moja psychila... neviem čo dalej... akou cestou sa uberať... som na dne... ordinuje ešte ten mudr. ma Kramároch a neviete či by ma zobral keby som sa k nemu obj... som z Trenčína. ak budete môsť prosím odpíšte mi! DAKUJEM

Autor: Miro,
Dátum: 08.07.2010 - 11:32

S Menierovým syndromom sa trápim už 5 rokov. Pochodil som za ten čas kade tade po vyšetreniach a pred rokom som "skončil" u skvelého doktora na Kramároch v BA. Ako som k nemu začal chodiť, tak som vôbec nemal ziadny záchvat. Rok beriem Bataserc24 3x1 a Tanakan 3x1. Uplne sa tejto nepríjemnej choroby zbaviť nedá, ale človek je vďačný za každé zlepšenie, stres nie je s Menierom kamarát, tak sa mu čo možno najviac vyhýbajte a naučte sa s touto chorobou žiť, budete prekvapený, že zmierenie sa s vlastným osudom paradoxne dopomáha k potláčaniu závratov, ktoré každí z nás tak "dôverne" pozná. Prajem vám "pevný postoj" a ticho v ušiach! Je nás tak veľa, že som z toho prekvapený:- (

Autor: betka,
Dátum: 29.03.2014 - 09:51

Ahoj, myslim ze mozem tykat, mam 39r. a uz asi 10rokov take iste pocity.. islo to takto : zavrate, pritom vracanie (prvych asi 5rokov) , potom tinnitus (ten zostal) , poskodeny sluch (striedavo raz jedno raz druhe ucho je slabsie) , bolest oci (vysetrenie VEP pozit. ) , momentalne lezim na neurologii, vraj podozrenie na SM, ale to sa na MR nepotvrdilo. Kedysi som brala Betaserc ten pomohol. Ten pan doktor, kam chodis, este stale prijima aj novych pacientov? tu u nas v novych zamkoch mam pocit, ze poznaju max. 5diagnoz... a meniera v tom nie je :-).

Autor: Miro,
Dátum: 15.09.2014 - 11:15

Všetci, ktorí majú problémy so závratmi, hučaním v uchu, podozrením na Menierovu chorobu, skúste sa objednať ku Dr. Šalingovi, je to II. Neurologická klinika Kramáre v BA. Tento Dr. sa tuším najviac venuje tejto diagnoze. Ja ku nemu chodím už 5 rokov a dostal som sa zo stavu 1 silný záchvat mesačne, do stavu 1 priemerný záchvat ročne. Menier je z 50% o psychyke a kto toto zvládne, výrazne sa mu zníži frekvencia záchvatov. telefón na Dr. Šalinga je 02 / 59542369. Ešte na záver spomeniem jednu vec, netreba si robiť ilúzie, že Menier sa dá vyliečiť. Zatiaľ to nikto nevyliečil, ale myslím si, že sme vďačný aj za výrazné zníženie frekvencie zachvatov a to sa dá dosiahnuť.

Autor: betka,
Dátum: 29.03.2014 - 09:53

Inak... vsetko naj k dnesnym meninam :-D

Autor: Jolana E-mail,
Dátum: 16.05.2010 - 14:38

Dobrý Deň. Volám sa Jolana, mám 45 rokov, a už rok trpím Menierovou chorobou. Užívam Betaserc 24, 2x / deň. Bohužiaľ, nieje to ono. Hučanie v uchu, strata rovnováhy, nevolnosť a následné zvracanie sa mi opakuje cca 1 krát do mesiaca. Počula som o čínskej medecíne kt. býva v niektorých prípadoch účinná ako aj niektoré cviky ktoré by mohli pomôcť. Ak máte skúsenosti z touto formou liečby, prosím informujte ma na moju emailovu adresu: jolana.bellakova@azet.sk. Veľmi pekne Ďakujem. Prajem príjemný deň

Autor: Margaréta Kačníková  E-mail,
Dátum: 05.05.2010 - 15:31

Pre všetkých, ktorí trpia ochorením vnútorného ucha ako je napr. tinitus, menierov syndróm a pod. skúste si prečítať klinické štúdie, ktoré boli urobené so soft laserom na liečbu týchto ochorení.

Autor: Daniela Mrmusová,
Dátum: 21.03.2013 - 10:56

Prosím ak možete, bližšie mi poraďte ako sa k týmto informáciám dostať... mám poruchu vestibulárneho aparátu bojujem s tým celý život bola by som vďačná aj za maličké zlepšenie stavu.

Vopred ďakujem

Autor: Kika,
Dátum: 14.01.2010 - 12:43

pred chvilou som sa vratila od usnej lekarky s predpisom na Avertin. Isla som k nej s tym, ze mavam obcas zalahnute v usiach (pocujem akoby zo suda) a pocit zhorsujuceho sa sluchu. Na Menierov syndrom som bola pred 8. rokmi hospitalizovana na 2 tyzdne v Trnavskej nemocnici (teraz mam 27 rokov), kde mi boli podavane denne infuzie a nejake lieky (ich nazov si uz ale nepamatam). Priznaky som mala vsetky, ktore ste popisali v diskusii vyssie, ale po liecbe v nemocnici sa mi toto ochorenie nidky viac neopakovalo. Je mozne, ze pomohlo to, ze sme to podchytili skoro - mala som predtym len 2 zachvaty s rozostupom asi jedneho-dvoch mesiacov. V sucasnosti trpim slabymi ale neustalymi nadchami a tecenim z nosa a kedze mnohe dutiny v hlave su poprepajane verim tomu, ze zhorsenie sluchu moze suvisiet aj s tym. Nato mi doktorka predpisala este nosny sprej- Flixonase Aqueous Nasal Spray od GlaxoSmithKline. Tak uvidim, ci mi tie nadchy ustupia a sluch sa zlepsi.
Vsetkym Vam drzim palce, nech sa Vam stav polepsi a citite sa lepsie!

Autor: eva E-mail,
Dátum: 10.01.2010 - 16:47

ahojte to iste ma moj manzel a ja neviem ako mu pomoc ale berie tabletky ktore mu trocha pomahaju ale doktor povedal ze sa to da operacne vyriezit okolo ucha vedie nejaka blanka ktora brzdi pretok krvi a preto ma tocenie hlavy a hucanie v usiach mozno to mu pomoze skusime to

Autor: Sona E-mail,
Dátum: 04.01.2010 - 23:34

ja sem tam mavam ,akoby mi hucala v uchu lod,,,ako ked trubite na prazdnu flasku,co je to?????same mi to aj prejde,ale na to lave ucho aj dobre nepocujem.vdaka

Autor: Andrea,
Dátum: 03.09.2013 - 15:14

Ahoj, reagujem na tvoj starý príspevok ohľadne hučania v uchu ... presne tieto zvuky / ako loď, alebo fúkanie do prázdnej fľaše / mám v hlave aj ja a to som 2 mesiace po Stapedoplastike, pred operáciou som mala 70% hluchotu a šumenie na pravom uchu, po operácii som chytila baktériu pseudomanas do operovaného ucha a potom po preliečení po cca. 2 týždňoch mi prišiel ten zvuk, je strašne otravný a počujem ho celý deň bez prestávky, som z toho nervózna, ako si na tom ty teraz? Riešila si nejakú liečbu? Ďakujem, Andrea

Autor: Jana W. 32 rokov E-mail,
Dátum: 06.11.2009 - 08:42


Nikdy by ma nenapadlo,že aj mne sa to môže stať a je to tu...v júli som skončila na neurológiina kapakoch,poležala som si tam 9 dni,trošku pomohlo,v pohode sama chodím a to som nemohla urobiť tri kroky.Žijem s tým,sú dni kedy mi je fantasticky,naopak prídu dni kedy mi je príšerne zle.Aj keď je to ťažké učím sa s tým žiť,mám len 6 ročnú dcéru tak musím.Chce to len pokoj a nerozčulovať sa,veď život máme len jeden a zdravie tiež,tak sa naučme s tým žiť....

Autor: ludmila,
Dátum: 06.12.2009 - 00:02

pani Janka pišem vam ohladom menierovho syndromu mate pravdu da sa s tym žit ale ja teraz mam zachvat za zachvatom hocikde spadnem na nohach sa neudržim tiež som bola v nemocnici uživam lieky avertin a podobne aby som tie zavrate nemala ale nič nepomaha na prave ucho už slabšie počujem chcela by som si s vami ohladom tejto choroby viac popisať až možte poslite mi svoj meil dakujem

Autor: Miriam ,
Dátum: 12.12.2009 - 18:27

Práve som sa vrátila z nemocnice s diagnozou Vestibularny syndrom - začala som to hladat na nete a tu citam, že sa to moze opakovat??? Bolo to strasne, doma malinke dieta (1,5 roka) a keby nemala mama pracu 5 minut od nasho domu, tak neviem ako to skonci. Naozaj pomoze len klud a ziadny stres??? Mimochodom sumenie v usiach je stale mierne, predtym bolo horsie. Mam len 33 rokov.

Autor: Michaela 23 rokov E-mail,
Dátum: 08.10.2009 - 18:57

Tak som sa pridala k tomuto portálu aj ja, lebo som prisla z nemocnice a s diagnozou tohto ochorenia. Citat si o Menierovom syndrome, teda aj tinituse- sumene a vertigo-zavraty je hrozive. Predstava ze s tym mam zit cely zivot je hroziva. Neviem ci to ma vplyv ale pred rokom mi diagnostikovali astmu a pred 4 rokmi som mala autonehodu a zlomila som si krcnu chrbticu a pre 6 rokmi mi zomrela mama na rakovinu. Zeby to malo suvis? Ak ano tak moje predpoklady silnej osobnoti sa nenaplnili. Som velmi smutna a budem sa s tym musiet nejako vyrovnat. Rozmyslam nad tym, ze co vsetko ma caka napriklad do takej pätdesiatky???:((((((

Autor: Jolana Hurbanová,
Dátum: 20.12.2013 - 09:45

Milá Miška, u teba je veľmi prevdepodobné, že to šumenie máš z krčnej chrbtice, teda z tej autohavárie. Mne na rongenovom snímku zistili, že mám na krčnej chrbtici sploštený stavec C5 a 6. Veľmi dobrý lekár chirurg mi povedal, že je to jednoznačne z chrbtice. S tým asi veľa nenarobíme. Poradili mi ešte, že by mohla pomôcť akupunktúra. Mne to šumenie začalo okolo 50, no treba sa s tým naučiť žiť ale je to niekedz na prášky.

Autor: Peter Keblovský E-mail,
Dátum: 30.12.2008 - 11:43

Šumenie, hukot a pískanie v pravom uchu sa u mňa prejavilo spontánne z večera do rána bez predchádzajúcich príznakov v mesiaci október 2008. Bol som hospitalizovaný v nemocnici vo Zvolene, kde som zobral 10 infúzií. Stav po infúziách sa mi celkovo zlepšil, i keď šumenie v pravom uchu celkom neprestalo. Moja odborná lekárka mi predpísala užívať Betaserc a Tebokan, ktoré užívam od návratu z nemocnice. Šumenie však neprestáva a je silnejšie, ako keď som sa vrátil z nemocnice. Robili mi aj CT mozgu vyšetrenie, ale nič sa nezistilo. Objednaný som aj na SONO krčnej chrbtice, ale až na marec 2009. Neviem, či mám dovtedy čakať, alebo sa pýtať znovu do nemocnice na ďalšie infúzie. Subjektívne som za posledných 5-6 rokov prežil obdobie veľkého duševného napatia, silné stresy a nepokoje v rodine, čo vyústilo až v rozvod manželstva. Myslím si, že príčina mojej súčasnej choroby - tinitusu - je v psychickom napatí. Poraďte mi, či existujú účinnejšie lieky alebo sposob liečby. Som ochotný podstúpiť hoci čo, len, aby mi to pomohlo odstrániť tinitus. Ďakujem a čakám na Vašu pomoc!

Autor: Jana,
Dátum: 15.01.2009 - 15:20

Velmi Vas prosim,ak sa Vam podari zistit nejaky učinny sposob aspon na čiastočnu ulavu ozvite sa mi a poradte...

Autor: Adam,
Dátum: 30.11.2008 - 19:00

Zdravim Vas,
mozno mi niekto poviete.....
ja mam mravcenie a pichanie v usiach uz asi 3 roky. Je to tak neprijemne ze si musim stale pchat prsty do usi. Nejeke zavrate a tocenie hlavy ani zvracanie sa u mna neprejavilo zatial,tuk tuk tuk, ale mam taky zvlastny pocit pri tom. Zimnica a necitim sa tak sebaisto, asi sa mi znizi alebo zvysi tlak..neviem....
Znamena ze mam nabeh na tuto chorobu???

Autor: Helena,
Dátum: 01.12.2008 - 08:52

Určite by ste mali ísť na cievne vyšetrenie,toto nie je dobré zanedbať, už aj tak to je u vás dosť dlho, zatiaľ by ste mohli užiť nejaký tancan, askorutin, a niečo na uvoľnenie ciev v hlave.

Autor: Viola Balaskóová E-mail,
Dátum: 11.11.2008 - 19:00

Ja som bola operovaná na žlučník. Po operaci mi začalo šumiet v lavom uchu a nepočula som dobre. Dostala som betaserc, nepomáhá teraz už mám strašné závraťe a nevoľno. Dneska som dostala Arlevert , bojím sa ho . Ja sa každého lieku bojim. To že mi šumí v uchu už mi ani nevadí ,ale tie závrate a nevolno...? A takto pracovať.

Autor: Michaela 23 rokov,
Dátum: 17.02.2010 - 19:49

Tiež sa bojím pomaly všetkého čo sa volá liek :) Ja som dostala betaserc, ale sposoboval mi nesmierne krče v žalúdku dlho, tak potom polvertic-hm nic sa nezmenilo. Kde to mám teraz riešiť? U obvodnej, či si pýtať lístok ku úšnému? poradte mi prosím

Autor: nika,
Dátum: 17.03.2010 - 14:25

Ja sa liekov nebojim, len ked pomozu, ale skuste ist za obvodnym lekarom nech vam vyda sprievodny listok k ORL lekarovi, ten by vam mal zmenit liecbu...teda taku co by viec setrila zaludok...ak vobec taka je?

Autor: :),
Dátum: 11.08.2008 - 22:24

No ja trpím touto chorobou už niekolko rokov. Naplno sa mi prejavila ked som mala 10 rokov. Závrate, s tým spojené zvracanie, čiastočná strata sluchu na ľavej strane ucha, šumenie v uchu. táto choroba sa mi objavila po prekonaní chrípky. Postupne sa mi v nemocnici stav zlapšil a bolo to fajn, ale po dvoch rokoch sa vrátil na rovnakú úroveň. Mohlo to byť spôsobené aj pubertou. Odvtedy je stav rovnaký, stále chodím k lekárovi na kontroly. Občas sa mi krúti hlava a som náchylnejšia na zmany tlaku. Šumenie v uchu je neustále ale už som si zvakla takže ho v podstate ani nevnímam...Tak to je moja skúsenosť s touto chorobou

Autor: jojo E-mail,
Dátum: 01.03.2008 - 12:24

mna by zaujimalo ci niekto z vas predtym ako zacal pocitovat sumenie v uchu,alebo tie zavrate, pocity na zvracanie, ci mal predtym nejaky problem so vztahom,odmietnutie, dusevna trauma, zlost, nevera, nedostatok lasky, a podobne dik, jojo

Autor: Martina,
Dátum: 02.03.2008 - 15:42

nie nemala som, ale polroka predtym ako mi to zacalo som mala autonehodu

Autor: beata,
Dátum: 11.04.2008 - 13:05

U mna vzdy zhorsenie stavu vyvola psychický stres. Bola som uz 2x preto hospitalizovana a vzdy po traumatickom zazitku a zvysenom psychyckom zatazeni. Nposledy mi dali k liekom które beriem (Arlevert) aj Diazepam a myslim si ze to trochu zlepsilo stav.

Autor: Janka,
Dátum: 31.10.2009 - 11:12

Menierov syndrom, vestibulárny syndrom...záchvat je určite vyvolaný psychikou, stresom, nedostatočným prekrvením organizmu. Lieky ako je betaserc, ten nezaberá, môj priateľ má menierov syndrom, ideme skúsiť kombináciu betaserc a torecan, alebo ginkobiloba plus čistý vitamín E, alebo urunal forte plus čisté magnézium. pozrite si cez google stránky o týchto liekoch.Doporučujú ich.

Autor: mimuka,
Dátum: 05.03.2011 - 22:40

Ahoj, skôr ako mi začali tieto problémy, bola v mojom vzťahu nevera. Má to nejaký súvis?

Autor: Zuzana  E-mail,
Dátum: 28.02.2008 - 11:23

Prosím Vás aj ja trpím touto chorobu a žiadne lieky nezaberajú Počula som o nejakých cvikoch. Prosím níšte mi čo by mi pomohlo ďakujem

Autor: Martina E-mail,
Dátum: 22.02.2008 - 16:03

U mna to zacalo asi pred 4 rokmy, zacalo sa to len sumenim v uchu a dalej sa to zhorsovalo.U nas v meste ma poslali do nemocnici v BB na operaciu ale ta sa nekonala, brala som kadejake tabletky a ziadne mi nepomahali, ani Betaserc.Mam za sebou aj CT a magneticku rezonanciu ale vsetko je v poriatku. Vlani v septembry mi zacali aj zavraty a zacala som aj zvracat.Nemozem v tedy ani chodit co sa mi kruti hlava a vsetko so mnou, nedavno som dobrala aj infuzie ale nepomohlo to .mohla by som vas poprosit o radu na moju meilovu adresu? Dakujem

Autor: patrik E-mail,
Dátum: 15.01.2008 - 16:35

u mna sa objavilo piskanie v uchu asi pred 6 rokmi,mam 32rokov.stav sa mi zhorsil asi pred pol rokom,ked som bol hospitalizovany na neurologii diagnozu mi urcili TINITUS.mal som zavrate a unavu.podstupil som rozne vysetrenia.v usiah mi piska stale a ze vraj je to neviliecitelna choroba.vie mi niekto poraditci na to neexistuje nejaka metoda,co zabera?dakujem

Autor: tana E-mail,
Dátum: 09.01.2008 - 17:42

Mohli by ste mi odpovedať na moju imejlovu adresu ohľadne mojich pretrvávajucich tažkostí?
Popis ťažkostí :
v novembri mi prišlo 2 x za týždeň nevoľno - závrate, zle od žalúdka, neskôr to prešlo. O dva dni strašné - závrate, vracanie, poloha len ležmo, ohluchla som na ľavé ucho( od nedele do stredy mi bolo takto zle), bola som u neurológa, dal mi Betaserc - nepomohlo. V stredu ma prijali do nemocnice- infúzie - 10 dní- zlepšenie. Ale odvtedy nepočujem na ľave ucho a mam sústavné problémy so závraťami, stale beriem Beta... Poraďte, čo robiť ?
Mám 58 rokov a takéto problémy som ešte nemala.
Ďakujem

Autor: VIERA,
Dátum: 25.02.2008 - 03:39

mam podobne problemy a okrem beta... beriem aj cavinton 3x 1 tabletku a stav sa mi vzdy postupne upravuje

Autor: anna,
Dátum: 30.03.2011 - 14:05

Ja mam skoro 60 rokov a touto chorobou trpim uz 35 rokov, k tomu sa pridala aj silna osteoporoza. Na zavraty som uz uzivala vsetko mozne, ale to sa uplne uz neda vylieit, vyskusala som uz vsetko od Cavintou po Urutal ale dobre mi robil napr. mndrin stara klasika. Mna okrem toho uz roky trapi bolest v oblasti krcnej chrbtice, a kedze mam dve pribuzne diagnozy, neviem posudit, ci sa mi zhorsil stav kosti alebo je to v dosledku vestibularneho syndromu. Ale jednoznacne velky podiel u mna na tejto chorobe ma stres ale aj prechladnutie, ja nosim zimny sal este aj v maji a ked treba aj vzdy, ked sa ochladi. Najhorsie na tom je to, ze clovek sa musi obmedzovat aj v pohybe, chodza je neista a nehovoriac o praci v domacnost, ako je umyvanie okien. Niekedy mam pocit, ze idem po vode. Prajem vela zdravia.

Autor: beata,
Dátum: 11.04.2008 - 13:10

Ja mam presne taky isty problem uz 2 roky. Z toho rok nepocujem na lave ucho a stale mi v nom sumi. Beriem ale Arlevert. Zistila som ze zhorsenie stavu mi sposobuje psychycky stres. Skuste aj vy vypozorovat co Vam zhorsuje stav, Inac sa s tym neda robit nic, len sa s tym naucit zit.

Autor: terézia Matyoova E-mail,
Dátum: 27.10.2007 - 21:55

moze sa stat ze bz som aj ja mohla dostat menierov syndrom?mam14 a doktori(neurologicka a usny/ mi hovoria ye tuto chorobu pravdepodobne mam.lebo mam vsetky tieto priznaky.mohli by ste mi prosim odpovedat na moju imejlovu adresu?

Autor: Ján Žember E-mail,
Dátum: 07.04.2007 - 13:38

Ďakujem za popis, celý proces môže začať aj skôr a po šesťdesiatke (päťdesiatke) sa zhusťujú príznaky aj následky. Je to najmä zvyšovanie hlasu pri rozhovore, pretože človek sa nepočuje, obmedzené počúvanie hudby, záchvaty nemusia mať následok stratu rovnováhy vedúcu k pádu, je to len nepríjemný pocit ale šušťanie v ušiach sa postupne zvyšuje až vytláča iné menej intenzívne zvuky. Za mojej mladosti boli dostupné len vyšetrenia vo zvukovej komore, ktorá mala pôvodne asi iný účel.
Prvé príznaky sa prejavili po niekoľkých neliečených zápaloch, pretrvávali (šušťanie)
bez prerušenia a pocity straty rovnováhy sa občas dostavili až oveľa neskôr. Je to ale choroba, sktorou sa dá dožiť bez liečenia, (aspoň v mojom prípade) min. 62 rokov


 
Meno *
E-mail

Kliknutím na tlačidlo "Odloslať" súhlasím s pravidlami prispievania.