Očkovanie - kompletný očkovací kalendár pre deti a najnovšie zmeny k 1.7.2010

K výraznému rozšíreniu používania očkovacích látok dochádza najmä v posledných 25 rokoch. Tento úspech je dosiahnutý vďaka pôsobeniu Svetovej zdravotníckej organizácie. Podstatným výsledkom aplikácie očkovacích látok je zníženie až eradikácia výskytu mnohých vážnych bakteriálnych a vírusových ochorení. Možnosť predchádzať infekčným bakteriálnym a vírusovým ochoreniam je jedným z najväčších objavov ľudstva. Očkovanie podmieňuje vytvorenie vlastnej prirodzenej ochrany pred nákazou baktériami a vírusmi. Vo vývoji sú očkovacie látky proti ďalším i parazitárnym ochoreniam, proti vírusu HIV, vírusu dengue, proti malárii a proti helikobakteru.

U nás sa pravidelné očkovanie vykonáva od päťdesiatych rokov minulého storočia. Do imunizačného programu je zaradené pravidelné očkovanie detí proti tuberkulóze, záškrtu, tetanu, čiernemu kašľu, detskej obrne, žltačke typu B, infekcii hemofilom, osýpkam, ružienke a mumpsu, u dospelých povinné preočkovanie proti tetanu a najnovšie spolu s očkovaním proti záškrtu a čiernemu kašľu.

Imunizačný program je komplex opatrení, ktorý zahŕňa nielen druhy očkovaní, ich termíny, ale i kontrolu očkovania a preočkovanosti, sledovanie a analýzu stavu imunity. Očkovanie riadi Ministerstvo zdravotníctva SR - hlavný hygienik SR v zmysle zákonov č. 576/2004 Z.z. a 577/2004 Z.z. a vyhlášky MZ SR z 28.5.2010.

V súčasnom období sú dostupné a odporúčané očkovacie vakcíny aj proti pneumokokom, žltačke typu A, proti kliešťovej encefalitíde, chrípke, rotavírusom, meningokokom a ľudskému papiloma vírusu.

Očkovanie proti chrípke v našich podmienkach nie je docenené, mnohí si myslia, že po očkovaní môžu ochorieť na chrípku, negatívne informácie sa šíria ústnym podaním. Lekári vynakladajú veľké úsilie pri ovplyvnení pacientov v prospech vakcinácie proti chrípke. Vhodný čas na očkovanie proti chrípke je október až február nasledujúceho roku.

Očkovanie vykonávajú lekári všeobecnej starostlivosti na základe predpísania vakcíny na recept, po poučení o potrebe dodržania chladového reťazca, ktorý je pre zachovanie účinnosti vakcín nevyhnutný. Lekár predpisujúci vakcínu na recept je povinný upozorniť na spôsob transportu a skladovania vakcíny od jej vyzdvihnutia v lekárni po jej aplikáciu. Očkujúci lekár, prípadne zdravotnícky pracovník dohodne termíny očkovaní s dotknutou osobou alebo zákonným zástupcom. Povinne sa vykonávajú aj očkovania osôb, ktoré sú pri výkone svojho povolania vystavené zvýšenému nebezpečenstvu vybraných nákaz.

Bežne používané vakcíny je možné bezpečne a efektívne podávať simultánne, t.j. v ten istý deň na rôzne miesta do svalu končatín alebo podkožne, v prípade novej vakcíny proti rotavírusom aj ústnou aplikáciou malým dojčatám do dovŕšenia 6 mesiacov veku.

Časový odstup medzi aplikáciou vakcín je rôzny podľa toho či sa aplikuje neživá, živá a tuberkulózna vakcína. Interval medzi aplikáciou akejkoľvek neživej vakcíny a inej neživej vakcíny nie je potrebný, môže nasledovať v akomkoľvek časovom odstupe. Po aplikácii neživej vakcíny akákoľvek živá vakcína môže byť podaná v odstupe 1 týždňa, optimálne 2 týždňov. Odstup medzi dvoma živými vakcínami má byť minimálne 4 týždne, optimálne 6 týždňov.

Po očkovaní proti tuberkulóze akékoľvek ďalšie očkovanie môže byť vykonané najskôr za 8 týždňov.

Očkovanie je možné vykonať aj na vlastnú žiadosť, vhodnosť očkovania posudzuje lekár.

V podmienkach Slovenskej republiky, vďaka vysoko odbornej a zodpovednej práci, najmä detských lekárov sa dosahujú výnimočné počty zaočkovaných detí. Zaočkovanosť detskej populácie je v celoslovenskom priemere v rozmedzí 98-99 percent. Vďaka tomu sa dosahuje dostatočná kolektívna imunita proti ochoreniam preventabilným očkovaním. Takže nielen rodičia detí, ale ani mnohí, najmä mladší lekári sa nestretli s ochoreniami, na ktoré v minulosti deti i zomierali a v súčasnosti i zomierajú v menej vyspelých krajinách.

Stretávame sa s názormi - očkovať či neočkovať z dôvodu absolútneho ústupu niektorých infekčným ochorení. Na túto otázku je v súčasnosti jediná odpoveď, pokračovať v systematickej práci očkujúcich lekárov podávaním potrebných očkovacích látok podľa platného očkovacieho kalendára, aby sme sa nestretli s názorom, že očkovanie je prežitok alebo dokonca luxusný tovar.

Nežiadúce reakcie po vakcinácii nie sú časté /1-5%/. Môže sa prejaviť zvýšená teplota, opuch a bolesť v mieste vpichu, začervenanie, prípadne bolesť hlavy.

Povinné očkovanie:

4. deň života: tuberkulóza

3.-4. mesiac: záškrt, tetanus, čierny kašeľ, detská obrna, žltačka typu B, hemofilová infekcia, pneumokok

5.-6. mesiac: opakuje sa znova

11.-12. mesiac: opakuje sa znova

15. mesiac: osýpky, mums, rubeola

6. rok života: záškrt, tetanus, čierny kašeľ, detská obrna

11. rok života: osýpky, mums, rubeola

13. rok života: záškrt, tetanus, detská obrna, čierny kašeľ

Po konzultácii s lekárom je možné očkovanie proti rotavírusom, kliešťovej encefalitíde, žltačke typu A, meningitíde, chrípke, ovčím kiahňam, rakovine krčka maternice, pneumokokom, prípadne kombinovanou vakcínou proti žltačke typu A a B.

Autor článku: MUDr. Oľga Krídlová
Dátum vydania: 16.09.2010

Vytlačiť (zobrazí verziu optimalizovanú pre tlač) Vytlačiť článokdiskusia (104)

Najnovšie články

DISKUSIA 

Reagovať na článok

najnovšie dole najnovšie hore
Autor: Jana,
Dátum: 26.03.2011 - 13:32

S očkovaním je to ťažké. Fakt je, že očkovať sa môžu len zdraví ľudia a tiež záleží na tom či sú to živé alebo neživé vakcíny. Vôbec sa neviem prikloniť ani k jednej strane. Keď sa mi narodilo moje druhé dieťa a dostalo zápal pľúc lebo sa napilo plodovej vody a čím všetkým prešlo kým zistili, že vôbec nevedia čo mu je, je hrozná spomienka. Ale na druhej strane sa zas vylúčili všetky možné choroby ktoré existujú. Keď sme išli domov primárka detskej I. S-ky sa pýtala docenta či ho majú zaočkovať na TBC. Povedal že áno, nevidí v tom problém. No bolo toho moc a keď sa spýtala detská sestra primárky či nás má poslať na očkovanie kým odídeme, primárka povedala že nie, veď zaočkovať ho môžme dať aj neskôr, že už mal toho trápenia dosť. A to bolo rozhodnutie ktoré mu "možno"zachránilo život, preto že keď sme sa po pól roku dostavili na očkovanie TBC a pani doktorka ktorá toto očkovanie robí si prečítala zdravotný záznam a povedala že v žiadnom prípade. Ona to určite neurobí pretože má veľmi nízku imunitu na vírusové a bakteriálne ochorenia, takže keby ho zaočkovala mohol by umrieť. A tak isto sme pochodili u pľúcnej, keď som sa pýtala na vakcínu proti chrípke, keď všade vravia o tom, že by sa mali očkovať hlavne slabí a náchylnejší jedinci. V žiadnom prípade, pretože tým, že má slabé pľúca by chorobu nemusel prekonať. Takže je to hlavne o zdravotnom stave. Očkovať ale len zdraví, nemali by ste mať ani len sopeľ, pretože telo je oslabené a každé iné. Ja mám základné očkovania, aj môj starší syn a sme OK. Takže každá minca má dve strany. Je to o informáciách a rozhodnúť by sa mal každý sám. Rada si vypočujem názor lekárov, ale rozhodnem sa sama a budem si za tým stáť. To vravím po 5ročných skúsenostiach s mojim mladším synom. Dovidenia.

Autor: dada,
Dátum: 28.04.2011 - 07:57

Myslim, ze pri kazdom dietati je ockovanie individualne (zdravotny stav, alergie, precitlivenost... ). Co viem, tak chore dieta ti normalny lekar ani nezaockuje. Ale v kazdom pripade, by teraz nebol taky velky vyskyt cierneho kasla.

Autor: Daniel,
Dátum: 22.12.2010 - 23:26

Dobrý deň všetkým, my sme našu dcéru nedali a ani nikdy nedáme očkovať proti hocičomu, čo nám farmaceutický biznis prináša alebo prinesie. Každý zdravý rozum povie očkovaniu nie, stačí trochu čítať. Ďakujem a prajem pevné zdravie všetkým deťom tejto planéty.

Autor: Maja,
Dátum: 07.01.2011 - 14:39

Úplne s Vami súhlasím. Ja som sa bohužiaľ k informáciám o očkovaní dostala neskoro, takže niektorým som nezabránila. Kedže už dalšie očkovanie odmietam, tak si ma volajú na stretnutia na epidemiologický ústav a neustále mi hrozia pokutami. Nevzdám to, ide predsa o zdravie môjho dieťaťa.

Autor: Erika,
Dátum: 19.04.2011 - 11:23

Pekný ďeň, chcela som sa vás opýtať, či ste po odmietnutí očkovania nemali žiadne problémy. Ďakujem

Autor: Michal,
Dátum: 27.05.2010 - 14:43

Ja som bol na ich prednáške raz, v budove COOP oproti Holiday Inn v Bratislave, pozvali tam elitu lekárov a ľudí, ktorí sú zodpovední za očkovanie na Slovensku, prednášala tam staršia pani, ktorá na meotári ukazovala a opisovala grafy, ktoré mala pomýlené, nesprávne popísané osi x a y, protirečila si malými faktmi, ktoré si laická verejnosť nevšimne a väčšina odborníkov sa tam s nimi na začiatku dobre pohádala a potom odišli, bol to trapas a sú to ľudia, ktorí nevedia, o čom hovoria. Keby bolo po ich, tak tu máme tuberkulózu a tetanus, ako v anglicku.

Autor: somja,
Dátum: 25.07.2010 - 23:50

Odporcovia očkovania, len dve otázky: koľko deti má reálne dokázané vedľajšie účinky (nehovorím o opuchu v mieste v pichu či imunitnú reakciu so zvýšenou teplotou a pod.), ale o účinkoch, o ktorých píšete ako autizmus, cukrovka? A koľko detí má následky alebo dokonca zomrelo vďaka donedávna ešte neočkovaným pneumokokom? Podľa mojich podotýkam, skusenosti z praxe: je tých chorých detí bez vakcinácie je neporovnateľne viac, pričom s naozaj záväznými vedľajšími účinkami spojených s vakcináciou všeobecne som sa nestretla. Radšej budem riskovať mizivé percento vedľajších účinkov po očkovaní ako obrovské riziko pri infikovaní sa dieťaťa. Hovorím o bežných detských vakcínach, nevyjadrujem sa napr. k efektivite vakcíny proti vírusom spôsobujúcich rakovinu krčka maternice.

Autor: Adagio,
Dátum: 11.10.2010 - 20:09

Vy budete riskovať, pri svojom dieťati, prečo to chcete vnútiť každému? Ľudí treba presvedčiť, nie nútiť ich nejakou vyhláškou. Sme múdrejší ako v niektorých európskych krajinách, kde je očkovanie dobrovoľné, ale aj tak sa zaočkovanosť pohybuje okolo 70 percent?

Autor: Maja,
Dátum: 07.01.2011 - 14:42

Ktorú európsku krajinu máte na mysli? Lebo napr. len v Nemecku je preočkovanosť pod 20%.

Autor: Marekinho,
Dátum: 27.05.2010 - 11:06

>link< k tomu niet co dodat.

Autor: cora73 E-mail,
Dátum: 11.03.2010 - 11:07


Iniciatíva pre uvedomenie si rizík očkovania podla na vládnom Portáli právnych predpisov hromadnú pripomienku k vyhláške Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 585/2008 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevencii a kontrole prenosných ochorení:
https://lt.justice.gov.sk/Public/MassReviewSupportByUser.aspx?instEID=191&matEID=2558&mrEID=108963 Žiaľ pri ukladaní systém zrušil zalomenia riadkov. Pripomienka sa nedá zrušiť a vytvorenie novej by vyvolalo zmätok. K tejto správe sú preto priložená je sú pripomienky so zalomenými riadkami.

Aby sa pripomienka stála zásadnou, čím by sa predkladateľ ňou musel zaoberať, potrebujeme aspoň 500 podporujúcich do 18. marca. Ak chcete pripomienku podporiť, postupujte nasledujúcim spôsobom:
# V prehliadači otvorte túto adresu, na ktorej môžete prezrieť pripomienku:
https://lt.justice.gov.sk/Public/MassReviewSupportByUser.aspx?instEID=191&matEID=2558&mrEID=108963
# Na ľavej strane kliknite na voľbu Registrácia.
# Registrujte sa (treba vybrať meno a heslo a zadať e-mail adresu).
# Prihláste sa prostredníctvom polí na zadanie mena a hesla umiestnených tiež na ľavej strane.
# Kliknite na voľbu Môj profil a nastavenia (tiež na ľavej strane). Zadajte požadované osobné údaje, aby Vám systém dovolil podporiť pripomienku (rok narodenia, profesia a dosiahnuté vzdelanie nie sú povinné; legislatívne oblasti nemusíte vyznačovať).
# Znovu aktivujte adresu z bodu 1.
# Kliknite na tlačidlo Podporiť, ktoré nájdete na spodku stránky.
Pripomienku môže podporiť hocikto. Túto správu môžete posielať ďalej.

Ďakujeme za podporu.

Autor: klaudia,
Dátum: 15.03.2010 - 17:20

dory den chcem sa spytat na ockovanie vakcinou eurax,podanou v 4.mesiaci,je to dolezte ockovanie.dakujem

Autor: janka E-mail,
Dátum: 26.02.2010 - 17:08

ahojte,,,mchcela by som sa opytat ci ma niekto skusenosti s ockovanim proti kliesom...borelioze ..dakujem

Autor: JA,
Dátum: 25.06.2010 - 21:08

Ahoj, no ja o tom neviem, zeby bola uz vakcina na boreliozu. Ja som tuto infekciu prekonala, ale chvala bohu aj po 14 som sa preliecila. Skor je vakcina na kliestovu encefalitidu a ta je omnoho nebezpecnejsia.

Autor: Bibiana E-mail,
Dátum: 04.02.2010 - 21:39

Dobry den.Chcela by som sa opytat,ci je spravne ockovat dieta,ked dovrsila v januari 5 rokov,ockovanim na 6 rokov?
Dakujem

Autor: maseka E-mail,
Dátum: 03.02.2010 - 12:28

"Údajné prínosy sú vysoko zveličené a riziká sú značné." Pri skúmaní surových dát a metodológie štúdie Dr. Cantekin zistil, že vakcína nie je efektívna proti ušným infekciám alebo zápalu pľúc, a údaje o prevencii meningitíd neprinášajú žiadny jednoznačný záver. Navyše, FDA neregistruje Prevnar v súvislosti so zápalom pľúc, ani stredného ucha.

Autor: 99% pravda E-mail,
Dátum: 27.01.2010 - 09:20

Ľudia veľa z vás si stále neuvedomujete ,že FARMACEUTICKÉ SPOLOČNOSTI s vami a s vašim strachom manipulujú! Zastrašujú Vás ,že vaša ratolesť umrie ,ťažko ochorie alebo ostane postihnuté ak jej nedáte vakcíny proti (je to v článku uvedené). Oni nemajú záujem liečiť vaše deti ,ale pred pripraviť si ich ako budúcich zákazníkov na odber liekov. Naočkuj vaše deti chemikáliami ,aby mali problém zo zdravým celý život alergie ,nervozita , hyper aktivita ,škúlenie ,nespavosť atď. Tu máte jednu z mnohých stránok ,kde sa môžete dočítať o rizikách očkovania. >link<

PS: Ešte niečo pre mladé mamičky ,ktoré chodia na MODRÉHO KONÍKA alebo iné podobné stránky ,kde zdieľajú "múdre názory" Radšej si preverte s čím svoje deti kŕmite a čím ich nevedome ohrozujete! Všetká nevedomosť a neopatrnosť sa Vám raz vráti! Dbajte o zdravie svojich deti a nedajte sa ovplyvňovať a zastrašovať lekármi a FARMACEUTMI. Lekári sú pešiaci a díleri FARMACEUTOV! Viem ,že veľa z Vás ma bude zatracovať ,ale dúfam ,že niekoho aspoň prebudím!

PS 1: Hľadajte po internete pokým to ešte ide!

Autor: ??????,
Dátum: 06.03.2010 - 16:21

Verím čo tu píšete a chvalabohu, že sú takíto ľudia. Aj my sme mali ťažkosti po dvoch vakcínach. Ale ani jeden lekár nebral do úvahy, že bola pichnutá nejaká vakcína. Preto pozor na vakcíny proti chrípke a alergii. Obsahujú pomocné látky, ktoré spúšťajú veľa zdravotných ťažkostí. Preto tak ako tu nemenovaný píše. Treba hľadať a hľadať informácie. Všímajte si ťažkosti, ktoré prišli po určitom zásahu do organizmu a ktoré ste nikdy predtým nemali. Pochádzame z prírody a len príroda nám je najbližšia a nie chémia.

Autor: zuzana,
Dátum: 16.03.2010 - 23:51

Suhlasim s tymto clankom. Zijem v Kanade a tu farmaceuticke spolocnosti doslova utocia na lekarov s kadejakymi vakcinami pre deti. Dieta sa este ani poriadne nenarodi a uz ma v sebe tolko chemikalii ze si to len tazko chceme pripustit.

Myslim si, ze mamicky by mali poznat obidve strany a rozhodnut sa same co je pre ich dieta dobre. Preto kazdej jednej odporucam ziskat co najviac informacii o ockovani proti tej-ktorej chorobe.

Autor: renata E-mail,
Dátum: 27.12.2009 - 23:53

Moja dcera má 3 roky a ešte nebrala žiadne lieky, nebola chorá.Len pred dvoma mesiacmi z ničoho nič odpadla, tak som začala študovat o neurologických poruchách a ich príčinách.Ešte že moja lekárka mi očkovanie proti pneukokom neodporučila, sama povedala, že to ide o biznis a nevidí dovod, prečo by sa očkovaním mala odstavit prirodzená imunita dietata.
Chcela som poprosit o skusenost či radu, ako sa postupovalo pri tom , ked rodič odmietol povinné očkovanie, či bolo potrebné prehlásenie oboch rodičov...nakolko manžel nezdiela moj názor...moja adresa je henry33@centrum.sk...vdaka

Autor: Alica,
Dátum: 08.12.2009 - 12:31

No ja neviem, ale kolko z vas, ktory ste dnes proti ockovaniu, nebolo ockovanych? Ked pojdete do afriky, budete sa chranit, alebo by ste si s radostou doniesli malariu? Ale , aby ste ma pochopili, urcite nesadnem do cakarne a nenecham sa napichat vsetkymi latkami. Myslim si osobne, ze len tie rokmi overene za nieco stoja a maju zmysel. Tie, ktorými presli cele generacie obyvatelstva.

Autor: Jarka,
Dátum: 08.11.2009 - 22:19

nerozumiem vam, tym ktrori nedaju zaockovat svoje dieta...ved to tu bude vyzerat ako v afrike alebo na ukrajine. vsetci sa im skladame a prispievame na ockovacie latky lebo zomieraju na obycajne choroby na ktore my mame ockovanie. to ked pojdete na dovolenku a donesiete tu nejaku chorobu to je podla vas ok? ze tym ohrozujete nase deti a nas?? alebo ostatne nezaockovane? si uvedomte ze taki ako vy tu siria vselijake pliagy. a tak ako nie vsetci znasaju nejake lieky ako penicilin, tak nie vsetke deti znasaju ockovanie a vracaju a hnackuju...ale to je normalny spievodny jav. a tiez mi chcete povedat, ze vy neberiete ziadne lieky ked ste chori? alebo ked ma vase dieta teplotu, nadchu....? majte rozum preboha a neohrozujte nas ostatnych a nase deti!

Autor: Xxl,
Dátum: 06.03.2012 - 16:05

Jarka, nechcela by som byt Tvoje dieta. Nadzgala by si ma iste vsetkym co najdes v lekarnach a vsetkymi lahodnymi farmaceutickymi chemickymi lektvarmi a v 5 rokoch zivota dietata by si pocitila jeho trapenie pri prvej alergii, ktoru by chytilo na kompletne vsetko. A ak by hned nechytilo vedlajsie ucinky vakcinacie, mohla by si si gratulovat ake skvele vyhliadky do zivota si svojmu dietatu dala. Ty si rob co chces, a ostatnych nechaj zvazit si samych pre a proti.

Autor: Lukas,
Dátum: 11.04.2013 - 20:38

Som ockovany proti vsetkym beznym chorobam. Nemam ziadne vedlajsie ucinky, ziadne alergie, necitim sa zle. Som uplne zdravy. Svoje deti dam urcite zaockovat tak, ako som bol ockovany aj ja. Klasika ako tetan, cierny kasel, zltacka, detska obrna, zaskrt... je tam urcite nizsie riziko nakazenia :)

Autor: dadka,
Dátum: 07.12.2009 - 23:15

milá Jarka, rozumela by si, keby si bola jedným z rodičov, ktorým dieťa prestalo po očkovaní napr. mmr vakcínou rozprávať, komunikovať, prípadne vykazovať iné ,,nezdravé črty, ktoré ostanú možno na celý život"!!!! Tu nejde ,,len" o vracanie a hnačkovanie. Tak maj rozum preboha, ži a nechaj žiť!!! Keď chceš očkovať, očkuj, ale nesúď tých, ktorí tak nerobia...

Autor: Sketman,
Dátum: 16.12.2009 - 18:40

Milá Jarka,

keď nerozumieš, tak na to je jednoduchý liek - študuj. Stačí si zadať do Googla slovko "očkovanie" a uvidíš koľko zaujímavých výsledkov ti to vyhľadá. Nájdeš tam veľa informácií a zistíš, prečo tí ktorí buď majú s očkovaním vlastnú negatívnu skúsenosť, alebo tí ktorí si dajú tú námahu informácie si vyhľadať, majú na očkovanie v drvivej väčšine negatívny názor. Good luck!

Autor: Martin,
Dátum: 15.04.2010 - 08:47

Jarka, keď už píšeš že to tu bude ako v Afrike alebo Ukrajine, dala si sa nanovo preočkovať? Očkovanie má svoj čas účinku.

Autor: Jana,
Dátum: 21.04.2010 - 17:17

Kazda matka ma pravo rozhodovat za svoje dieta. Neodsudujem tie, ktore bezhlavo davkuju svoje deti vsetkym moznym aj ked v podstate ani nevedia zlozenie, ucinky a tie tebou spomenute sprievodne javy. Kazda matka si totiz to bude za nasledky zodpovedat len a len sama. Jedine co nepochopim je ked take ako ty rozsiruju podobne reci. Bola si ty niekedy v Afrike alebo rozpravala si sa s niekym kompetentnym z Ukrajiny o danom probleme? Predpokladam, ze si len jedna z mnohych co okrem citania bulvarov a neoverenych sprav pre svoju rozhladenost nic nespravia. Ja teda neviem ale tie obycajne choroby sa neockuju vdakabohu este ani u nas. Pliagy ako si to nazvala neroznasa nik informovany a inteligentny takze (bohuzial pre teba a hlavne nas) zo zucastnenych tejto diskusie to budes len ty. Ockovanie nie je zdaleko vsetko co treba na ochranu seba a nasich deti spravit. Ale samozrejme ti dakujeme za tvoj scitany a na zarucenych faktoch a statistikach podlozeny nazor.

Autor: Mabo,
Dátum: 21.07.2010 - 09:54

Milá Jarka. Píšeš, aby sme neohrozovali Vás a Vaše deti neočkovaním našich. Ale čoho sa bojíš? Veď ty a tvoje deti sú predsa zaočkované! Alebo si sa dodatočne dozvedela, že žiadna očkovacia látka ti nezaručí, že dané dieťa nedostane chorobu proti ktorej bolo očkované?

Autor: eva,
Dátum: 11.03.2011 - 20:09

Urcite by ste rozumela, keby ste mala doma dieta s cukrovkou 1. typu ziskanom po ockovani. Toto ma moje dieta na cely zivot, hoci cierny kasel dostanu aj ti, co ho maju zaockovany. Tu ide aj o to, ze nema rodic volbu, nie je spravne informovany. Farmaceuticke firmy zavadzaju v zaujme svojich ziskov. A to som predtym bola zastanca ockovania.

Autor: Bodka E-mail,
Dátum: 02.11.2009 - 11:37

A... Ešte som sa nestretla s Dr., ktorý by svoje dieťa nedal zaočkovať 'povinným' očkovaním. Aj napriek tomu, že sa snažia pestro stravovať a dodržiavajú hygienu. Samozrejme, sú aj prípady, kedy je lepšie dieťatko nezaočkovať, keď je to to menšie zlo. Ale tieto prípady by mali byť prísne indikované a posúdené odborníkmi. Keď sa mi niečo nezdá, poradím sa s viacerými. Určite by som neriskovala život človeka preto, že som toho názoru, že je očkovanie prežitok a len o biznise. Určite aj o biznise. Napr. keď sa na trhu zjaví 'nový zázračný' prípravok a po prečítaní príbalového letáku zistíte, že tú istú účinnú látku by ste kúpili pod iným názvom a oveľa lacnejšie. Príkladov je milión, no nemyslím, že by teraz všetci odborníci sveta riskovali životy detí len kvôli vlastnému biznisu. To je veľká urážka tých, ktorí sa snažia pomôcť, liečiť, vyrobiť vakcíny a lieky proti novým nebezpečným infekčným ochoreniam. Taký Pasteur sa aj v hrobe možno obracia.

Autor: Bodka E-mail,
Dátum: 02.11.2009 - 11:05

Reagujem na názor, kt. navrhuje neočkovať preto, lebo všetky choroby, na ktoré sa v minulosti bežne .zomieralo a teraz sa tu už nevyskytujú, pripisuje len lepšej a pestrejšej strave a zvýšenej hygiene. Áno, aj. Ale neuberala by som ani významný pozitívny prínos očkovaniu. Vysvetlím, aj keď nie celkom z humánneho hľadiska. Budem písať o tom, čomu myslím, aspoň trocha rozumiem. Vezmime si také očkovanie zvierat (aj ľudí, keď je to potrebné) proti besnote. Pár rokov sa u nás POVINNE vykonáva orálna vakcinácia líšok (t.zn. očkovacia látka je v návnade, ktorú líška zožerie, tým pádom sa 'zaočkuje' proti besnote). Vďaka tomu sa v SR už 5 r. nevyskytol ani jeden prípad besnoty. Nie preto, žeby sa líšky začali zdravšie a pestrejšie stravovať, či si drhnúť labky mydlom pred každým jedlom. Je to vďaka očkovacej látke, ktorá, ako každá iná, má tiež aj nejaké negatíva. Tie však vysoko prevyšujú pozitíva. Tiež mám deti a ani raz som nezaváhala, či ich dať zaočkovať povinným očkovaním. Tieto veci prenechávam odborníkom.

Autor: miseon,
Dátum: 05.12.2009 - 22:58

nehnevajte sa, ale neviem odkiaľ máte tie informácie, že sa už 5rokov nevyskytol ani jeden prípad besnoty. To ste asi dostali nejakú štatistiku k zelenému stolu. Len ja osobne som videla besné líšky za dedinami. A viem o čom hovorím. Som poľovníčka. Nikto nevraví, že nemáte dať očkovať, ale nech nenútia tých, ktorí majú iný názor.

Autor: Annonym,
Dátum: 22.01.2010 - 13:06

Predpokladám, že výskyt besnoty v prvom článku, na ktorý reagujete bol myslený na nákazu človeka vírusom besnoty. A pokiaľ ide o vami videné besné líšky za dedinou, tak by som rada mala vaše oči, ktoré dokážu diagnostikovať besnotu už len od pohľadu. Alebo ste ich nebodaj všetky postrieľali a dali im spraviť histologický rozbor?

Autor: miho4,
Dátum: 31.10.2009 - 19:50

>link<

Autor: Mima,
Dátum: 31.10.2009 - 11:44

Ahojte. Som pacientka s RSM (sclerosis multiplex) a mám trojročného syna. Z obavy o jeho zdravie som ho dala zaočkovať proti všetkému čo je predpísané. Ale zaoberám sa myšlienkou, či som urobila dobre, ked je syn vlastne rizikové dieťa a či práve týmito očkovaniami mu nevyvolám práve chorobu. Syn má zniženú imunitu, je neustále chorý a tak som aj musela zmeniť lekárku, ktorá ho dosť zanedbala a v ničom mi neporadila. Prešla som k druhej doktorke a mienim s ňou prebrať aj túto tému - očkovanie. Mne ako pacientke SM lekári neodporúčali žiadne očkovanie. Jedine TBC. Ostatné očkovania mať nesmiem. Bohužial som si veľmi neskoro uvedomila, aký veľký zásah do organizmu je očkovanie...!

Autor: Mirka E-mail,
Dátum: 17.10.2009 - 15:33

Ahojte. Potrebujem poradit od niekoho kto nedal zaockovat svoje dieta povinnymi ockovaniami. S manzelom nechceme dat zaockovat svoju dcerku ziadnym ockovanim, pretoze sme presvedceny o obrovskych rizikach vakcin. Bohuzial zijeme v demokratickom Slovensku, kde si musis dat zaockovat svoje dieta povinne. To je ta super demokracia, vo vyspekych krajinach je ockovanie len doporucene, cize dobrovolne, len v nasej tzv. demokratickej spolocnosti povinné. uz len podla tohto nemoze byt vsetko v poriadku s ockovanim ked musime. Ludia ktori slepo veria ockovaniu nemaju dostatocne info o rizikach ale preco ich nemaju, lebo niekto nechce aby ich mali a preco, lebo zisk, to je podla mna to hlavne. takze je len na rodicoch aby si urobili obraz o ockovani a rozhodli sa spravne. NEOCKOVAT, ale vobec a nicim. Hlavne treba citat a citat. Dakujem.

Autor: andreka,
Dátum: 19.10.2009 - 13:22

haloooo!!!
no tak to si na velkom omyle.zijem v Holandsku 10 rokou a ockovanie je tu tak isto povinne ako aj na Slovensku.To kde si pocula, ze je iba doporucovane?????????tu sa tiez chodi kazdy mesiac na konzultacie a vsetky ockovania male babetka absolvuju, presne tak ako aj tie na Slovensku!Hadam by si nechcela aby tvoje deti chytili nejaku choleru a ty bola vinna za to ze si ich nedala zaockovat?jedu injekciu ten maly chrobak vydrzi...aj my sme to absolvavali,vsetci a to ze su ockovania skodlive, je 1 z miliona pripadou...ak dieta nejako nie je v poriadku, tak vsetko moze byt skodlive...

Autor: Peter,
Dátum: 21.10.2009 - 09:16

Si mimo, pretože cholera sa neočkuje.

Okrem toho, predmetné choroby ustúpili dávno predtým, než sa začalo plošne očkovať. Očkovanie na tom nemá zásluhu a vakcinátori dobre vedia, že účinnosť vakcín nie sú schopní preukázať.

Autor: mimi,
Dátum: 21.10.2009 - 13:36

No tak na omyle si ty. V Holandsku nie je ziadna ockovacia povinnost. Skus sa opytat svojho detskeho lekara. Mnohi Slovaci tuto skutocnost nevedia, pretoze to povazuju za samozrejmost, tak ako na SR. Skus povedat svojmu detskemuv Holanadsku, ze nebudes ockovat. Mazximalne ti moze prikyvnut, ze "Je to Vase rozhodnutie a skusit ta presvedcit".

Autor: lupka,
Dátum: 22.10.2009 - 09:01


tak si to pozri >link<

Autor: Lucia,
Dátum: 21.10.2009 - 15:55

Ahoj Mirka!
Ja mám 15 mesačného chlapčeka. My sa od 3. mesiaca neočkujeme a ľutujem, že som ho nechala očkovať v nemocnici ako štvordňového a potom ešte, i keď už pochybovačne, v 3. mesiaci Hexavakcínou a proti pneumokoku. Sestrička povedala, že preto sa naraz očkuje aj Hexa aj PNEUMO, lebo deti to lepšie znášajú. O pravde som sa presvedčila v noci, keď malý chudák dvakrát zvracal a celú noc kňučkal. Na ďalšiu kontrolu som už išla aj s tatinom ako psychickou podporou a odmietli sme nášho malého ďalej očkovať. Podpísali sme do zdravotného záznamu synčeka, že odmietame ďalšie očkovania. Povedali sme svoje argumenty, čo sme si preštudovali na nete, oni nám povedali svoje argumenty, upozornili nás, že môžeme platiť pokutu za neočkovnaie. Zatiaľ nás nikto neotravuje a keď ideme na kontrolu, žiadne očkovanie sa nespomína. Neskôr som sa na nete dozvedela, že rodič nemusí ani nič podpisovať a zákon o očkovaní má právne medzery.
Pozri si túto stránku >link< Tam sa dozvieš viac.

Autor: Aneta,
Dátum: 22.11.2009 - 23:48

Nemozem tieto pseudovedecke prispevky k ockovaniu ani citat... vsetko, co v zivote robite, ma svoje rizika. Prestanete chodit do prace, lebo suseda cestou do prace preslo auto a co keby sa to stalo aj vam? Alebo nebudete mat deti, lebo by ste mohli pri porode zomriet? Nebude vase dieta chodit do skoly, lebo susedov syn si tam nasiel partiu, s ktorou teraz droguje? A pri citani tych clankov na internete ste si nasli aj nejaky o detoch, ktore maju tazke dozivotne nasledky po prekonani niektorych z ochoreni, proti ktorym sa da uz dnes zaockovat? Nedate dietatu operovat slepe crevo, lebo po operacii ho to bude boliet?

Autor: Helena,
Dátum: 25.01.2010 - 13:47

No a čo keď kňučkal! Bolo ti veľké ho čičíkať? Nebodaj si sa nevyspala!!!!!!!!!!! Tvoja mama ťa tiež po každom očkovaní držala na rukách a možno prechodila celú noc s tebou v náručí. Ale : urobila pre teba všetko, aby ťa ochránila pred možnými ochoreniami a nevystavila ťa možnému riziku.Tak prečo ty teraz vystavuješ svoje dieťa riziku nákazy???? Si až tak naivná??? Poznám takých primitívnych ľudí, aj ženy, čo chceli rodiť doma,lebo údajne v nemocnici im hrozí niečo zlé( áno všetko čo sa zlého stane v nemocnici médiá vynesú na povrch. O dobrom málo kto hovorí-všetci to berú ako samozrejmosť) No a táto primitívka aj rodila doma, lebo"aj voľakedy ženy rodili doma", ale... dieťatko malo okolo krku 2x omotaný pupočník a...!!!! A to už NEDOMYSLELA! Možeš si domysleť ten koniec. Potom bolo - PoMÁHAJTE. Áno??? A kto??? Všetci boli zlí, iba ona si chybu nepriznala.
Iba naivný a hlúpy človek chce byť výnimkou.Prečo nechceš dať dieťa očkovať, lebo plače? -Tak ho počičíkaj. Lebo ho to bolí? -To bude trvať iba chvíľku. -Bolieť ho bude, aj keď mu pôjdú zúbky - POTOM čO UROBÍŠ?
Chcem ti povedať na záver iba toľko. Si bohužiaľ momentálne zákonný zástupca dieťaťa, môžeš rozhodovať čo s ním bude, ale... PAMäTAJ: Vždy konaj tak, aby ti to tvoje dieťa nikdy nevyčítalo.Aby si vedela a uvedomovala si si pri pohľade na tvoje dieťa, že si urobila všetko čo si mala a nič si nezanedbala!

Autor: LS,
Dátum: 02.02.2010 - 19:48

to je dobre helena :-)
moj maly ma 3 mesiace a boli sme dnes ockovat.
zatial vypada ok, ani nie je placlivy

Autor: epidemiológ,
Dátum: 04.11.2009 - 09:59

Som epidemiológ a zaoberám sa očkovaním 15 rokov. Neviem či si uvedomujete, že na základe Vašich "odborných vedomostí" z epidemiológie, mikrobiológie ohrozujete zdravie Vášho dieťaťa a zdravie ostatnej populácie? Pretože ak Vaše dieťa nie je zaočkované, tak má vysokú pravdepodobnosť že ochorie a bude šíriť ochorenie na ostatnú populáciu. Samozrejme že aj v iných krajinách je očkovanie povinné. Očkovanie odporúča WHO a každá krajina si podľa imunologických prehľadov prispôsobuje očkovací kalendár.Ak chcete toľko čítať a čítať, tak radšej by som sa orientovala na Vašom mieste na odborníkov a nie na názory laikov na internete a na výsledky z neoverených štúdií. Pravdepodobne ani neviete, koľko infekčných ochorení sa vyskytovalo pred zavedením očkovania a aké katastrofálne následky a úmrtia mali na svedomí infekčné ochorenia, proti ktorým je teraz zavedené povinné očkovanie. A ak to niekto považuje za obchod pre farmaceutické firmy, tak je to naozaj smiešne, pretože to by ste nemali užiť žiadny liek - ani antibiotikum, pretože lieky tiež vyrába farmaceutická firma a každý jeden liek môže mať vedľajšie účinky. Tu si treba iba uvedomiť, že aké sú reakcie po očkovaní a aké veľké riziká z ochorenia a ich komplikácií. Čo odpoviete svojmu dieťaťu, ak Vám ochorie a bude doživotne postihnuté napr. po detskej obrne? skúste sa nad tým zamyslieť a čítajte odborné publikácie a názory odborníkov. A ešte si myslím, že v tomto prípade "demokracia" s očkovaním nemá nič spoločné.

Autor: maja,
Dátum: 29.11.2009 - 20:51

Dobrý deň Pán epidemiolog, som zdravotník a úž počas štúdia nám jeden skutočne vzdelaný lekár prezentoval aký je to všetko biznis a svinstvo čo ukrývajú tie zázraky, ktoré sú povinné.
Mám malé dieťa a viem čím sme prešli počas povinného očkovania a robím si obrovské výčitky, že sme ho nechali očkovať. Pri druhom dieťati tú istú chybu nespravím. Nech si očkujú tí čo vakcínam plným svinstva, jedov a karcinogénov veria.
Len mi je ľúto že je porušovaná v našej demokracii sloboda rozhodnúť sa a nie pod zákonom vystavovať svoje zdravé dieťa takému nebezpečenstvu. A vôbec nie je dokázaná účinnosť. Poznám deti zaočkované a napriek tomu prekonali ochorenia voči ktorým mali byť odolné.
A neviem teda ako neočkované dieťa môže ohroziť ostatné keď sú tak fantasticky zaočkované a teda odolné. Čoho sa teda bojíte? Všetko je to len biznis a pozostatok komunizmu a stokrát opakovaná lož je napokon pravda. A kde je etika, morálka a slobodné rozhodnutie že nechcem ohroziť dôsledkami očkovania? V poradni sa očkuje ako na páse bez dôkladného poučenia o hrozných rizikách.
Keď ostane dieťa poškodené dôsledkom očkovania čo potom? Kto mu pomôže a kto ho odškodní???
Nikto. S pozdravom Pán epidemiológ.
Je mi Vás ľúto, s pozdravom Maja

Autor: miseon,
Dátum: 05.12.2009 - 23:08

Pán epidemiológ, máte veľmi zlé informácie o "aj iných krajinách", kde je očkovanie povinné. Skúste si to odkontrolovať.

Autor: hallo,
Dátum: 06.03.2010 - 15:45

pan studovany neomylny, mal by si si overit nove fakty v oblasti a nie dogmaticky trvat na informaciach, ktore si odreptaval na skuskach pred 20 rokmi a vdaka, vdaka ktorym vdacis za svoj titul. informaciam, ktore pretlacaju tvoji chlebodarcovia farmaceuticke spolocnosti, pre ktorych je nase zdravie iba biznisom...
a predsa sa toci.

Autor: dp,
Dátum: 05.05.2010 - 23:32

Teba kto platí? Prečo nepodporuješ zdravú stravu, zdravé lieky bez vedlajších účinkov, zdravú osvetu, kde vy všetci odborníci ste ak vôbec ste, si slepý, pozri sa okolo koľko je chorých ľudí, napreduje veda teda technici ale nie medicína, tá je na tom mizerne. Pretože v nej nie je ani trochu duchovnej energie, prachy vás ženú do. To je na tvojom svedomí prajem ti aby si sa zobudila naozaj pomáhal.

Autor: jozef E-mail,
Dátum: 12.08.2009 - 10:02

Dobry den, chcel by som sa vas spitat ze asi aka ihla sa picha detom v roku 13 proti tetanu? prosim vas ziadam vas o rychlu odpoved _som na pokraji zrutenia. dakujem za pochopenie..

Autor: Peter,
Dátum: 22.08.2009 - 20:35

Ihla je to najmenej. Skutočný problém sa ukrýva v tej ampulke.

Autor: eva,
Dátum: 29.07.2009 - 13:46

Chcela by som sa dozvedieť prečo mam isť na očkovanie s 5 ročnou dcerou,keď sa očkuje až v 6 roku života.

Autor: Linda,
Dátum: 25.08.2009 - 17:02

No pretože dovršením 5 rokov sa začína 6. rok živata.

Autor: Peter,
Dátum: 21.10.2009 - 09:17

Toto je bežná ale chybná interpretácia. Dieťa má 6 rokov vtedy, keď má zavŕšený 6.rok života. Očkovať sa má vo veku 6 rokov, čiže až po 6.narodeninách.

Autor: mirka E-mail,
Dátum: 03.05.2009 - 20:31

dobry den mam 12 rocneho syna ktoremu som dala zaockovat 2 vakciny hepatitida A chcem sa spytat ci je potrebne alebo lepsie skombinovat aj s vakcinou hepatitidy typu B.Zijeme v UK a tu hepatitidu typu B detom neockuju.DAKUJEM

Autor: Peter,
Dátum: 22.08.2009 - 20:38

Najlepšie je všetko skombinovať, pretože keď sa niečo stane, nik už nezistí, ktorá vakcína za to môže, a tým pádom sa nič nepreukáže. Ospravedlňujem sa za iróniu, no lepšie to povedať neviem.

Autor: Petra,
Dátum: 29.09.2009 - 23:17

Dobry den,

priznam sa, ze patrim k tym, ktori az teraz zistuju vsetky negativa ockovani... V decembri ma caka posledna davka vakciny proti hepatitide A,B....myslite, ze si ju nemam dat pichnut?

Autor: L.,
Dátum: 27.10.2009 - 02:56

no ja by som si uz tu 3 dala pichnut tiez sa davam ockovat proti hep.a caka ma 3 tia a ani ma nejak nenapadlo nedat si tu 3 tiu pichnut.
Neverim moc vo vakcinach proti chripke lebo moja imunita je dobra ale v hepatitide verim lebo taj asi nejak extra neviem zabranit (mierim hlavne na Bcko)

Autor: anlu,
Dátum: 20.04.2009 - 23:30

len by ma zaujimalo ci vy, co ste proti ockovaniu uzivate nejake lieky. Kazdy liek ma vedlajsie ucinky a stavim sa ze aj tak ich uzivate ak ste chori. A spravne tu niekto podotkol ze rodic je zodpovedny za svoje dieta, a ja by som si na zodpovednost nevzala riskovat nejaku nebezpecnu chorobu. Skuste si niekde precitat priebeh tetanu, napriklad...

Autor: Peter,
Dátum: 22.08.2009 - 20:43

Rozumiem tomuto postoju, ja si už zase nevezmem na zodpovednosť nejaké tie možné nežiadúce účinky vakcín, ako je náhla smrť, hluchota, slepota, ochrnutie, reuma, potravinové a iné alergie, MS, CFS, DM-I, autizmus a podobne. Ani ekzémy nie sú nič príjemné, viem o čom hovorím.

Autor: Pavol,
Dátum: 07.01.2010 - 10:25

Dobry den,
chcel by som sa spytat, ake neprijemne skusenosti mate konkretne s ockovanim. Ja sa mam tento rok ist ockovat proti Tetanu po 15 rokoch.
Dakujem.

Autor: spisiakova E-mail,
Dátum: 19.04.2009 - 22:09

Prosím o radu. Pediatrička podala vakcínu Prevenar a INFANRIX HEXA 16.4.2009, syn sa narodil 23.2.2009, pričom bol 4.3.2009 očkovaný proti TBC. V očkovacom kalendári je uvedené, že očkovanie INFANRIX má byť v 3.-4. mesiaci života dieťaťa, no syn nemal ani 2 mesiace.Prosím o odpoved , či to môže mať negatívny dopad na účinnosť vakcíny. Ďakujem

Autor: Peter,
Dátum: 21.10.2009 - 09:19

Klinická účinnosť vakcíny je tak či tak z veľkej časti nepreukázaná, takže s týmto by som sa netrápil. Skôr by som sa obával nežiadúcich účinkov.

Autor: lili E-mail,
Dátum: 20.03.2009 - 13:25

podľa mna a mnohích ľudí očkovanie nie je správne, prečítajte si článok o Dr. Nona, Prevencia zdravia.sk, je veľmi zaujímavé ako tam jeden doktor rozpráva o očkovacích látkách, že aké sú zlé a čo všetko spôsobujú, len nikto to nechce priznať na svete, je, len na Vás, či si dáte dieťa zaočkovať, alebo nie, každý rozpráva, aké sú vakcíny super a proti čomu slúžia, ale nikto nerozpráva o tom, že načo všetko sú zlé a koľko detí už zomrelo od obyčajneho očkovania, verím, že Vás to zaujme a prečítate si články, ktoré som Vám napísala vdaka Vám dopredu, myslite na svoje deti a na seba

Autor: tttttt,
Dátum: 12.08.2009 - 12:06

Tak ty musis byt uz nakomplet sibnuta. Pozri si statistiky kolko deti vo svete zomieralo pred zavedenim povinneho ockovania proti dnes uz nastastie takmer vymiznutym chorobam. A porovnaj si to. Jaasne ze su aj negativne ucinky, ale tych pozitiv je rozhodne viac. A asi preto je to vsade vo svete zavedene. Je vrcholne nezodpovedne od rodica nedat zaockovat dieta a vystavovat ho vedomemu riziku choroby. to uz musi byt totalny magor

Autor: Katka,
Dátum: 18.08.2009 - 13:02

Ahoj,

mam 16 mesacnu dcerku a som tiez nazoru dieta nedavat ockovat. Keby som mohla ani tie povinne jej nedam zaockovat. Keby si si lepsie prestudovala co vsetko tie vakciny obsahuju bola by si mozno ineho nazoru. Ale to ci si das alebo nedas dieta zaockovat je len kazdeho osobna vec a druhy ti nemoze branit. Katka. Skus si vypocut tuto prednasajucu. Dufam ze sa ti to bude dat spustit. A potom daj naockovat svoje dieta kazdou vakcinou. >link<

Autor: sisa,
Dátum: 18.08.2009 - 20:46

ockovat sa zacalo az vtedy ked boli epidemie aj tak na ustupe vlhladom k zmene zivotneho stylu ludstva (hygiena, strava) takze tento argument nie na mieste. no a aky iny argument na obranu ockovanich latok? uz ziadny! takze co si vybrat?
A. chorobu ktora sa uz nevyskytuje lebo zijeme v inej dobe
alebo
B. desiatky "neziaducich" vedlajsich ucinkov ktorych vyskyt je omnoho pravdepodobnejsi
"neziaducich" v uvodzovkach z toho dovodu ze ockovania su POVINNE a tak chapem ze niekto si ich asi ZIADA :(

Autor: Petra,
Dátum: 21.10.2009 - 10:52

tak niekto je nakmplet sibnuty, zato niekto nechutne vulgarny, najma, ak ma niekto iny nazor. Ja mam syna a mal vazne neziaduce ucinky po vakcinach, aj po BCG, aj po hexe. Najprv si skus prezit to, co my a potm niekoho, kto odmieta ockovat nazyvaj sibnutym. Inteligent!

Autor: dp,
Dátum: 05.05.2010 - 23:43

Ty autor, ty si sa asi zle vyspal, alebo si nemal sex, lebo to čo si tu napísal je proti zdravému rozumu a môj zlatý miluj, miluj a miluj a zabudneš aj na strach, ktorý máš.

Autor: dada E-mail,
Dátum: 14.02.2009 - 19:42

ja mam 5 rocnu dceru a kamratka tiez ta chodi k doktorke do vedlajsich dveri ako mame my a jej lekarka uz ockovala dceru ktora ma tiez 5 rokov proti tetanu a preto by som sa chcela opytat ci aj ja sa mam na to informovat u svojeho lekara a este sa chcem opytat mladsia dcera bude mat v maji 2roky ci bolo ockovanie v jednom ked som ju dala ockovat proti pneumokoku pretoze som sa od pediatra nedozvedela presne proti comu sme ockovani on sa totiz ako keby takymto otazkam vyhybal
dakujem

Autor: Denisa E-mail,
Dátum: 06.02.2009 - 10:55

dobrý potrebovala by som poradiť. dcérka je narodena v roku 2006 a teraz v januári mala 3 roky. naša pani doktorka nám povedala, že podľa novej schémy sa už teraz na tri roky neočkuje proti DTP ale až v šiestich rokoch je preočkovanie. no v časopise som sa dočítala pravý opak: že deti narodené v roku 2006, ktoré nebudu v troch rokoch preočkované DTP tak potom ani v šiestich rokoch nemôžu byť preočkované. ako to vlastne je? kedy mám dať dcérku preočkovať? ďakujem veľmi pekne za odpoved.

Autor: Halina Sirgelova E-mail,
Dátum: 18.12.2008 - 14:05

Dobry den,
som mamou 3-rocneho syna a 6mesacnej dcerky a uvazujem nad vhodnostou ockovania proti ovcim kiahniam. Mohli by ste,prosim Vas, napisat vyhody ockovania a taktiez cenu,ktora sa doplaca? dakujem
(syn je zaockovany okrem povinnych ockovani aj proti hepatitide A a ma aj Pneumo 23 a dcera ma zatial za sebou dve davky Preveneru)

Autor: Jarka E-mail,
Dátum: 04.12.2008 - 19:47

Chcela by som vedieť prečo deti ktore maju prave 6 rokov a momentalne nieje vakcina na ockovanie proti DTP maju doplacať okolo 600sk na vakcinu INFANRIX ,keď je to povinne očkovanie a žiaden nadštandard. Ďakujem

Autor: Ivet,
Dátum: 13.02.2009 - 19:16

Ahoj, aj ja som zrovna kupovala malemu tu vakcinu, stala vyse 600 Sk. Nuz nase uzasne zdravotnictvo, povinne ockovanie, niet co dodat

Autor: Oxana E-mail,
Dátum: 10.11.2008 - 11:04

Ako mam postupovat ked nechcem dat svoje dieta zaockovat? Ma prosim niekto s tymto problemom skusenosti?

Autor: Barbora,
Dátum: 10.11.2008 - 12:56

chystám sa mať bábätko a tiež premýšľam nad tým, ako sa vyhnúť očkovaniam. A inak, pracujem v škôlke a by ste praskli od nervov, keby ste vedeli, že detský lekár je schopný zaočkovať proti chrípke choré dieťa len preto, aby si mamička nemusela brať ďalšiu PN v prípade, že dieťa s oslabenou imunitou po chorobe znova ochorie. Skoro som odpadla, keď mi toto jedna mamička zahlásila. Keď som ju upozornila na nevhodnosť jej počinu, odpovedala, že lekárka jej to takto odporučila...Ja som absolútne proti tomu, aby sa už bábätká očkovali proti chorobám, ktoré sa už nevyskytli x rokov. Sú to zbytočné a negatívne zásahy do formujúcej sa imunity.

Autor: clovek so zdravym rozumom,
Dátum: 05.01.2009 - 13:23

Tie choroby sa nevyskytli X rokov lebo sa proti nim pravidelne ockuje!Ak sa prestane ockovat tak tu budemem mat choroby ako v minulosti. Kazda mamicka ktora neplanuje svoje dieta zaockovat hazarduje s ich zivotom, ved ockovanie je jednou z najlepsich moznosti prevencie chorob!!!

Autor: Helena,
Dátum: 05.01.2009 - 16:57

popri tom čo píšete, by ste mi museli podať aj iné dôkazy,. aby som mohla uveriť, že preto tu nie su tie choroby. Od 50 rokov minulého storočia sa predsa len veľmi veľa vecí zmenilo. Dostupnosť k pitnej vode, hygiena, osveta, stravovanie, je ho nadbytok.....
Dalo by sa pokračovať, lebo ak budem očkovaná na tetanus, to je príklad, a neošetrím si otvorenú, špinavú ranu, teda nedezinfikujem, tak či tak ma potom tetanus pochová, lebo očkovanie nie je pravdou, že mi zachráni život, ale hygiena a čistota rany

Autor: janka,
Dátum: 06.03.2009 - 19:07

No ja sa nestacim cudovat, co tu citam, to akoze v dnesnom globalnom svete, ked je tu plno cudzincov a cestuje sa bezproblemu hocikam, je velke riziko nezaockovat dieta. Ale no ako myslite, ved snad mu to potom vysvetlite, ked chyti tbc, alebo cierny kasel, ze sa vam zdalo ockovanie nepodstatne. Pravdaze nie je ockovanie 100% ani bez vedlajsich ucinkou, ale to nie su ani lieky na nadchu, tak to trochu zvazte.

Autor: Peter,
Dátum: 21.10.2009 - 09:55

Práve v tomto svete je veľmi dôležité posilňovať prirodzenú imunitu, nakoľko sú tisíce chorôb, nie len tých pár očkovaných, ktoré sa aj tak už viac menej nevyskytujú. Očkovanie burcuje organizmus k tvorbe protilátok voči zopár vybraným chorobám za cenu oslabenia celkovej prirodzenej imunity.

Vakcína nechráni pred tuberkulózou, to je dokázané už 40 rokov. O tom, či a ako dlho chráni pred čiernym kašľom, sú veľmi slabé dôkazy, a práve vakcína môže spôsobiť ochorenie. Podobne je to aj pri ostatných vakcínach.

Autor: tomas E-mail,
Dátum: 07.07.2008 - 17:00

Rád by som vedel, prečo sa nikto nezaoberá negatívami očkovania. Keď už je očkovanie povinné, chcel by som vidieť nejaké relevantné, objektívne štúdie, štatistiky, a pod. Existuje na slovensku vôbec niečo také? Mám pocit, že v tomto štáte je biznis prednejší ako zdravie. Najnovšie štúdie vôbec nedokazujú účinnosť vakcín, naopak upozorňujú na stúpajúci počet poškodených následkom očkovania.

Autor: adam,
Dátum: 08.07.2008 - 12:17

presne tak. cital som pomerne vela materialov a tiez diskusne fora a dozvedel som sa zarazajuce skutocnosti. cital som tiez zaznam z rokovania NRSR o tomto probleme. zaujimave je ze poslanec Zelnik bol jeden z oponentov a ked som si ho vyhladal v obchodnom registri zistil som ze ma 5firiem s.r.o. a kazda ma ako cinnost obchod s liekmi alebo inu cinnost suvisiacu s farmaceutickym priemyslom. ze by lobizmus?

Autor: peter,
Dátum: 08.07.2008 - 12:20

suhlasim, treba viac citat a zistovat si o tomto probleme vsetko. informacie zo strany zdravotnictva su neuplne, jednostranne a zavadzajuce. malo by sa s tym nieco zacat robit.

Autor: ada,
Dátum: 12.09.2008 - 23:20

Dovod je jednoduchy, velke farmaceuticke firmy nemaju zaujem robit dlhodobe studie o skodlivosti ockovania, pretoze tym by pracovali len proti sebe. Keby sa dokazalo ze ockovanie je skodlive, uz by na vakcinach nezarabali take peniaze. Tych ktori su proti ockovaniu je zatial pomerne malo, vdaka uspesnej reklame tychto firiem. Ja som svoje dieta zaockovat nedala aj ked je to povinne a vsetci ma beru ako kriminalnika...

Autor: Katka,
Dátum: 18.08.2009 - 13:12

Ahoj,

ja ta tak neberiem pretoze tiez mam 16 mesacne dieta a tiez mu nedavam hoc co ockovat. Staci ak by si niektore mamicky precitali viac o vakcinach. Napr. pozreli si stranku >link< a mozno by aj viac pochopili. Ja som takychto stranok nasla XY a vsetky som studovala. Ak ma moje dieta mat nejaku chorobu tak ju bude mat aj keby som jej dala zaockovat cokolvek. Len na druhej strane na niecom musia zarabat farmacie. Zial ze je to na malych bezbranych detoch. Katka

Autor: Mirka,
Dátum: 17.10.2009 - 15:22

Ahoj, prosim ta o radu. Ty si pisala ze si svoje dieta nedala zaockovat aj ked je to povinne. Ja mam 6 tyzdnovu dcerku a zatial nemam ziadne ockovanie na naliehanie manzela. Chcem ta poziadat o popisanie tvojich skusenosti s odmietnutim povinneho ockovania. Ako to prebiehalo a aku si platila pokutu, kolko razy ta predvolavali vzhladom na to ze mame viacero povinnych ockovani atd. A este sa chcem opytat ci nepoznas este niekoho kto nedal svoje dieta zaockovat? Velmi by nam to pomohlo, pretoze mam strach s predvolania a jeho priebehu. Ako to mam odovodnit a tak...Dakujem velmi pekne moc mi to pomoze v rozhodovani.

Autor: Katka,
Dátum: 20.10.2009 - 13:04

Ahoj,
ja som sa touto problematikou zacala venovat az teraz:-(((. Niekolko mesiacov do zadu. Povinne ockovania zial ma. Pretoze som nestudovala tuto problematiku. Chvala bohu zatial jej nic nie je. Ani sa u nej neviskitli ziadne nasledky. Zacala som ju studovat ked ma doktor zacal presviedcat aby som dieta zaockovala proti pneumokokom, kliestom, nakolko chodime do prirody a pod. To som si uz povedala ze to nie. A tak som studovala a studovala. A nachadzam clanky ktore, keby som studovala skor tak nedam malu ockovat. Aj ked mala ma povinne ockovania aj tak studujem dalej, aby som mala prehlad o ockovani pri druhom dietati. Rozhodnut sa ale musis sama podla svojej vole ci das alebo nedas dieta ockovat. Moja povinne ockovania zial ma, ale vsetky ostatne som uz odmietla. Katka

Autor: Zuzana,
Dátum: 05.05.2010 - 13:40

Prosím, syn nie je očkovaný, má 7 mesiacov, ale predvolanie na hygienu mám už za sebou - teda prvé, podarilo sa mi akurát požiadať o druhé stretnutie na základe "vyvstania mnohých otázok". Ale neviem, čo ďalej, ako ste dopadli Vy?

Autor: Lucia,
Dátum: 31.10.2008 - 14:27

studoval z vas niekto niekedy mikrobiologiu a imunologiu?lebo keby ste o bakteriach,virusoch a ockovaniach nieco vedeli,tak by vas vobec netrapili reklamy a uspechy farmaceutickych spolocnosti,ale by vam slo o vlasne zdravie a prevenciu chorob.ano,neziaduce ucinky sa obcas vyskytnu,ale nikdy neviete,ktory bezdomovec si pri vas kychne a ake nakazlive choroby ma ten,kto vam pred chvilou podal ruku...este nikto si nevsimol ze media sa radi vyzivaju v negativach cohokolvek a o tom pozitivnom nehovoria?

Autor: Veronika,
Dátum: 27.09.2009 - 10:14

Absolutne suhlasim. Iba mudrlanti, ktori nemaju ani potuch o imunologii, mikrobiologii a farmaciisu schopni pisat taketo bludy....
Nemam slov.

Autor: Kristina E-mail,
Dátum: 04.06.2008 - 18:46

Chcela by som sa spýtať, prečo zdravotne poisťovňe na Slovensku nekryjú náklady na vakcináciu proti rakovine krčka maternice?Ďakujem za skorú odpoveď.

Autor: Elke E-mail,
Dátum: 23.05.2008 - 20:55

Stále sa rozpráva rakovine krčka maternice a očkovaní proti papilo vírusom. Ako by som mala postupovať, keď by som chcela dcéru (17) daŤ zaočkovať? Rada by som o tom podiskutovala s odborníkom. Ďakujem.

Autor: Ivana,
Dátum: 27.05.2008 - 18:44

Proti rakovine krčka maternice očkujú detský lekári a gynekológovia, oni by Vám preto mali vedieť poskytnúť aj potrebné informácie.

Autor: L.,
Dátum: 27.10.2009 - 03:02

co viem info treba ist ku gynekologovi poistovna to tusim nepreplaca neviem presne kolko to stoji ale tusim okolo 500e ale nie som si ista,je najlepsie dat zaockovat ak je este panna -resp.ak nema HPV,
zevraj to ze ci to je ucinna vakcina sa dozvieme az o 30-40 r ked terajsie deti sa zaockovali a nedostanu to pocas sex.aktivneho zivota.
ja osobne keby som nebola hpv + by som sa zaockovat DALA.

Autor: MataK E-mail,
Dátum: 21.05.2008 - 16:36

Prosim, ako je to s preockovanim proti tetanu viac ako po 15 rokoch? Pokial viem, tak to bolo doteraz tak, ze treba preockovat 3mi vakcinami. Doteraz som bola preockovana 2 vakcinami, ale lekarka tu na Slovensku mi povedala, ze prislo nariadenie, ze staci preockovat aj po 15 rokoch iba jednou davkou. Takze mi vraj uz tu tretiu davku nemusi dat. Chcem si len overit, ci to tak naozaj je. Dakujem za informaciu.

Autor: Juraj,
Dátum: 21.05.2008 - 23:43

Asi by ste si mala zistovat tieto informacie podla udajov od vyrobcu, preto ze kazda vakcina je ina.

Autor: Iveta,
Dátum: 28.05.2008 - 08:20

Možno vám pomôže aj toto, nemám preočkovaný tetanus od mlada, a to je už o 30 rokov viac, hygiena a rozum mi pomohli, že som neumrela, ale povedzte mi, koľko ľudí umrelo na tetanus minulý rok, či pred minulý rok?

Autor: Vargová E-mail,
Dátum: 07.03.2008 - 16:20

Na základe očkovacieho kalendára pre povinné očkovanie deti v roku 2008 sa v 3. a 6. roku života podľa doporučenia sa musia deti, očkované acelulárnou pertusis v prvom roku života preočkovať vzhľadom na možné reakcie znovu acelulárnou pertusis.Akou očkovacou látkou,ak žiadna očkovacia látka s acelulárnou pertusis nieje hradená poisťovňami?

Autor: Branislav Vilem E-mail,
Dátum: 10.01.2008 - 19:26

Je Prevenar vhodný aj pre štvormesačné dieťa? Neplánuje vlada SR,alebo poisťovne preplácať očkovania proti pneumokoku? A koľko presne stojí toto očkovanie?

Autor: Katina E-mail,
Dátum: 17.12.2007 - 17:30

Chcem sa spýtať, že keď idem dať zaočkovať syna(3,5 mesiaca)vakcínou prevenar, či ho dať zaočkovať aj vakcínou proti meningokokovi. Nie je to tiež v tej vakcíne Prevenar,alebo je to ďalšia vakcína, príp. aký je potrebný časový odstup.%Dakujem

Autor: Sara,
Dátum: 30.10.2007 - 13:04

Dobry deň, chcela by som sa opýtať, či je možné očkovanie proti chrípke aj keď mám pozitívne HPV a Ureaplazmu. Mám 23 rokov. Ďakujem za odpoveď.

Autor: Mgr. Tereza Krivdová E-mail,
Dátum: 11.10.2007 - 14:02

Mám 4.ročnú dcéru a chcem ju dať zaočkovať proti pneumokokom-vakcínou PREVENAR.Chcem vedieť do akej miery ju hradí Eur.zdrav.poisť.
Ďalej by som chcela info o možnostiach prevent.očkovania proti chrípke.
Za skoré vybavenie veľmi pekne ďakujem !

Autor: Dr.Krídlová,
Dátum: 12.10.2007 - 12:10

Odporúčam Vám očkovanie vakcínou Prevenar.Je potrebné to absolvovať do dovŕšenia 5.roku života.Veľmi vhodné je súčasné podanie s vakcínou proti chrípke.Neviem o tom,že by Eur.zdrav.poisťovňa hradila cenu vakcíny proti pneumokokom ,určite však hradí cenu vakcíny proti chrípke.


 
Meno *
E-mail

Kliknutím na tlačidlo "Odloslať" súhlasím s pravidlami prispievania.