• Domov
  • Zoznam
  • Ordinácie
    • Zameranie:

    • Zubné ambulancie - stomatologické (2062)
    • Všeobecný lekár - dospelí (1826)
    • Všeobecný lekár - deti a dorast (973)
    • Gynekologické ambulancie (713)
    • Interné ambulancie (418)
    • Neurologické ambulancie (385)
    • Chirurgické ambulancie (372)
    • Očné ambulancie (344)
    • Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (351)
    • Psychologické ambulancie (329)
    • Ostatné (5000+)
  • Mapa
  • Články
  • Poradňa
  • Diskusie
  • Prihlásenie
Filter
Zobraziť výsledky () >
  • Domov
  • Články
  • Liečba ochorení
  • Zdravotná poisťovňa Union dostala trojmiliónovú pokutu

Zdravotná poisťovňa Union dostala trojmiliónovú pokutu

Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou uložil Union zdravotnej poisťovni, a. s. pokutu vo výške tri milióny korún v súvislosti s náborom poistencov. Ďalšou sankciou sú opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov. Rozhodnutie zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť a Union sa môže proti verdiktu do 15 dní odo dňa doručenia odvolať. Pokutu musí poisťovňa zaplatiť do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia.

Ide o prvú pokutu v súvislosti s náborom poistencov a zároveň o najvyššiu udelenú finančnú pokutu, informovala TASR hovorkyňa Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Radoslava Miklášová. Dohľad v poisťovni Union začal úrad na základe podnetov poistencov i dvoch zdravotných poisťovní.

Zistené nedostatky v činnosti poisťovne sa týkali propagácie činnosti, poskytovania nepravdivých alebo zavádzajúcich informácií, ponúkania výhod, ktorých poskytnutie nevie zdravotná poisťovňa zaručiť. Úrad analyzoval marketingové materiály, ponúkané výhody či reklamné slogany zdravotnej poisťovne, ktoré zhodnotil ako nepresné, nejasné a zavádzajúce. Zdravotná poisťovňa nepredložila dostatočné vysvetlenie, ako chce ponúkané výhody realizovať a garantovať ich plnenie.

Úrad poisťovni vyčíta podmieňovanie výhod zdravotného poistenia uzatvorením komerčného poistenia. Výhody ako napríklad ponuka nadštandardných preventívnych prehliadok, uľahčený prístup k lekárom a hospitalizácia v nadštandardnej izbe poisťovňa ponúkala len pre poistencov, ktorí budú mať uzatvorené aj komerčné poistenie.

Ďalším nedostatkom bolo podpísanie časti prihlášky, ktorá sa týka jej potvrdenia. Úrad pripomína, že potvrdenie prihlášky je možné až po oznámení úradu (t. j. po 31.10.2006) o prijatí prihlášky, dátume a čase prijatia za podmienky, že si poistenec nepodal prihlášku do inej zdravotnej poisťovne.

Prihlášky poisťovne ďalej neobsahujú náležitosti dokladujúce vzťah poistenca a osoby podávajúcej prihlášku. Ide napríklad o chýbajúce doklady dokazujúce, že osoba, ktorá podáva prihlášku, je zákonným zástupcom alebo inou oprávnenou osobou, či chýbajúce doklady, ktoré oprávňujú osobu konať za maloletého poistenca.

Poisťovňa zároveň nedoložila doklady, ktoré úrad žiadal v rámci výkonu dohľadu, informovala Miklášová.

Autor článku: TASR


Dátum zverejnenia: 19.07.2006

Kategórie

  • Liečba ochorení
  • Zdravie a krása
  • Chudnutie a Pohyb
  • Životný štýl
  • Ostatné
  • Zvieratá
  • Relax

Recepty

  • Vegetariánske
  • Bezlepkové
  • Sladké
  • Zdravá desiata
  • Raw food
  • Ryby
  • Exotické
  • Mäsité
  • Bezlaktózové
  • Ostatné

Máme pre Vás informácie o viac ako 15.000 zdravotníckych zariadeniach.
Vyhľadajte si ordinačné hodiny ambulancií, otváracie hodiny lekární, pohotovosti, články a ďalšie dôležité informácie pre pacientov na najnavštevovanejšom zdravotníckom portáli na Slovensku (1.000.000 návštev mesačne.)

Ostatné

  • O nás
  • Reklama na zzz.sk
  • Mapa zariadení
  • Podmienky používania
  • Kontakt
  • Ochrana osobných údajov
  • + Pridať zariadenie
  • Prihlásenie

Prevádzkovateľ portálu

  • Amazing Deals, s. r. o.
  • IČO: 53817613,
    DIČ: 2121527100
  • info@zzz.sk

Amazing Deals, s. r. o. © 2005 - 2025 Všetky práva vyhradené.

  • Podmienky používania