Akcia lekárskych odborov nie je podľa MZ SR spontánna, ale riadená PR agentúrou

Lekárske odbory podľa ministerstva zdravotníctva zavádzajú verejnosť, ak tvrdia, že hromadné výpovede sú spontánnou akciou. "S prekvapením som sa v médiách dočítal, že akcia odborárov nie je spontánna, za akú sa doteraz vydávala, ale profesionálne riadená veľkou PR agentúrou. Rád by som pánom odborárom odkázal, že nesúhlasím s tým, aby vydierali slovenských pacientov profesionálne riadenou a určite draho platenou kampaňou, ale sadli si za rokovací stôl a férovo rokovali," povedal šéf rezortu Ivan Uhliarik.

Ministra by zaujímalo, koľko peňazí už za služby jednej z "najdrahších" slovenských PR agentúr odbory zaplatili a kto im to financuje. Ministerstvo považuje za paradox, že odborári na jednej strane hovoria o nedostatku peňazí a na druhej strane vyhadzujú "nemalé prostriedky na služby profesionálnych ovplyvňovačov verejnej mienky". Denník Nový čas dnes informoval, že štrajkujúci lekári využívajú služby PR agentúry, s ktorou konzultujú aj stretnutia s ministrom a komunikáciu s médiami. Agentúra mala lekárom vypracovať okruhy tém, ktoré by mali komunikovať. Cena za poskytované služby sa môže podľa denníka pohybovať v tisíckach eur. Agentúra cenu poskytnutých služieb komentovať nechcela.

"Na výsledku našej iniciatívy nám veľmi záleží, a preto ako lekári spolupracujeme nielen s profesionálmi v oblasti mediálnej komunikácie, ale napríklad aj práva," povedal pre denník o spolupráci šéf Lekárskeho odborového združenia Marian Kollár. Cena za služby je podľa neho internou záležitosťou.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: