Začína sa Európska kampaň za bezpečnosť hračiek

Podpredseda Európskej komisie Antonio Tajani otvoril dnes Európsku kampaň za bezpečnosť hračiek. Cieľom kampane je demonštrovať spôsob, ako dosiahnuť maximálnu bezpečnosť hračiek a ako ich bezpečne používať.

Tieto záležitosti vysvetľuje videoklip, ktorý sa bude vysielať na televíznych staniciach v celej Európe, pričom na posilnenie jeho posolstva budú pri kúpe hračiek rozdávať spotrebiteľom v celej EÚ pohľadnice s bezpečnostnými tipmi. Kampaň zámerne spustili v období pred Vianocami, keď vysoko stúpa predaj hračiek. Vďaka opatreniam Európskej komisie od júla 2011 musia všetky hračky predávané v EÚ spĺňať tie najprísnejšie bezpečnostné normy na svete. Avšak účelom kampane je upozorniť na to, že skutočnosť, či je používanie hračky bezpečné, nezávisí len od samotnej hračky, ale aj od spôsobu, ako sa hračka používa a od veku dieťaťa. Preto sa kampaň zameriava aj na rodičov, čo by si mali všímať, aby zistili, či hračka je alebo nie je pre ich dieťa bezpečná.

"Otváram túto kampaň vo vianočnom období, v ktorom sa nakupuje najviac hračiek. Tento rok budú hračky predávané v EÚ bezpečnejšie než kedykoľvek v minulosti a moja kampaň umožní, aby rodičia urobili pre svoje deti ten správny výber," uviedol dnes Tajani, ktorý je v rámci Európskej komisie zodpovedný za oblasť priemyslu a podnikania.

Podpredseda EK dodal, že je rád, že sa na tejto kampani zúčastnia médiá a stovky obchodov v celej EÚ (na zverejnenom zozname nie sú obchody zo Slovenskej republiky). Upozornil však, že bezpečnosť hračiek je dôležitou témou nielen pred sviatkami, ale počas celého roka. Jedným z dobrých tipov, ako nevybrať zle, je nikdy nekupovať hračky bez označenia CE, upozorňuje správa Európskej komisie. Označenie CE predstavuje záväzok výrobcu hračky, že daná hračka je v súlade so všetkými platnými bezpečnostnými normami EÚ, ktoré patria medzi najprísnejšie na svete.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: