Pilates – naozaj všetko pre štíhlu postavu

Pilates – naozaj všetko pre štíhlu postavu
Zdroj: bigstockphoto.com

Vypracujte si štíhle, zdravé a pevné telo. S kompletom Pilates – všetko pre štíhlu postavu to bezpochyby zvládnete. Podložka, kniha a DVD v jednom komplete – fitnes v pokoji domova. Ľudia už celé desaťročia využívajú Pilatesovu metódu na zlepšenie telesnej aj duševnej pohody a uvedomelé vypracovanie silného, štíhleho a zdravého tela.

Tento 64-stranový plnofarebný návod vám predstaví kompletný tréningový program založený na Pilatesovej metóde.

Návod uvádza aj možnosti zjednodušenia cvičení pre začiatočníkov či zintenzívnenia pre náročnejších cvičencov a päť zostáv zameraných na konkrétne časti tela. Každý cvik ilustrujú farebné fotografie, ktoré presne dokumentujú každý krok. Na priloženom DVD vás bude programom sprevádzať skúsená inštruktorka Elise Wattsová.

V kombinácii s vyváženou stravou a pravidelným kardiovaskulárnym cvičením pilates výrazne prispieva k úspešnému chudnutiu. Pilates – všetko pre štíhlu líniu pomôže začiatočníkom aj skúseným cvičencom spoznať svoje telo a objaviť jeho potenciál.

Iba na ZZZ.sk si môžete prečítať úryvok z knihy Pilates – všetko pre štíhlu postavu.

Pri zostavovaní programu pre túto knihu autorka spojila tradičné postupy Pilatesovej metódy s vlastnými originálnymi spôsobmi využitia, aby pomohla aj tým, pre ktorých je pilates novým pojmom. Teraz môžete bezpečne a s chuťou objavovať svoje telo a jeho potenciál a okamžite pozorovať výsledky, ktoré pretrvávajú dlhodobo. Pri väčšine cvikov autorka uvádza možnosti, ako ich zjednodušiť alebo zintenzívniť, takže si ich prispôsobte vlastnej kondícii a schopnostiam. Využite pilates pri chudnutí, tvarovaní postavy a budovaní optimálne fungujúcej, zdravej a pevnej telesnej konštrukcie.

Skúsená inštruktorka Elise Wattsová vám predstaví špeciálne navrhnutý program, ktorý vás oboznámi so základnými Pilatesovými cvikmi, s precvičovaním jednotlivých partií tela a so zostavami, ktoré vám umožnia zredukovať hmotnosť. Program vždy obsahuje jednoduchšie aj náročnejšie varianty cvikov.

Tradičné kardiocvičenia

Venujte sa kardiovaskulárnym aktivitám, napríklad chôdzi, behaniu alebo skákaniu cez švihadlo. Ak vám to kondícia dovolí, vyskúšajte intervalový tréning pozostávajúci z krátkych, ale intenzívnych úsekov. Pri takomto spôsobe cvičenia spaľujete najmä energiu z uskladnených zásob, čo vedie k efektívnemu odbúravaniu nadbytočného tuku.

Cvičenie vo vode

Plávanie, beh vo vode alebo vodný aerobik: voda kladie odpor a uľahčuje spevňovanie svalov bez opotrebovávania kĺbov. Vďaka tomu každému umožňuje bezpečný dlhodobý tréning.

Rekreačný pohyb

Hodiny tanca, tréningy bojových umení alebo tímových športov, ako sú napríklad volejbal, futbal či tenis, menia pohyb na zábavnú spoločenskú záležitosť, takže zaručujú dlhodobé udržiavanie nižšej hmotnosti.

Využite tabuľku na konci tejto knihy a zaznamenávajte si tréningový plán. Keď sa do chudnutia pustíte pomaly a systematicky, ľahšie dosiahnete dlhodobé výsledky.

Odpočinok

Pilates by ste mali praktizovať najmenej trikrát týždenne. Jeden až dva dni do týždňa by ste mali venovať odpočinku, aby si vaše telo zvyklo na zmeny, ktorými prechádza, a načerpalo energiu na náročnejšie dni. Aktivity si rozvrhnite rovnomerne na celý týždeň, počúvajte svoje telo a doprajte mu odpočinok, keď si ho vyžiada, aby ste si udržali dobrú kondíciu a mohli viesť aktívny život čo najdlhšie.

Dýchanie

Pilatesov systém pri dýchaní využíva pohyb bránice a medzirebrových svalov. Zameriava sa na rozťahovanie hrudného koša do bokov, odblokovanie trupu, spriechodnenie dýchacích ciest a zlepšenie držania tela. Vďaka uvoľnenej technike dýchania získate koncentráciu a výdrž potrebnú na praktizovanie pilatesu na pokročilej úrovni.

Viac informácií o knihe Pilates – všetko pre štíhlu postavu nájdete v internetovom kníhkupectve BUX.sk.

Autor článku: Vydavateľstvo Ikar

Dátum zverejnenia: