Domáci lekár pre mužov

Domáci lekár pre mužov
Zdroj: bigstockphoto.com

Kniha Domáci lekár pre mužov ponúka vyše 200 strán rád a tipov ako znížiť hladinu cholesterolu, ako si udržať správnu hmotnosť, odpovie na otázku koreniť či nekoreniť? alebo čo je glutatión.

V tejto knihe si autorka pozorne všíma zdravie pánov, analyzuje príčiny najčastejších mužských ochorení, informuje o účinných metódach ich prevencie a liečby.
 Poradí pánom, ako sa zbaviť brucha, ako zvládnuť andropauzu alebo ako cvičiť pri problémoch s prostatou.

V knihe Domáci lekár pre mužov nájdete okrem iného:
- zásady správneho stravovania
- tréning na odstránenie brušného tuku a redukčné diéty
- tipy, ako cvičiť a ako správne dýchať
- tajomstvo srvátkového proteínu a rady na úpravu cholesterolu
- očistné procedúry a sedacie kúpele
- prehľad preventívnych vyšetrení
- recepty na domáce liečivé tinktúry
- návody, ako odolať stresu a ako sa zbaviť stimulantov
- netradičný pohľad na poruchy a choroby, ktoré trápia mužov.
 

ŠKODLIVÝ FAST FOOD!

Podľa nedávneho prieskumu je fast food, čiže „rýchle jedlo“, súčasťou stravy takmer 70 percent Poliakov. Fast food je lacné, rýchlo pripravené jedlo, podávané na počkanie, napr. pizza, hamburger, hotdog, kebab atď. Ide o vysokoenergetickú potravinu s veľkým obsahom tukov a jednoduchých sacharidov, pozbavenú vitamínov a minerálnych zložiek, takže jej výživová hodnota je nízka, ale obsah energie vysoký.

Porovnajme: 100 g hranolčekov má 560 kcal a 100 g varených zemiakov len 60 kcal.

Kalorická hodnota jedál typu fast food (množstvo na kus, resp. gramy):
zapekaný camembert: 1 porcia 378 kalórií
cheeseburger: 302 kalórií
hamburger: 253 kalórií
hotdog: 470 kalórií
kebap: 422 kalórií
grilovaná klobása: 1 ks cca 40 g 435 kalórií
párky: 1 ks cca 30 g 346 kalórií
gazdovská pizza s mäsom: 125 g 352 kalórií
salámová pizza: 125 g 286 kalórií
zemiakové placky: 3 ks 352 kalórií

Nositeľom chuti v jedlách typu fast food je tuk. Z výskumov vyplýva, že pri konzumácii tučných jedál sa naruší vnímanie sýtosti. Tuk preniká priamo do mozgu a spustí informáciu, ktorá sa dostane aj k ostatným bunkám, aby ignorovali hormón, ktorý tlmí chuť do jedla. Do potravín typu fast food sa pridáva aj glutaman sodný, ktorý zvýrazňuje chuť a stimuluje apetít. Ak jeme niečo bohaté na tuky, mozog je atakovaný mastnými kyselinami a vzdoruje pôsobeniu inzulínu a leptínu (hormón, ktorý potláča hlad). Nevysiela signál „už dosť“, takže sa prejeme.

Fast food sa konzumuje rýchlo, často aj postojačky, čo prispieva k vzniku vredov a nadváhy. Pocit sýtosti sa objavuje zhruba po 20 minútach od prvého sústa. Takéto jedlá obsahujú najmä nasýtené tuky a trans-tuky, ktoré síce zlepšujú chuť výrobku, ale majú škodlivý vplyv na zdravie, spôsobujú rýchle priberanie na váhe, a to najmä v okolí brucha. Okrem toho atakujú mozgové tkanivo, poškodzujú proteíny nervových buniek a vyvolávajú v nich zápal. Zvyšujú riziko ischemickej choroby srdca a často sú príčinou cukrovky.

Autorka Jadwiga Górnicka je popredná poľská odborníčka a popularizátorka vedomostí o prírodnej medicíne a potrebe života v harmónii s prírodou. Počas svojej praxe vyliečila prírodnými metódami tisícky pacientov – a boli medzi nimi aj takí, ktorých ťažkosti sa považovali za nevyliečiteľné.

Viac sa dozviete v novinke Domáci lekár pre mužov.

Autor článku: Vydavateľstvo Ikar

Dátum zverejnenia: