Slováci chodia do aquaparkov aj 3-krát ročne. Väčšinou neplánovane

Slováci chodia do aquaparkov aj 3-krát ročne. Väčšinou neplánovane
Zdroj: ZľavaDňa
Bratislava, 30. marca 2017 - Jar je tu a s ním aj väčšia chuť po cestovaní. Slováci si čoraz častejšie ako miesto svojho oddychu volia domáce atrakcie a výnimkou nie sú ani aquaparky. Za vodnými dobrodružstvami chodíme väčšinou 2 až 3-krát do roka, ale niektorí ešte častejšie. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu ZľavaDňa, najväčšieho zľavového portálu na Slovensku.

„Ľudia väčšinou nerozlišujú či je leto, jeseň alebo zima, aj keď je pravda, že napríklad minulý rok na jeseň sa predalo oveľa viac vstupov do aquaparkov ako v lete. Najčastejšie ich Slováci navštevujú 2 až 3-krát do roka, ale len o niečo menšia skupina potvrdila, že je to aj štyrikrát a viac,“ potvrdzuje riaditeľka ZľavaDňa Svetlana Tarageľová. Takmer polovica ľudí tiež uviedla, že si ich návštevu dopraje s partnerom, zvyšok tvoria najmä rodiny deťmi. Svoju návštevu si väčšinou neplánujú vôbec alebo sa rozhodnú iba týždeň pred vstupom do aquaparku.
 
Ak sa teda pre návštevu rozhodujú, najdôležitejším faktorom je cena, ovplyvňuje až 51,2 percent ľudí. „Cena je pre ľudí najdôležitejšia, ale je v tesnom závese pred počtom a kvalitou bazénov. No ľudí zaujíma aj teplota vody alebo to, či je v aquaparku prítomný termálny prameň,“ dopĺňa Tarageľová. Až 74,1 percenta ľudí si kupuje celodenný lístok a ten im podľa odpovedí aj najviac vyhovuje.

Máme radi relax
Z prieskumu vyplýva aj to, že drivivá väčšina Slovákov (až 82,4 %) očakáva v cene štandardného lístka nielen vstup do bazénov, ale aj niečo navyše, ako napríklad vstup do wellnes, parkovanie, lehátko, či pitný režim. To slovenské aquaparky spĺňajú. “Bezplatne ponúkame parkovanie, aj využitie lehátok či celodenný nerušený pohyb medzi zónami aquaparku a wellness, župan, plachtu a pitný režim,” potvrdzuje Tomáš Huber, výkonný riaditeľ Aquathermal Senec. V Aquacity Poprad je v cene lístka aj parná sauna. „Vitálny svet má obmedzenú kapacitu a pre pohodlie zákazníkov ho nemôžeme zahrnúť do štandardného vstupného. Okrem toho nie každý má záujem využiť saunu v aquaparku, preto to máme oddelené,” dopĺňa Lenka Chovancová, marketingová manažérka aquaparku.
 
Z platených vecí využívajú Slováci najmä saunu a reštauračné služby. „Preferovali by však samoobsluhu s teplými jedlami alebo denné menu. Čo sa im ale nepáči a najčastejšie hodnotili známkami 2-3 bola aj preplnenosť týchto stredísk,“ dodáva Tarageľová. 60 percent ľudí potom minie okrem vstupného počas svojho pobytu do 20 eur.
 
Najpredávanejšie a najobľúbenejšie slovenské aquaparky podľa predajov na ZľavaDňa za minulý rok boli Tatralandia, GINO Paradise Bešeňová, Aquacity Poprad a Aquapark Senec. A ukázal to aj tento prieskum. „Až 54,9 percenta ľudí si volí slovenské aquaparky, z okolitých krajín vedie Česko (najmä Aqualand Moravia), pred Maďarskom a Poľskom. Pre voľbu zahraničného strediska rozhoduje vo veľkej väčšine najmä cena, ale zanedbateľné nie sú ani čistota, služby, či atrakcie,“ doplnila Tarageľová.

Aquaparky tiež vo väčšom investujú do modernizácie technologickej časti bazénov.  “Na udržanie čistoty a kvality vody sa využíva UV filtračný systém a nerezové bazény. Ultrafialový systém čistenia, ktorý sa využíva v AquaCity je rovnaký, aký sa používa v priemysle pri čistení pitnej vody, čo garantuje čistotu a bezpečnosť vody. UV systém čistenia ničí všetky potenciálne škodlivé baktérie, ale zachováva obsah základných solí a minerálov a vyrovnané PH vody,” dopĺňa Chovancová.
 
Online prieskum sa uskutočnil na vzorke 3-tisíc respondentov na prelome februára a marca 2017.

Dátum zverejnenia: