• Domov
  • Zoznam
  • Ordinácie
    • Zameranie:

    • Zubné ambulancie - stomatologické (2062)
    • Všeobecný lekár - dospelí (1826)
    • Všeobecný lekár - deti a dorast (973)
    • Gynekologické ambulancie (713)
    • Interné ambulancie (418)
    • Neurologické ambulancie (385)
    • Chirurgické ambulancie (372)
    • Očné ambulancie (344)
    • Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (351)
    • Psychologické ambulancie (329)
    • Ostatné (5000+)
  • Mapa
  • Články
  • Poradňa
  • Diskusie
  • Prihlásenie
Filter
Zobraziť výsledky () >
  • Domov
  • Články
  • Ostatné
  • Ľudia dostávajú oznámenia o prepoistení do inej ZP, hoci o to nepožiadali

Ľudia dostávajú oznámenia o prepoistení do inej ZP, hoci o to nepožiadali

Občania sa v týchto dňoch obracajú na zdravotné poisťovne a na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) so sťažnosťami, že dostávajú oznámenia o prepoistení sa do inej zdravotnej poisťovne, ktorú si nevybrali a ani do nej nepodali prihlášku. Možno očakávať, že počet podobných prípadov sa zvýši práve v novembri, keď zdravotné poisťovne začnú zasielať poistencom nové preukazy.

ÚDZS bude prioritne ochraňovať záujmy poistenca a jeho zákonné právo vybrať si zdravotnú poisťovňu podľa vlastného rozhodnutia. ÚDZS túto situáciu hodnotí aj ako dôsledok nejasných pravidiel reklamnej kampane a náboru poistencov.

Poistenec by sa v takomto prípade mal obrátiť na zdravotnú poisťovňu, ktorá ho oboznámila s prepoistením, so žiadosťou o vysvetlenie a zrušenie prihlášky. Svoj podnet by mali doložiť čestným vyhlásením, že žiadnu prihlášku nepodali. Ak zdravotná poisťovňa tejto žiadosti nevyhovie, občan môže podať podnet na úrad, ktorý preskúma, či prihláška fyzicky existuje a či spĺňa formálne náležitosti. ÚDZS súčasne preskúma, ako zdravotná poisťovňa podnet občana šetrila. Ak občan vyhlási, že prihlášku nepodal, úrad podá návrh na začatie trestného stíhania.

Úrad súčasne výkonom dohľadu rozhodne o uložení sankcie, uloží zdravotnej poisťovni prijať nápravné opatrenia na vyrovnanie poistného vzťahu v prospech pacienta. ÚDZS môže zdravotnej poisťovni uložiť aj pokutu do výšky až päť miliónov korún. V prípade odvolania sa zdravotnej poisťovne proti rozhodnutiu úradu môže o platnosti alebo neplatnosti právneho úkonu rozhodnúť len súd.

Úrad od 1. apríla do 18. októbra prijal 945 podaní týkajúcich sa náboru poistencov a konkurenčného boja zdravotných poisťovní. Najčastejšie išlo o sťažnosti občanov, že sa stali poistencami zdravotnej poisťovne, pričom prihlášku na zmenu zdravotnej poisťovne nepodali, žiadajú storno už podanej prihlášky. Okrem toho sa týkali sťažnosti poistencov, ktorí prihlášku síce podali, ale pod vplyvom zavádzajúcich informácií.

ÚDZS vyriešil podstatnú časť podaní, pretože poisťovňa potvrdila, že žiadosti o storno vyhovela, alebo tieto prihlášky úradu ani nenahlásila.

Informácie TASR poskytla hovorkyňa ÚDZS Radoslava Miklášová.

Autor článku: TASR


Dátum zverejnenia: 19.10.2006

Kategórie

  • Liečba ochorení
  • Zdravie a krása
  • Chudnutie a Pohyb
  • Životný štýl
  • Ostatné
  • Zvieratá
  • Relax

Recepty

  • Vegetariánske
  • Bezlepkové
  • Sladké
  • Zdravá desiata
  • Raw food
  • Ryby
  • Exotické
  • Mäsité
  • Bezlaktózové
  • Ostatné

Máme pre Vás informácie o viac ako 15.000 zdravotníckych zariadeniach.
Vyhľadajte si ordinačné hodiny ambulancií, otváracie hodiny lekární, pohotovosti, články a ďalšie dôležité informácie pre pacientov na najnavštevovanejšom zdravotníckom portáli na Slovensku (1.000.000 návštev mesačne.)

Ostatné

  • O nás
  • Reklama na zzz.sk
  • Mapa zariadení
  • Podmienky používania
  • Kontakt
  • Ochrana osobných údajov
  • + Pridať zariadenie
  • Prihlásenie

Prevádzkovateľ portálu

  • Amazing Deals, s. r. o.
  • IČO: 53817613,
    DIČ: 2121527100
  • info@zzz.sk

Amazing Deals, s. r. o. © 2005 - 2025 Všetky práva vyhradené.

  • Podmienky používania