Reklama na hamburgery a iné nezdravé jedlá rýchleho občerstvenia musí v Británii zmiznúť z detských programov. Príslušné britské úrady, ktoré dozerajú nad médiami, dnes rozhodli, že reklama na potraviny s vysokým obsahom tukov, soli a cukru sa nesmie objaviť v programoch určených deťom do 16 rokov veku.
Toto nové nariadenie by do platnosti malo vstúpiť na konci januára 2007. Veľká Británia totiž v porovnaní s inými štátmi patrí ku krajinám s obzvlášť vysokým počtom tučných detí a detí s nadváhou.
Experti na zdravú výživu toto rozhodnutie len privítali. Postupne sa ozývajú hlasy na úplný zákaz týchto reklám, ktoré by sa nesmeli vysielať do 21. hodiny. Proti ešte tvrdším obmedzeniam sa potravinársky priemysel ostro bráni. Okrem toho, televíznym staniciam by po zákaze spomínaných reklám, podľa expertov, ušli príjmy vo výške 50 miliónov eur ročne (1,8 mld. Sk).
Autor článku: TASR