Česká spoločnosť HARTMANN RICO, výrobca zdravotníckych a hygienických produktov, zvýšil za prvých 9 mesiacov tohto roka tržby na Slovensku medziročne o 12 %. V regióne strednej a východnej Európy je tak SR krajinou s 2. najvyšším rastom po Rusku, ktoré zaznamenalo 60-% medziročný rast. "Treba však mať na pamäti, že je to trh 30-násobne väčší ako Slovensko," pripomenul na dnešnom stretnutí s novinármi riaditeľ spoločnosti pre strednú a východnú Európu Ľubomír Páleník s tým, že celý trh v regióne rástol o 8 až 9 %.
Situáciu na slovenskom trhu charakterizoval Páleník ako stabilnú, a preto očakáva za rok 2006 nárast zisku podobným tempom ako rast tržieb. "V roku 2005 sme dosiahli v SR čistý zisk viac ako 80 miliónov Sk. Predpokladám, že v tomto roku túto úroveň prekročíme približne na 90 miliónov Sk," spresnil Páleník.
Od mája 1993 HARTMANN-RICO prostredníctvom svojej 100-% dcérskej spoločnosti, ktorá sídli v Bratislave, vyvíja činnosť aj na Slovensku. HARTMANN-RICO, s. r. o., sa orientuje najmä na nákup, predaj a sprostredkovanie v oblasti zdravotníckych potrieb, ako aj poradenskú a konzultačnú činnosť v tejto oblasti, na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejných lekárňach, prieskum trhu, marketing či organizovanie kurzov, seminárov, školení a vzdelávacích podujatí. Zamestnáva 33 ľudí. Predaj uskutočňuje cez 3 distribučné kanály: predaj do nemocníc, predaj do lekární a spotrebný trh, ktorý ako jediný je riadený centrálne z ČR. "Dôvodom je, že obchodné reťazce, ktoré sú na Slovensku i v Česku, majú sídlo v Prahe," vysvetlil Páleník.
Autor článku: TASR