• Domov
  • Zoznam
  • Ordinácie
    • Zameranie:

    • Zubné ambulancie - stomatologické (2062)
    • Všeobecný lekár - dospelí (1826)
    • Všeobecný lekár - deti a dorast (973)
    • Gynekologické ambulancie (713)
    • Interné ambulancie (418)
    • Neurologické ambulancie (385)
    • Chirurgické ambulancie (372)
    • Očné ambulancie (344)
    • Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (351)
    • Psychologické ambulancie (329)
    • Ostatné (5000+)
  • Mapa
  • Články
  • Poradňa
  • Diskusie
  • Prihlásenie
Filter
Zobraziť výsledky () >
  • Domov
  • Články
  • Liečba ochorení
  • Zo 462 000 klientov ZP Union si 30 000 neprevzalo preukazy

Zo 462 000 klientov ZP Union si 30 000 neprevzalo preukazy

Zo 462 000 rozposlaných preukazov sa Zdravotnej poisťovni (ZP) Union z rôznych dôvodov vrátilo 30 000. Informoval o tom dnes riaditeľ poisťovne Tibor Bôrik.

Niektorí si zásielky nestihli vybrať, iní zasa boli odcestovaní, prípadne už na uvedenej adrese nebývali. Preto v januári zaznamenali pobočky ZP mnoho návštev nových poistencov. Jeden deň bol podľa predstaviteľov ZP rekordný, mali až 28 000 telefonátov. Preukaz si nevyzdvihlo asi 10 000 poistencov, avšak ich počet sa každý deň mení. Okrem toho ZP Union poslala 11 000 zmlúv poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, z ktorých sa zatiaľ vrátilo takmer 5000, informovala členka predstavenstva ZP Elena Májeková. Priznala, že databázy poskytovateľov vedené Slovenskou lekárskou komorou, ako aj Úradom pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou neboli aktualizované, a tak je možné, že niektorých lekárov neoslovili. Denne však prichádzajú do centrály ZP stovky zmlúv podpísaných poskytovateľmi.

Podľa Májekovej poslali všetkým rovnaké zmluvy. Postupom času ich však budú podľa  dohodnutých kritérií meniť a niektorých poskytovateľov motivačne zvýhodňovať. Napríklad pediatrov, ktorí majú niektoré prístrojové zariadenia vlastné. Medzi motivačné kritérium sa môže zaradiť napríklad zaočkovanosť proti chrípke a podobne. V spolupráci so stavovskými a profesijnými organizáciami, ako aj asociáciami sa dohodnú na kritériách, podľa ktorých by mohli poskytovateľov postupne finančne diferencovať, vysvetlila.

Riaditeľ úseku revíznych činností Martin Vochyan vyzval poistencov ZP, aby neuhrádzali  neodkladnú zdravotnú starostlivosť z vlastných peňazí. Klienti môžu byť bez obáv, Union garantuje poskytovateľom úhradu neodkladnej  starostlivosti. Za neodkladnú považuje každú, okrem tej, ktorú možno odložiť na iný čas. V tejto súvislosti poukázal na to, že astmatik potrebuje pravidelne užívať lieky, inak môže byť ohrozený jeho život. Preto predpísanie liekov takému to pacientovi by považoval za neodkladnú starostlivosť.

Zdravotná poisťovňa (ZP) Union začala pôsobiť na slovenskom trhu zdravotného poistenia od januára 2007. Vlani jej prejavilo dôveru a prihlásilo sa do nej 462 000 občanov, ktorí sa stali jej poistencami v tomto roku.

Autor článku: TASR


Dátum zverejnenia: 11.01.2007

Kategórie

  • Liečba ochorení
  • Zdravie a krása
  • Chudnutie a Pohyb
  • Životný štýl
  • Ostatné
  • Zvieratá
  • Relax

Recepty

  • Vegetariánske
  • Bezlepkové
  • Sladké
  • Zdravá desiata
  • Raw food
  • Ryby
  • Exotické
  • Mäsité
  • Bezlaktózové
  • Ostatné

Máme pre Vás informácie o viac ako 15.000 zdravotníckych zariadeniach.
Vyhľadajte si ordinačné hodiny ambulancií, otváracie hodiny lekární, pohotovosti, články a ďalšie dôležité informácie pre pacientov na najnavštevovanejšom zdravotníckom portáli na Slovensku (1.000.000 návštev mesačne.)

Ostatné

  • O nás
  • Reklama na zzz.sk
  • Mapa zariadení
  • Podmienky používania
  • Kontakt
  • Ochrana osobných údajov
  • + Pridať zariadenie
  • Prihlásenie

Prevádzkovateľ portálu

  • Amazing Deals, s. r. o.
  • IČO: 53817613,
    DIČ: 2121527100
  • info@zzz.sk

Amazing Deals, s. r. o. © 2005 - 2025 Všetky práva vyhradené.

  • Podmienky používania