Odbor zdravotníctva Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) dostal v minulom roku 114 písomných podnetov. V 38 opodstatnených podnetoch sa občania najviac sťažovali na poplatky za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platby za výkony u stomatológov.
"Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti musel neoprávnene vybratý poplatok vrátiť. V štyroch prípadoch išlo o opakovane neoprávnene vybratý poplatok, preto lekári dostali písomné upozornenie, že v prípade ďalšieho opakovania pristúpime k správnemu konaniu na uloženie pokuty," informoval hovorca ŽSK Peter Kubica. V 45 neopodstatnených podnetoch pacienti podľa Kubicu poukazovali na nesprávne poskytovanie zdravotnej starostlivosti, na zlú organizáciu práce v ambulancii, spôsob odovzdania zdravotnej dokumentácie alebo na vyberanie poplatkov za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a platby za výkony u stomatológov. "Z dôvodu vecnej nepríslušnosti sme 32 podnetov odstúpili na riešenie príslušným orgánom. Odstúpené podnety poukazovali najmä na nedostatky pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, neoprávnene vybraté poplatky, nesprávnu organizáciu práce a správanie zdravotníckych pracovníkov," uviedol Kubica.
ŽSK má v zriaďovateľskej pôsobnosti nemocnice v Liptovskom Mikuláši, Dolnom Kubíne, Trstenej a Čadci, polikliniky v Námestove a Turčianskych Tepliciach a zdravotnícke zariadenia (bývalé polikliniky) v Liptovskom Hrádku, Martine, Bytči, Kysuckom Novom Meste a Turzovke.
Autor článku: TASR