Združenie slovenských spotrebiteľov (ZSS) pri príležitosti Svetového dňa spotrebiteľských práv (15. marec)) upozorňuje na neetické reklamné praktiky niektorých farmaceutických firiem. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval výkonný riaditeľ združenia Miroslav Tulák.
Ako dodal, zapájajú sa tak do kampane celosvetového spotrebiteľského hnutia. Milan Kriška z Centra klinickej farmakológie pre hodnotenie liekov spresnil, že ide o voľnopredajné lieky, keďže lieky na predpis sa s výnimkou odborných časopisov propagovať nesmú. "Informácia o tom, ako sa lieky používajú musí byť komplexná a transparentná," vysvetlil s dodatkom, že firmy niekedy neuvádzajú všetky nežiaduce účinky prípravku.
Na novinársku otázku, ako z tohto hľadiska hodnotia reklamy na zubné pasty, Tulák odpovedal, že v niektorých prípadoch môže ísť o neetickú reklamu, najmä ak vyznieva tak, že hygienická pomôcka pôsobí ako liek.
Autor článku: TASR