Oproti minulému roku sa zvýšil počet podaných sťažností na poskytnutie zdravotnej starostlivosti s následkom úmrtia pacienta o 43 percent. Kým v roku 2006 to bolo 70 sťažností, v tomto roku ich bolo sto. Povedal to dnes na tlačovej besede riaditeľ Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚPDZS) Richard Demovič.
Podľa štatistík úrad v roku 2005 zaznamenal 326 sťažností na celkovú zdravotnú starostlivosť, dvadsať percent z nich bolo opodstatnených. V roku 2006 sa ich počet zvýšil na 746, z ktorých 28 percent bolo podľa posúdenia ÚPDZS opodstatnených.
"Vo vyše 70 percentách bola teda práca lekárov, zdravotníkov a sestier subjektívne a neopodstatnene hodnotená ako nesprávna," konštatoval Demovič.
V súvislosti s množiacimi sa prípadmi úmrtia vypracoval úrad metodiku prekladania pacientov, ktorí si vyžadujú vyšší stupeň starostlivosti a predložil ju na schválenie ministerstvu zdravotníctva. Ide teda o usmernenie pri preložení pacienta zo zdravotníckeho zariadenia na vyššie špecializované pracovisko vzhľadom na jeho zdravotný stav.
Autor článku: TASR