Výrobca zdravotníckych potrieb skupina HARTMANN zvýšila v 1. štvrťroku 2007 oproti rovnakému obdobiu minulého roka čistý konsolidovaný prevádzkový zisk o 5,7 % na 10,2 milióna EUR, v prepočte 347,66 milióna SKK.
Obrat skupiny vzrástol za prvé 3 mesiace tohto roka medziročne o 3,8 % na 315,1 milióna EUR. Vplyv výmenných kurzov predstavoval 0,5 %, čím celkový rast dosiahol 4,3 %. 0 Kľúčové medikálne segmenty skupiny HARTMANN dosiahli rast obratu o 3,5 %. Najvyšší obrat sa dosiahol v segmente starostlivosti o inkontinenciu, 117,9 milióna EUR, čo je medziročný nárast o 2,2 %. Obrat v oblasti ošetrovania rán vzrástol oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 2,3 % na 92,2 milióna EUR. Obrat produktov pre operačné sály dosiahol za prvé 3 mesiace tohto roka 47 miliónov EUR, čo je medziročný nárast o 9,4 %. Podiel kľúčových medikálnych produktov na celkovom predaji bol 81,6 %.
Obrat, ktorý sa realizoval v rámci iných aktivít skupiny, dosiahol 58 miliónov EUR, medziročne viac o 5,1 %. K tomuto nárastu výrazne prispeli predaje autolekárničiek a veľká objednávka spoločnosti CMC Consumer Mediacal Care GmbH v oblasti kozmetických vatových výrobkov.
Spolu s rastom predajov v 1. štvrťroku 2007 HARTMANN zlepšil svoj konsolidovaný prevádzkový zisk medziročne o 5,7 % na 10,2 milióna EUR. Prevádzkový EBIT vzrástol o 12,5 % na 18,8 milióna EUR.
Konsolidovaný čistý zisk a EBIT ovplyvnili v 1. štvrťroku 2007 mimoriadne faktory v podobe opatrení týkajúcich sa reštrukturalizácie spoločnosti Hartmann Pardes GmbH. Po započítaní týchto mimoriadnych faktorov klesol konsolidovaný čistý zisk na 8 miliónov EUR a EBIT o 7,2 % na 15,6 miliónov EUR v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
K 31. marcu 2007 mala skupina HARTMANN 8 800 zamestnancov, o 48 viac ako na konci roka 2006. K tomuto dátumu pracovalo v pobočkách mimo Nemecka 62 % zamestnancov.
Aj napriek pokračujúcim ťažkým podmienkam na trhu skupina HARTMANN očakáva v tomto roku trvalý rast v kľúčových medikálnych oblastiach. Navyše tiež predpokladá rast v oblasti iných aktivít skupiny. Pri zohľadnené ziskovosti predajov v kľúčových segmentoch a zlepšených výsledkov nemeckých pobočiek Sanimed a CMC očakáva ďalšie zlepšenie v oblasti konsolidovaného čistého prevádzkového zisku za fiškálny rok 2007.
HARTMANN GROUP je medzinárodná spoločnosť, ktorá sa zameriava na oblasť zdravotníckych a hygienických produktov. Hlavné produktové portfólio ponúkané pod značkou HARTMANN je profesionálny systém riešenia v oblastiach: hojenia rán, inkontinencie a jednorazového operačného krytia. Spoločnosť sa zameriava predovšetkým na výrobky a služby pre profesionálnych užívateľov - lekárov a v oblasti starostlivosti o pacientov.
PAUL HARTMANN AG, je hlavná spoločnosť skupiny, v Nemecku je jedným z najstarších priemyselných podnikov a rovnako je aj najstaršou továrňou na obväzový materiál. Spoločnosť vznikla z tkáčovne, ktorú v roku 1818 založil Ludwig von Hartmann. Jeho syn Paul Hartmann začal v roku 1873 výrobu savej vaty vyrobenej z bavlny. Zo spoločnosti sa postupom času stala významná medzinárodná firma na výrobu obväzového materiálu.
Celosvetovo skupina HARTMANN pôsobí v 34 krajinách.
TASR o tom informovali zástupcovia HARTMANN v SR.
(1 EUR = 34,084 SKK)
Autor článku: TASR