• Domov
  • Zoznam
  • Ordinácie
    • Zameranie:

    • Zubné ambulancie - stomatologické (2062)
    • Všeobecný lekár - dospelí (1826)
    • Všeobecný lekár - deti a dorast (973)
    • Gynekologické ambulancie (713)
    • Interné ambulancie (418)
    • Neurologické ambulancie (385)
    • Chirurgické ambulancie (372)
    • Očné ambulancie (344)
    • Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (351)
    • Psychologické ambulancie (329)
    • Ostatné (5000+)
  • Mapa
  • Články
  • Poradňa
  • Diskusie
  • Prihlásenie
Filter
Zobraziť výsledky () >
  • Domov
  • Články
  • Chudnutie a Pohyb
  • Reklama ovplyvňuje deti aj pri výbere nápojov

Reklama ovplyvňuje deti aj pri výbere nápojov

K zásadám správneho pitného režimu u detí a dospievajúcich patrí voľba správneho typu nápoja vo vhodnom množstve. 

Podľa Kataríny Šramkovej z Fakulty agrobiológie a potravinových zdrojov Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre sú pre deti nevhodné sladké až presladené  nápoje, tekutiny s nadmerným obsahom povzbudzujúcich látok, sýtené nápoje a nápoje typu kola. Výsledky štúdie, na ktorej sa zúčastnilo 198 žiakov a ktorá sledovala preferenciu a frekvenciu konzumácie nápojov typu kola, ukázali, že takmer deväť percent žiakov pije priemerne viac ako jeden liter kolových nápojov denne. Naopak tento druh nápojov nikdy nepijú štyri percentá žiakov, 70 percent si dopraje do päť decilitrov denne a 18 percent do jedného litra denne týchto nápojov. 

Ich konzumácia spôsobuje zvyšovanie telesnej hmotnosti a vznik obezity. Tieto nápoje majú pomerne vysoký obsah cukru, teda aj energetickej hodnoty, čo môže viesť k zníženiu príjmu potravy a zabraňuje adekvátnemu príjmu mikronutrientov. Na spotrebu nealkoholických nápojov má však v súčasnosti, najmä u detí, veľmi výrazný vplyv reklama a výchova. 

Deti do veku 14 rokov, ktoré sú vo vývine, sa potrebujú s niekým alebo niečím identifikovať. "Reklama na značkové nápoje má obrovskú devízu a to v tom, že jej tvorcovia vedia zvoliť vždy tých správnych protagonistov. Deti ich potom chcú napodobňovať," vysvetlila pre TASR psychologička Jana Porubcová. Deti v tomto období však ešte nevedia rozlišovať pravé hodnoty, pretože si ich zatiaľ len vytvárajú. "Preto môžu nadobudnúť pocit, že ak budú piť istý nápoj, budú sa podobať svojmu idolu," dodala Porubcová. 

Medzi stratégie týchto reklám patria aj rôzne súťaže spojené so zaujímavými odmenami. Porubcová poznamenala, že aj tieto sekundárne záležitosti majú veľký vplyv na to, že si deti kupujú výrobky z reklám. Podstatnú rolu pri výbere zdravého jedla a nápojov zohráva aj výchova dieťaťa. "Rodičia by mali deti pri sledovaní reklám usmerňovať od útleho veku, pretože majú tendenciu vlastniť všetko, čo v reklame vidia, bez ohľadu na to, či to potrebujú," skonštatovala Porubcová a dodala, že úlohou rodiča je dieťa naučiť rozlišovať potreby.

Autor článku: TASR


Dátum zverejnenia: 08.11.2007

Kategórie

  • Liečba ochorení
  • Zdravie a krása
  • Chudnutie a Pohyb
  • Životný štýl
  • Ostatné
  • Zvieratá
  • Relax

Recepty

  • Vegetariánske
  • Bezlepkové
  • Sladké
  • Zdravá desiata
  • Raw food
  • Ryby
  • Exotické
  • Mäsité
  • Bezlaktózové
  • Ostatné

Máme pre Vás informácie o viac ako 15.000 zdravotníckych zariadeniach.
Vyhľadajte si ordinačné hodiny ambulancií, otváracie hodiny lekární, pohotovosti, články a ďalšie dôležité informácie pre pacientov na najnavštevovanejšom zdravotníckom portáli na Slovensku (1.000.000 návštev mesačne.)

Ostatné

  • O nás
  • Reklama na zzz.sk
  • Mapa zariadení
  • Podmienky používania
  • Kontakt
  • Ochrana osobných údajov
  • + Pridať zariadenie
  • Prihlásenie

Prevádzkovateľ portálu

  • Amazing Deals, s. r. o.
  • IČO: 53817613,
    DIČ: 2121527100
  • info@zzz.sk

Amazing Deals, s. r. o. © 2005 - 2025 Všetky práva vyhradené.

  • Podmienky používania