• Domov
  • Zoznam
  • Ordinácie
    • Zameranie:

    • Zubné ambulancie - stomatologické (2062)
    • Všeobecný lekár - dospelí (1826)
    • Všeobecný lekár - deti a dorast (973)
    • Gynekologické ambulancie (713)
    • Interné ambulancie (418)
    • Neurologické ambulancie (385)
    • Chirurgické ambulancie (372)
    • Očné ambulancie (344)
    • Fyziatria, balneológia a liečebná rehabilitácia (351)
    • Psychologické ambulancie (329)
    • Ostatné (5000+)
  • Mapa
  • Články
  • Poradňa
  • Diskusie
  • Prihlásenie
Filter
Zobraziť výsledky () >
  • Domov
  • Články
  • Chudnutie a Pohyb
  • Povinnosť neustále sa usmievať vedie k depresiám
Povinnosť neustále sa usmievať vedie k depresiám Chudnutie a Pohyb

Zdroj:bigstockphoto.com

Povinnosť neustále sa usmievať vedie k depresiám

Ľudia, ktorí sú v rámci svojej pracovnej náplne nútení celý deň sa usmievať a tváriť sa šťastne, majú vyšší sklon k depresiám.

Zistili to psychológovia z univerzity v nemeckom Frankfurte, ktorí v tomto smere skúmali vyše 4000 pracovníkov. Experti dospeli k záveru, že najvyššie riziko vzniku depresií je u ľudí pracujúcich v sektore zákazníckych služieb. Obeťami depresií v dôsledku núteného pracovného úsmevu sú najmä letušky, obchodní zástupcovia a personál telefonických služieb zákazníkom.

"Kedykoľvek sú ľudia nútení potláčať svoje skutočné pocity, má to negatívne dôsledky na ich zdravie," hovorí profesor Dieter Zapf. Spolu so svojimi kolegami z univerzity zriadil falošné callcentrum a požiadal svojich študentov, aby sa správali ako personál. Polovica skupiny dostala povolenie brániť sa proti hrubým zákazníkom, zatiaľ čo členovia druhej skupiny museli zostať priateľskí a slušní za každých okolností.

Výsledky boli zjavné. Zatiaľ čo tí, ktorí sa smeli brániť, mali len mierne zvýšený srdečný rytmus, srdce tých, ktorí museli zachovať pokoj a úsmev, bilo zvýšeným tempom ešte dlho po tom, ako zákazník ukončil hovor.

"Všetci kontrolujeme svoje emócie, no ak to trvá dlho, stáva sa z toho problém," hovorí profesor Zapf. "Je načase, aby sme skoncovali s predstavou, že zákazník má vždy pravdu, a preukázali viac rešpektu a úcty tým, ktorí pracujú v službách pre zákazníkov."

Autor článku: TASR


Dátum zverejnenia: 22.03.2006

Kategórie

  • Liečba ochorení
  • Zdravie a krása
  • Chudnutie a Pohyb
  • Životný štýl
  • Ostatné
  • Zvieratá
  • Relax

Recepty

  • Vegetariánske
  • Bezlepkové
  • Sladké
  • Zdravá desiata
  • Raw food
  • Ryby
  • Exotické
  • Mäsité
  • Bezlaktózové
  • Ostatné

Máme pre Vás informácie o viac ako 15.000 zdravotníckych zariadeniach.
Vyhľadajte si ordinačné hodiny ambulancií, otváracie hodiny lekární, pohotovosti, články a ďalšie dôležité informácie pre pacientov na najnavštevovanejšom zdravotníckom portáli na Slovensku (1.000.000 návštev mesačne.)

Ostatné

  • O nás
  • Reklama na zzz.sk
  • Mapa zariadení
  • Podmienky používania
  • Kontakt
  • Ochrana osobných údajov
  • + Pridať zariadenie
  • Prihlásenie

Prevádzkovateľ portálu

  • Amazing Deals, s. r. o.
  • IČO: 53817613,
    DIČ: 2121527100
  • info@zzz.sk

Amazing Deals, s. r. o. © 2005 - 2025 Všetky práva vyhradené.

  • Podmienky používania