Ministerstvo zdravotníctva chce aj prostredníctvom pacientov odhaliť nekalé praktiky v súvislosti s prechodom na euro v zdravotníckych zariadeniach. Na svojej internetovej stránke zverejnilo pokyny, v ktorých pacientov vyzýva, aby rezort informovali ak sa im zdá, že cenníky v čakárňach u lekárov sa výrazne zmenili, či niektoré poplatky za služby sa zvýšili. "Prechod na euro predsa nie je dôvod na neúmerné zvyšovanie cien. Umelé zvyšovanie cien je neetické o to väčšmi, ak si nájde svoje miesto v rezorte zdravotníctva a pôsobí v neprospech pacienta," uvádza ministerstvo.
Ak teda majú pacienti pocit, že v ktoromkoľvek zdravotníckom zariadení zmena meny prináša aj neodôvodnenú zmenu ceny, môžu písomne alebo elektronickou cestou podať podnet priamo na Ministerstvo zdravotníctva SR. Podnet, ktorý sa týka nejasností o duálnom zobrazovaní, musí obsahovať informácie o zmene ceny, zhruba za aké obdobie služba zdražela, názov ambulancie, zdravotníckeho zariadenia. Povinné duálne zobrazenie cien platí od 24. augusta a v plnom rozsahu sa vzťahuje aj na poskytovateľov zdravotnej starostlivosti. V praxi to znamená, že v čakárňach by mali byť duálne zobrazené cenníky poplatkov za zdravotnícke výkony, v lekárňach cenníky za lieky a zdravotnícke pomôcky.
Ako pre TASR potvrdil poradca Slovenskej lekárskej komory Vladimír Balogh, o tejto povinnosti informovala svojich členov aj komora. "Kontrolu vykonávajú inštitúcie, ktoré vydali pre príslušné zdravotnícke zariadenie povolenie na výkon napríklad vyšší územnosprávny celok alebo ministerstvo zdravotníctva," vysvetlil.
Autor článku: TASR