Fakultná nemocnica s poliklinikou (FNsP) Bratislava úspešne prešla certifikáciou systému manažovania kvality podľa medzinárodnej normy STN/EN ISO 9001:2000 a koncom januára si prevzala aj certifikát. Na tento krok sa organizácia začala pripravovať ešte koncom roku 2007.
"Manažment FNsP Bratislava prijal politiku kvality a určil základnú líniu rozvoja organizácie. Za základné hodnoty sa zvolili atribúty ako partnerstvo, vzájomná úcta, čestnosť, serióznosť, inovácia, profesionalita, úspešnosť a zodpovednosť," povedala pre TASR hovorkyňa nemocnice Rút Geržová. Strategickými cieľmi zariadenia sú neustále zvyšovanie kvality poskytovaných služieb zdravotnej starostlivosti, prekračovanie očakávania zákazníkov a zainteresovaných strán, motivovanie zamestnancov a neustále zvyšovanie ich spokojnosti a komunikácia so všetkými zainteresovanými stranami.
Ako Geržová uviedla, nemocnica spolupracovala s profesionálnou firmou. Tá urobila analýzu skutkového stavu systému manažérstva kvality, v ktorej sa spísali nedostatky a odporučenia ako tieto nedostatky odstrániť tak, aby výsledný stav bol v súlade s normou ISO 9001. "Tento stav FNsP Bratislava dosiahla na jeseň minulého roku," doplnila.
Autor článku: TASR