Beh pre výskum rakoviny sa začína už v sobotu!

Už len šesť dní zostáva do spustenia jedného z najväčších charitatívnych projektov na Slovensku! V sobotu 6. júna 2009 sa začína celoslovenský Beh pre život určený pre športovcov aj nešportovcov, mladších aj starších ľudí. Prvým mesto Behu pre život bude Nitra, postupne sa počas júna do behu zapojí aj Bratislava, Žilina a Prešov. Beh pre život pre veľký záujem Slovákov už druhý rok organizujú spoločnosť Tesco a Nadácia Výskum rakoviny. Nadácia za vyzbierané peniaze zakúpi špičkový diagnostický prístroj pre Ústav experimentálnej onkológie SAV, ktorý dokáže vopred upozorniť na možný výskyt nádorového ochorenia. Vyzbieranú sumu spoločnosť Tesco navýši o 10 percent. ,,Bez podujatí ako je Beh pre život a bez nadšených ľudí by sme na zakúpenie takéhoto prístroja nemali peniaze. Pritom vo vyspelých západných krajinách sú podobné zariadenia bežnou výbavou, ktorá vedcom a lekárom pomáha pri odhaľovaní zhubných buniek,“ uviedla prezidentka Nadácie Výskum rakoviny RNDr. Margita Klobušická.

Bežať budú aj známe osobnosti

Výhodou behu je, že sa ho môžu zúčastniť úplne všetci, bez rozdielu veku či fyzickej kondície, vrátane rodičov s malými deťmi. Trasu, ktorá je dlhá približne štyri kilometre, môžu účastníci prebehnúť, alebo prejsť aj s kočíkom, či so štvornohým miláčikom.

Účasť verejnosti v jednotlivých mestách podporia aj patróni z radov populárnych slovenských osobností. Patrónom behu pre celé Slovensko bude moderátor spravodajskej relácie TV Markíza Patrik Švajda. Patrónom bratislavského behu sa stal operný spevák Martin Babjak, nitrianskych účastníkov sa rozhodli povzbudiť herci Divadla Andreja Bagara Eva Pavlíková a jeho riaditeľ Ján Greššo. V Žiline bude patrónom známy moderátor Matej ,,Sajfa“ Cifra. Prešovský beh zastreší moderátor a herec Michal Hudák. Motiváciou pre účastníkov bude aj súťaž medzi mestami o to, ktoré získa najviac peňazí od účastníkov. Všetky behy sa konajú pod patronátom primátorov daných miest. Motiváciou pre účastníkov bude aj súťaž medzi mestami o to, ktoré získa najviac peňazí od účastníkov.

V Nitre bude premiéra hymny behu

Novinkou tohtoročného podujatia bude hymna behu ,,Bež ako o život“, ktorá vytvorí skvelú náladu všetkým účastníkom behu. Autormi hymny sú Miroslav Jurika a Marián Brezáni. Hymnu zaspieva Robo Šimko /finalista 3. ročníka súťaže Slovensko hľadá Superstar/ a jeho kapela Massriot. Priaznivci tohto speváka a jeho skupiny sa môžu tešiť aj na vystúpenie v rámci sprievodného programu.

Časový plán behov:

(beh sa začína vždy v sobotu o 15,00 hod., len v Nitre o 11,00 hod.)

• Nitra - 6. júna 2009 (štart a cieľ pri OD Tesco Nitra)
• Bratislava - 13. júna 2009 (štart a cieľ pri OD Tesco Bratislava)
• Prešov - 20. júna 2009 (štart a cieľ pri OD Tesco Prešov)
• Žilina - 27. júna 2009 (štart a cieľ Tesco Žilina)

Aké sú ďalšie fakty o Behu pre život?

Štart a cieľ je vždy pri predajni . Pre návštevníkov bude pripravený bohatý sprievodný program pre celú rodinu, ochutnávky, športové hry a súťaže pre deti.

Celá výška štartovného, zisk z verejnej finančnej zbierky, z predaja tričiek, CD, športové batohy a šatky, zo zaslaných darcovských SMS (DMS) a z darov ide na konto Nadácie Výskum rakoviny. Aj tí, ktorí sa behu nezúčastnia, môžu do verejnej zbierky prispieť ľubovoľnou sumou. Štartovné Behu pre život v tomto roku bude minimálne 5 eur (150,63 Sk) pre dospelých od 18 do 65 rokov. Pre starších a mladších účastníkov to budú 2 eurá (60,25 Sk) a deti do 6 rokov môžu behať zdarma.

Účastníci dostanú štartovné číslo a balíček s informačnými materiálmi, tričkom, nápojmi a ovocím. V cieli na nich čaká medaila a občerstvenie. Podujatie sa koná za asistencie mestskej polície a pracovníkov rýchlej zdravotnej pomoci. Tesco Beh pre život vyvrcholí koncertmi Veľkého zboru donských kozákov Spev pre život v sobotu 27. júna o 18.00 hodine na Zimnom štadióne v Žiline a v nedeľu 28. júna o 16.00 hodine v amfiteátri vo Východnej, kde bude slávnostne odovzdaný symbolický šek so získanou čiastkou. Všetky informácie o behoch sú na internetovej stránke www.behprezivot.sk

Ako môžete prispieť

• prihláste sa do behu a prispejte aspoň minimálnym účastníckym poplatkom
• pošlite príspevok na účet VÚB 2434842458/0200
• pošlite darovaciu SMS v tvare DMS BEZME na telefónne číslo 877*
• zapojte sa do sponzoringu cez internet
• zakúpte si darčekové predmety priamo v mieste akcie
• usporiadajte zbierku na vašom pracovisku, v škole alebo záujmovom krúžku
*cena DMS je 1 € (30,126 Sk)

Smutná reč čísiel...

Zhubné nádory sú druhou najčastejšou príčinou úmrtí vo vyspelých krajinách. Na Slovensku ročne ochorie na rakovinu viac ako 24 000 ľudí a zomrie okolo 12 000 ľudí. Každú štvrťhodinu pribudne jeden onkologický pacient a počet onkologických ochorení neustále rastie. „Sú to alarmujúce čísla, preto je výskum rakoviny a jeho podpora veľmi dôležitá“, dodala Klobušická.

Verejná zbierka a výťažok zo štartovného Tesco Behu pre život budú použité na kúpu špičkového laboratórneho prístroja Real-time PCR za 50 -tisíc EUR (1,5 mil. korún). Ide o prístroj pre pacientov z celého Slovenska, ktorý dokáže určiť prítomnosť génov, ktoré súvisia s možným výskytom rakovinového ochorenia. Tak dá rýchlu, presnú a správnu informáciu lekárovi pre výber správnej liečby a záchranu ľudského života. Prístroj dokáže naraz spracovať krvné vzorky až 96 pacientov na tzv. mikrotitračnej platničke s 12 radmi a 8 stĺpcami vzoriek. Každé 1 € naviac znamená vyhodnotenie jednej vzorky pacienta na platničke.

Za vyzbierané peniaze z minuloročného Tesco Behu pre život 2008 vo výške 20 413 EUR (614 962 korún) kúpila nadácia Molekulárny farbiaci automat, ktorý pomáha slovenským vedcom napredovať vo výskume rakoviny na konkurencie schopnej úrovni. „Pri organizovaní Behu pre život máme skúsenosti z Veľkej Británie, kde Tesco už roky podporuje podobný projekt. Po úspešnom minuloročnom prvom ročníku na Slovensku sú naše očakávania tento rok vysoké. Chceli by sme, aby sa behov zúčastnilo ešte viac ľudí - minimálne 3 500 účastníkov, a to aj napriek tomu, že v tomto roku sa sústredíme na behy len v štyroch mestách - v Bratislave, Nitre, Žiline a v Prešove,“ povedala Eva Williams, riaditeľka oddelenia vonkajších a právnych vzťahov spoločnosti Tesco Stores SR.

Tesco podporuje zdravý život

K zdravšiemu životu Slovákov prispieva aktívne aj reťazec Tesco. Pred dvoma rokmi vyhlásila spoločnosť Tesco Stores SR projekt Plán zodpovedného susedstva, s cieľom chrániť životné prostredie a podporovať zdravý životný štýl. V predajniach reťazec ponúka napríklad vlastné značky podporujúce zdravé stravovanie a zdravý životný štýl Tesco Healthy Living s nižším obsahom tuku a soli a jeho novú verziu Tesco Light Choice, výrobky v kvalite bio Tesco Organic. Aby ľudia športovali aj doma, Tesco uviedlo vlastnú značku športových náčiní Tesco One Body. Tesco ako jeden z prvých reťazcov zaviedol na potravinách jednoduchšie nutričné značenie, ktoré má 80 percent obalov tovarov vlastnej značky. ,,Tesco každý týždeň znižuje cenu vybraného druhu ovocia a zeleniny o polovicu, aby ľudia boli aj takýmto spôsobom motivovaní jesť to, čo je zdravé,“ uviedol Michal Štádler, marketingový riaditeľ spoločnosti Tesco.

O Nadácii Výskum rakoviny

Nadácia Výskum rakoviny vznikla pred 16 rokmi. Jej cieľom je finančne podporovať onkologický výskum z hľadiska prevencie, včasnej diagnózy a liečby rakoviny. Má bohaté skúsenosti s organizovaním verejných finančných zbierok.

O spoločnosti Tesco Stores SR, a.s.

Spoločnosť Tesco vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 70 obchodov a 17 čerpacích staníc. Od roku 2005 poskytuje Tesco servis zákazníkom prostredníctvom moderného distribučného centra v Beckove a vlani otvorilo ďalší sklad pri Senci so zameraním na textil nielen pre Slovensko, ale pre všetky Tesco obchody v strednej Európe (Maďarsku, Poľsku a Českej republike). So svojimi vyše 8 300 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi to najlepšie a stať sa obchodom pre všetkých. Toto úsilie bolo v minulosti ohodnotené prestížnou cenou Top Retailer 2004 od Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR a tohto roku cenou Zlatý dukát 2007 v kategórii Obchod, od časopisu Moderní obchod spolu s odbornou porotou za prínos pre obchod Slovenskej republike.

Za projekt Plán zodpovedného susedstva získala spoločnosť Tesco v apríli tohto roku hlavnú cenu v prestížnej súťaži Via Bona Slovakia 2008 organizovanej Nadáciou Pontis. Okrem hlavnej ceny získala spoločnosť Tesco aj zelenú cenu za projekt v oblasti životného prostredia – prvý unikátny energeticky úsporný obchod Tesco v Rajci.

Autor článku: Oľga Hrnčiarová, manažérka vonkajších vzťahov Tesco Stores SR

Dátum zverejnenia: