Joga prstov má silu liečiť

Joga prstov  má silu liečiť
Zdroj: bigstockphoto.com

Dnes už nikto nespochybňuje fakt, že choroby majú nielen fyzické, ale aj psychické príčiny. Každý človek má svoju hranicu tolerancie na psychickú záťaž a ak ju dlhodobo prekračuje, môže to vyvolať aj veľmi vážne telesné ochorenie. Neprimeraný stres, dlhotrvajúca nespokojnosť, smútok, strach, závisť a bezmocnosť narušujú energetickú rovnováhu organizmu a oslabujú náš imunitný systém. Zabrániť strate energie a efektívne ju využívať v celom organizme môžeme stimulovaním určitých energetických bodov na prstoch rúk pomocou jednoduchých cvičení.

Na rukách, ako aj po celom tele, máme energetické kanáliky, ktoré sú prepojené s jednotlivými orgánmi nášho tela a regulujú ich činnosť. Podľa známej českej liečiteľky a zanietenej propagátorky alternatívnej medicíny Oľgy Krumlovskej, fungovanie energetických kanálikov môžeme priaznivo ovplyvniť pomocou cielených vzájomných kombinácii polôh oboch rúk a prstov. Trpezlivým opakovaním určitých cvikov dosiahneme zmiernenie, ba dokonca  úplné vyliečenie mnohých chorôb. Takejto „prstovej“ joge sa však treba venovať pravidelne a dlhodobo. Optimálne je precvičovanie trištvrte hodiny denne, ktoré si môžeme rozdeliť na viackrát. Každú polohu treba vydržať aspoň desať minút. Cvičenie však nesmie byť nepríjemné a tlak rúk ma byť jemný len asi ako bežné stisnutie rúk pri pozdrave. Výhodou je, že precvičovať môžeme kdekoľvek – pri televízore, na prechádzke či v kaviarni.

Joga prstov

Zbaviť sa stresu, nervozity a zharmonizovať celý organizmus pomôže táto nenáročná pozícia rúk. Dlane smerujú hore a pravá ruka je akoby čiastočne vložená do ľavej ruky. Ukazováky oboch rúk zohneme do tvaru „o“ tak, že sa zo spodku nechtami dotýkajú palcov, ktoré špičkami spojíme. Pritom sa druhými článkami ukazováky opierajú o seba. Ostatné prsty na oboch rukách sú rovné a tesne pri sebe. Táto pozícia posilňuje aj činnosť srdca, podporuje koncentráciu a zbavuje nás negatívnej energie. Je vhodná na meditáciu a relaxáciu.

Joga prstov

Vo vypätých situáciách, keď sa potrebujete rýchlo a správne rozhodnúť, na potlačenie trémy, negatívnych emócií a depresie, pomáha toto jednoduché postavenie rúk. Je podobné ako predchádzajúca pozícia, ale jednoduchšie, pretože ruky nie sú spojené, ale máme ich voľne pred sebou. Prsty vystrieme a držíme ich tesne pri sebe. Ukazováky zohneme do tvaru „o“ a nechtami ich oprieme o palce, rovnako ako v predchádzajúcom cviku. Táto pozícia má tiež výrazné protistresové účinky, pomáha dosiahnuť duševnú vyrovnanosť, podporuje krvný obeh a je dobrou prevenciou proti rozčúleniu.

Joga prstov

Pri vyčerpaní, bolestiach hlavy, kŕčoch, na potlačenie rozličných fóbií a ako ochranu pred elektromagnetickým a iným patogénnym žiarením Zeme, použijeme túto pozíciu: Obe ruky spojíme prepletenými prstami, pričom palce mame priložené k sebe a smerujú hore. Oprieme si ich o koreň nosa a tlačíme tak, aby to nebolo nepríjemné. Oči máme pritom zavreté. Táto pozícia je veľmi vhodná aj pri učení sa, pretože podporuje pamäť, koncentráciu a intenzívne premýšľanie.

Joga prstov

Ruky spojíme, malíčky, ukazováky a palce sú rovné a vnútornými stranami sa opierajú o seba. Ostatné prsty sú ohnuté a vzájomne prepletené. Táto pozícia napomáha čerpaniu energie, odstraňuje rozličné psychosomatické problémy ako kŕče, zvieranie žalúdka, hnačku, pomáha aj pri rýchlom rozhodovaní a posilňuje imunitu.

Joga prstov

Pozícia je veľmi účinná pri rozličných abnormalitách maternice, cystách, zvyšuje pravdepodobnosť otehotnieť, priaznivo ovplyvňuje činnosť vaječníkov a pravidelnosť menštruačného cyklu. Na oboch rukách tlačíme k sebe dvojice prstenník – malíček a prostredník – ukazovák. Medzi prstenníkom a prostredníkom musí byť čo najväčšia vzdialenosť. Palce odstávajú.

Joga prstov

Prsty na ľavej ruke doširoka roztiahneme tak, aby sme cítili ľahké napätie. Palcom, ukazovákom a prostredníkom pravej ruky uchopíme ľavú ruku okolo zápästia. Pravý malíček a ukazovák necháme vzpriamene.

Autor článku: Martina Hanzelová

Dátum zverejnenia: