Liga proti rakovine odštarovala kampaň Muži vs. Priamy kop

Liga proti rakovine odštartovala v rámci Týždňa proti rakovine kampaň pod názvom Muži vs. priamy kop zameranú na onkologické ochorenia u mužov. Kampaň odštartuje 23. októbra Dňom jabĺk a je zameraná na rakovinu semenníkov, prostaty a hrubého čreva, informovala Eva Siracká, prezidentka Ligy proti rakovine.

"Sme asi prvým štátom v Európskej únii, ktorý odštartoval prvú veľkú kampaň, ktorá je orientovaná len na mužov," skonštatovala Siracká. Podľa jej slov všetky doterajšie veľké aktivity sa zameriavali najmä na ženy, pričom na mužov sa zabúdalo. "Zdravie u mužov oproti zdraviu žien je veľmi mizerné v celej Európe," dodala.

Cieľom je prelomiť nezáujem mužov o ich zdravie a zmeniť vlažný postoj mužov k preventívnym prehliadkam. "Muži nemajú radi, keď sú poučovaní a zastrašovaní. Chceme k nim pristúpiť cez ich dve lásky, a to cez ich auto, s ktorým chodia na rôzne kontroly, a futbal," vysvetlila Siracká.Headline kampane Pozor na priamy kop rakoviny! má mužom odoslať odkaz o najčastejších druhoch rakoviny ohrozujúcich ich život. "Volili sme športovú tematiku, zasadenú v čase, keď sa futbal stáva veľmi sledovaný, preto sme zvolili túto prijateľnú formu, ktorá ich nenúti isť priamo na prehliadku, ale aspoň zarezonuje v ich mysliach, že sú to veci, o ktoré sa treba starať," vysvetlila futbalovú tematiku reklamného spotu kampane Eva Kováčová z Ligy proti rakovine. Úspechom podľa Kováčovej bude, "keď na našej linke pomoci bude zaznievať z telefónu viac mužských hlasov". Na kampani sa zúčastňuje aj bývalý slovenský futbalový reprezentant Ľubomír Luhový. "Šport je prevencia, je to kampaň, ktorá je robená cez šport, so športovou tematikou a preto ma to oslovilo," vysvetlil dôvody svojej podpory Lige proti rakovine Luhový. "Mne osobne záleží na svojom zdraví, chcem si plnohodnotne užiť svoj život a som za to, aby sa robili preventívne prehliadky," dodal. Na celom Slovensku budú počas posledného októbrového týždňa a v mesiaci november na túto problematiku upozorňovať krátke spoty v televíziách, na LCD obrazovkách, v dopravných prostriedkoch či printových médiách.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: