Tiesňovú linku 112 zneužíva 85 až 90 percent volajúcich

Tiesňovú linku 112 zneužíva 85 až 90 percent volajúcich
Zdroj: bigstockphoto.com

Tiesňovú linku 112 zneužíva 85 až 90 percent volajúcich, pričom 60 percent z nich sú deti. Na tlačovej besede pri príležitosti medzinárodného kongresu spojeného s výstavou záchranárskej techniky „112 Rescue Forum“ to dnes uviedol štátny tajomník ministerstva vnútra SR a splnomocnenec vlády pre integrovaný záchranný systém Jozef Buček.

Slováci sú podľa Bučeka o tiesňovej linke 112 informovaní lepšie ako je európsky priemer. „Päťdesiat percent obyvateľov Slovenska vie, čo je číslo 112 a 38 percent vie, že toto číslo môže použiť v celej EÚ. Našou víziou je urobiť tiesňovú linku 112 naozaj dostupnú každému obyvateľovi SR, bez ohľadu na vek, národnosť alebo jazykovú zdatnosť, postihnutie alebo iný handicap či na miesto, kde sa práve nachádza. Zavedieme aj komunikáciu prostredníctvom internetového videochatu a službu, ktorá pomôže dovolať sa aj občanom bez možnosti hovoriť,“ povedal Buček.

Minister zdravotníctva SR Richard Raši zdôraznil, že akákoľvek časť integrovaného záchranného systému (IZS) nemôže fungovať samostatne. „Ľudia by si mali pamätať jedno číslo. Práve preto sa všetko integruje ku 112. Už teraz sú operačné strediská Záchrannej zdravotnej služby SR aj fyzicky na rovnakých miestach, ako sú pracovníci IZS. Integrujeme ich fyzicky aj komunikačne, aby vznikol jeden celok,“ skonštatoval Raši.

Splnomocnenec vlády pre integrovaný záchranný systém ďalej uviedol, že do konca augusta 2010 predloží vláde SR novú koncepciu organizácie IZS. „A do konca roka 2010 je mojou úlohou predložiť aj nový návrh zákona o integrovanom záchrannom systéme. Hlavnou prioritou tohto systému bude vzdelávanie, a tomu sa chceme venovať najviac. Vzdelávanie operátorov je priorita číslo jedna. Lebo, ak sa operátor rozhodne zle, môže to skončiť veľmi tragicky,“ dodal Buček.

Slovensko sa podľa Bučeka tiež zaviazalo, že do roku 2011 urobí pilotný projekt systému eCall. „Je to čierna skrinka, ktorá v prípade havárie a znefunkčnenia, či už auta alebo vodiča, hlási na najbližšie operačné stredisko túto tiesňovú situáciu. Tým pádom operačné stredisko dá pokyn, aby záchranná služba, hasiči, policajti okamžite vyšli k miestu tohto určenia. Táto čierna skrinka presne lokalizuje, kde sa havária stala,“ uzatvoril Buček.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: