NIKE a (RED) pomôžu športom bojovať v Afrike proti AIDS

NIKE a (RED) pomôžu športom bojovať v Afrike proti AIDS
Zdroj: bigstockphoto.com

Deň pred Svetovým dňom boja proti AIDS sa najlepší futbalisti sveta spojili s Bonom pri vyhlásení partnerstva medzi NIKE, Inc. (NYSE: NKE) a (RED).

Didier Drogba (Chelsea), Joe Cole (Chelsea), Andrei Arshavin (Arsenal), Marco Materazzi (Inter Milan), Denilson (Arsenal), Lucas Neill (Everton), Clint Dempsey (Fulham) a Seol Ki-Hyeon (Fulham) sa v pondelok zišli v Londýne, aby oznámili partnerstvo medzi NIKE, Inc. (NYSE: NKE) a (RED). Toto jedinečné partnerstvo prináša dvojúderný prístup k boju proti HIV/AIDS v Afrike tým, že poskytuje financie na podporu programov, ktoré umožnia vzdelanie a lieky, pričom zapája silu športu, aby pritiahlo mladých na celom svete do boja proti AIDS v Afrike. Pri oznámení partnerstva sa spojili Mark Parker, prezident a riaditeľ NIKE Inc., Susan Smithová Ellisová, riaditeľka (RED) a profesor Michel D. Kazatchkine, výkonný riaditeľ Globálneho fondu na boj proti AIDS, tuberkulóze a malárii s futbalistami z celého sveta a spevákom U2 a spoluzakladateľom (RED) Bonom, aby zdôraznili potrebu globálneho zásahu a účasti na eliminácii AIDS v Afrike. "Boj proti AIDS v Afrike potrebuje skvelé značky na riadenie povedomia a zapojenia ostatných ľudí," povedala Susan Smithová Ellisová, riaditeľka (RED). "Nike je tým správnym partnerom na spojenie výchovy so športom, pričom pomôže uskutočniť spoločenskú zmenu, rozšíriť prevenciu a porozumenie v súvislosti s HIV/AIDS. Sme nadšení, že (Nike) je s nami," dodala.

Nike má históriu povznášania globálnych záležitostí na vytvorenie povedomia a účasti zákazníkov. "Ako globálna značka a tvorivá spoločnosť, Nike môže zohrať úlohu na rozšírenie povedomia o tomto probléme," povedal Mark Parker, prezident a riaditeľ NIKE Inc. "Pomocou futbalu ako katalyzátora sa Nike spája s hnutím (RED) na boj proti HIV/AIDS v Afrike," dodal.

Koncept od Nike a (RED) je jednoduchý a vyzýva ľudí, aby sa "Spojili. Zachraňovali životy" tým, že si zakúpia šnúrky NIKE (PRODUCT) RED(TM). Sto percent zo zisku z predaja šnúrok (NIKE)RED sa rozdelí rovným dielom medzi Globálnym fondom na boj proti AIDS, tuberkulóze a malárii, ktorý financuje AIDS program na poskytovanie liekov pre tých, čo majú HIV, a iniciatívy komunít spojených s futbalom, pomocou ktorých sa poskytuje vzdelanie a porozumenie v súvislosti s prevenciou proti HIV/AIDS. Toto jedinečné partnerstvo prináša program, ktorý tak vzdeláva ako aj poskytuje lieky. V Afrike došlo v iniciatíve na zníženie HIV infekcie k pokroku s tým, že štrnásť krajín zaznamenalo pokles vo všeobecnom rozšírení choroby. To sú skvelé správy, ktoré dokazujú, že tento boj sa dá vyhrať. Ale AIDS zostáva jednou z najväčších výziev, pred ktorými dnes ľudstvo stojí. Odhaduje sa, že v subsaharskej Afrike každodenne zomiera 3800 mužov, žien a detí na túto chorobu, pričom každý deň sa nakazí ďalších 6000 ľudí vo vekovej skupine 16-24 rokov. "Šnúrky (RED) Nike môžu krásnym spôsobom spojiť športovcov z celého sveta s ľuďmi žijúcimi pod hrozbou HIV v Afrike," povedal profesor Michel D. Kazatchkine, výkonný riaditeľ Globálneho fondu. "Používanie týchto (RED) šnúrok je znakom, že máte starosť o iných - a pomáha to ochraňovať a ošetrovať milióny ľudí, ktorí sú každý deň vystavení riziku infekcie, alebo bojovať s dopadmi HIV," dodal.

"(RED) vytvorila vo veľkej miere udržateľný spôsob na zapojenie obchodu do financovania boja proti AIDS v Afrike. Partnerstvo nielen prináša financie na nákup liekov, ktoré ľudí udržujú pri živote, ale tiež poskytuje páku potrebnú na to, aby sa verejnosti ukázalo, že toto partnerstvo funguje, a aby sa získala ďalšia dodatočná podpora," povedal Dr. TedrosAdhanom Ghebreyesus, minister zdravotníctva Etiópie a predseda predstavenstva Globálneho fondu. "Pridanie spoločnosti Nike k (RED) iniciatíve iba posilní tento účinok, keďže nám pomôže rozšíriť tento odkaz medzi miliónmi futbalových fanúšikov na celom svete a získať ich pozornosť v súvislosti s týmto problémom prostredníctvom ich vášne pre šport," dodal. Šnúrky (NIKE)RED budú dostupné od 1. decembra v obchodoch Nike a v kľúčových maloobchodných reťaziach po celom svete. Okrem toho sa budú dať šnúrky (NIKE)RED kúpiť na nike.com. Dodatočné produkty (NIKE)RED budú predstavené v nasledujúcich mesiacoch.

Viac informácií nájdete na: www.nikemedia.com

O spoločnosti Nike

NIKE, Inc. so sídlom v meste Beaverton v Oregone je svetovým popredným dizajnérom, predajcom a distribútorom autentickej športovej obuvi, oblečenia, zariadení a doplnkov pre širokú škálu športov a fitness. Medzi 100-percentne vlastnené Nike pobočky patria Converse Inc., ktorá navrhuje, predáva a distribuuje športovú obuv, oblečenie a doplnky, ďalej Cole Haan, ktorá navrhuje, predáva a distribuuje luxusnú obuv, tašky, doplnky a kabáty, Umbro Ltd., popredná futbalová značka so sídlom v Británii, a Hurley International LLC, ktorá navrhuje, predáva a distribuuje produkty pre adrenalínové športy a lifestyleovú obuv, oblečenie a doplnky. Viac informácií nájdete na www.nikebiz.com.

O (RED)™ a (PRODUCT)RED™

Hlavným cieľom (RED) je zapojiť súkromný sektor do zvyšovania povedomia a financií pre Globálny fond a na eliminovanie AIDS v Afrike. Spoločnosti, ktoré príjmu značku (PRODUCT)RED prispievajú významnými percentami z predaja alebo časťou zo zisku takých produktov do Globálneho fondu na financovanie programov boja proti AIDS v Afrike s dôrazom na zdravie žien a detí. Medzi súčasných partnerov patria: American Express (iba v Británii), Apple, Bugaboo, Converse, Gap, Emporio Armani, Hallmark, Dell, Nike a Starbucks. Od svojho založenia v roku 2006 (RED) vyzbieral pre Globálny fond 140 miliónov dolárov. Sto percent z týchto peňazí sa venuje na granty pre boj proti AIDS v Afrike v rámci Globálneho fondu, a to bez nároku na režijné náklady. Peniaze od (RED) sú v činnosti v Svazijsku, Rwande, Ghane a Lesothe. Viac informácií nájdete na http://www.joinred.com/.

O Globálnom fonde

Globálny fond je jedinečným globálnym verejno-súkromným partnerstvom zameraným na získavanie a rozdeľovanie dodatočných zdrojov na prevenciu a liečbu HIV/AIDS, tuberkulózy a malárie. Toto partnerstvo medzi vládami, občianskou spoločnosťou, súkromným sektorom a postihnutými komunitami predstavuje nový prístup k financovaniu medzinárodného zdravia. Globálny fond pracuje v úzkej spolupráci s inými bilaterálnymi a multilaterálnymi organizáciami a prináša dodatočnú snahu do boja proti týmto trom chorobám. Od svojho založenia v roku 2002 sa Globálny fond stal dominantným financujúcim programom na boj proti AIDS, tuberkulóze a malárii so schválenou finančnou rezervou 18,4 miliárd dolárov na 600 programov v 144 krajinách. K dnešnému dňu programy financované Globálnym fondom zachránili 4,5 milióna životov prostredníctvom poskytovanej liečby v súvislosti s AIDS pre 2,3 milióna ľudí, tuberkulózou pre 5,4 milióna ľudí a distribúcie 88 miliónov posteľných sietí ošetrených prostriedkami proti hmyzu na prevenciu proti malárii.
Viac informácií vrátane multimediálnych materiálov nájdete na: www.nikemedia.com.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: