Na linke 112 prijmú ročne asi 200.000 hovorov z bratislavského regiónu

Na linke integrovanej záchrannej služby (IZS) 112 pre bratislavský kraj prijmú ročne približne 200.000 telefonátov. Pre TASR to dnes počas Národného dňa 112 povedal vedúci koordinačného strediska IZS Tibor Olasz. Prácu na linke spoznávala 10-členná skupina detí a mládeže na pôde Obvodného úradu v Bratislave.

Oboznámili sa s významom tejto telefonickej linky, prácou operátorov v krajskom koordinačnom stredisku aj s hasičskou technikou. Mladí ľudia zo Základnej školy na Jeséniovej ulici a gymnázia na Tomášikovej v Bratislave pracovali s elektronickou učebnicou IZS. Vyskúšali si, v rámci simulácie, prijatie a vyhodnotenie tiesňového hovoru a so záchranármi absolvovali malý kurz prvej pomoci. "Mňa aj celkom zaujalo zdvíhať takéto telefóny, chcela by som to robiť," povedala štvrtáčka Jana Prejsová zo ZŠ na Jeséniovej ulici. Vedúci koordinačného centra ďalej uviedol, že 38 percent je oprávnených a zvyšok sú neoprávnené hovory, ale to neznamená, že ide o vždy o zneužitie linky. "Keď ľudia volajú číslo 112, väčšinou, na 85 percent potrebujú len zdravotnícku pomoc," konštatoval Olasz. V dispečerskej sále spolu pracujú operátori zdravotnej záchrannej služby, hasičov a civilnej ochrany. Obvodný úrad môže uložiť pokutu do 1659 eur v priestupkovom konaní za zneužitie linky.

Riaditeľ Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Bratislave Pavol Mikolášek uviedol, že vďaka takejto akcii mládež lepšie spozná význam linky 112. Aj takto sa dá predísť vysokému percentu "planých" poplachov, čo znamená menej výjazdov a efektívnejšie nasadenie techniky.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: