Kríza zobrala kúpeľom na Sliači najmä samoplatcov, bolo ich menej

Mierny, asi päťpercentný pokles klientov zdravotných poisťovní a väčší, asi 15-percentný prepad samoplatcov zaznamenala vlani spoločnosť Kúpele Sliač a.s. Hospodárska kríza sa v kúpeľoch neďaleko Zvolena prejavila najmä znížením počtu komerčných klientov. Ako pre TASR uviedol Norbert Longauer z oddelenia marketingu spoločnosti, tak ako sa svetová hospodárska kríza dotkla aj iných segmentov trhu, dotkla sa aj kúpeľníctva. "Museli sme flexibilne zareagovať na padajúce komerčné trhy tým, že sme upriamili pozornosť na garančnejšie obchody doma, to znamená klientov zdravotných poisťovní," uviedol.

Čo sa týka klientely, podstatná časť, až 85 % hostí pochádzala zo Slovenska. Zvyšok tvorili komerční klienti zo zahraničia, najmä Českej republiky, Ruska, Ukrajiny, Poľska, Nemecka, Rakúska a Kanady. Rozvoju kúpeľov už viac ako desaťročie bráni súdny spor medzi bývalým majiteľom, spoločnosťou Corvas, za ktorou stál niekdajší poslanec za HZDS - ĽS Viliam Soboňa a súčasným vlastníkom, Fondom národného majetku. "Vlani sa uskutočnila čiastočná rekonštrukcia kúpeľného hotela Palace, avšak stále neukončené súdne spory kúpeľom nedovoľujú realizovať rozsiahlejšiu rekonštrukciu objektov," konštatoval Longauer. Významnejšou tohtoročnou investíciou bude len rekonštrukcia termálneho bazéna v Kúpeľnom dome I.

Nové vedenie kúpeľov, ktoré nastúpilo vlani, sa snaží vyhľadávať nové komerčné trhy. "Uchádzame sa tiež aktívne o verejné a iné súťaže v poskytovaní rekondičných pobytov a realizujeme aktívnejší marketing," pripomenul zástupca kúpeľov.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: