Takmer 98 percent zazmluvnených poskytovateľov VšZP je na štandardnej úrovni

Väčšina zazmluvnených poskytovateľov (97,93 percenta) zdravotnej starostlivosti je podľa hodnotenia Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) na štandardnej úrovni. Vysokú úroveň dosiahlo iba 1,9 percenta poskytovateľov, naopak, nízka sa zaznamenala v 0,17 percenta prípadov. Hodnotenie 9869 poskytovateľov na základe jednotlivých indikátorov za minulý rok si môžu poistenci pozrieť na webovej stránke poisťovne.

Poisťovňa hodnotí poskytovanú starostlivosť v nemocniciach či u lekárov aj na základe spokojnosti pacientov. Ako objasnil člen predstavenstva VšZP Martin Višňanský, poisťovňa názory svojich klientov berie do úvahy pri rokovaniach s jednotlivými poskytovateľmi. Z celkového hodnotenia predstavujú desať percent. Z realizovaného prieskumu vyplynulo, že pacienti sa vlani najčastejšie sťažovali na kvalitu stravy, naopak, najviac spokojní boli so správaním sa lekárov na oddeleniach. Na základe hodnotenia pacientov tiež poisťovňa zostavila rebríček poskytovateľov. Do neho sú zahrnutí tí, za ktorých sa od hospitalizovaných vrátilo viac ako 30 dotazníkov. Višňanský pripomenul, že ide iba o subjektívne hodnotenie klientov. "Napriek tomu vytvára to priestor minimálne pre diskusiu s príslušnými poskytovateľmi o tom, ako ďalej zlepšovať úroveň poskytovaných služieb." Najlepšie u pacientov obstál bratislavský Národný ústav srdcových a cievnych chorôb, nasleduje bratislavská Fakultná nemocnica s poliklinikou Milosrdní bratia a Národný ústav reumatických chorôb v Piešťanoch.

Ako objasnil Višňanský, poisťovňa pri hodnotení poskytovateľov využila celkovo 44 indikátorov kvality, ktoré vlani zahŕňali už aj ekonomické kritériá. Tie podľa neho posilňujú snahu VšZP presadzovať efektivity v poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Štátna poisťovňa hodnotenia indikátorov následne využíva pri rokovaniach s jednotlivými zariadeniami, pričom rovnakú váhu prikladá materiálno-technickému vybavenia, personálnemu zabezpečeniu a dostupnosti (30 percent). Zvyšných desať percent tvorí hodnotenie pacientov.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: