Týždeň proti rakovine upozorní na neduhy bežného života

So snahou poukázať na význam primárnej prevencie pred onkologickými ochoreniami prichádza tento rok do ulíc slovenských miest Liga proti rakovine (LPR). V pondelok (18.10.) sa totiž začína Týždeň proti rakovine, ktorý LPR organizuje už po 12-krát. Ten v piatok (22.10.) ukončí Deň jabĺk, počas ktorého budú už tradične dobrovoľníci ligy rozdávať v uliciach miest jablká a inšpirovať verejnosť k zdravému životnému štýlu.

Tento rok sa liga rozhodla zamerať na neduhy bežného života ako je fajčenie, alkohol, obezita a nedostatok pohybu. "Pokiaľ sa nezmenia návyky ľudí v dennom živote, tak potom tá sekundárna prevencia je už niečo následné. Primárna prevencia vedie k úspore finančných prostriedkov jednak jednotlivca, ale aj celého štátu, čiže podľa nášho názoru je rozumné tu začínať," uviedla pre TASR v tejto súvislosti výkonná riaditeľka LPR Eva Kováčová. Práve spomínané neduhy sa podľa odborníkov podieľajú na vzostupe ochorení, onkologických nevynímajúc. Liga sa rozhodla poukázať na riziká s nimi spojené prostredníctvom jednoduchých, ľahko spoznateľných predmetov denného používania s provokatívnym nadsadením a ukázaním scenára, ktorý nastane, ak ľudia nepochopia škodlivosť týchto zdanlivo bežných aktivít. Úmyslom kampane je vyvolanie pocitu zodpovednosti voči vlastnému zdraviu a zamysleniu sa nad svojím prístupom k nemu. Kampaň je zameraná na celé Slovensko. Stretnúť ju môže verejnosť na "každom kroku". Liga totiž v tohtoročnej kampani využíva pre svoj odkaz viacero nástrojov - CityLight plochy, obrazovky, plagáty v prostriedkoch MHD, diaľkových autobusoch či vlakoch. Kampaň smeruje aj na televízne obrazovky, do éteru, objaví sa aj v printových médiách. Súčasťou kampane sú aj edukačné letáky s informáciou o Linke pomoci a poradenstve v Centrách pomoci LPR. Jej súčasťou bude aj trojdňový workshop pre približne 130 študentov a pedagógov z celého Slovenska. Od 15. do 17. októbra sa budú vzdelávať v oblasti prevencie onkologických ochorení. Sily si zmerajú v súťaži s názvom Kampaň. V nej bude úlohou navrhnúť kreatívne stvárnenie preventívnej kampane LPR.

Autor článku: TASR

Dátum zverejnenia: